כוח משיכה ביקורת סרט

Gravity Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כוח משיכה":
"יצירה קולנועית עוצרת נשימה, מורטת עצבים ומרהיבה ביופייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Gravity
משחק סנדרה בולוק, ג'ורג' קלוני, בשאר סאבאג' במאי/ת אלפונסו קוארון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לכוח משיכה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשוט מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי המכסיקני אלפונסו קוארון ("הילדים של מחר", "ואת אמא שלך גם", "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן"), מגיש לצופים חוויה קולנועית נדירה בעוצמתה מהסוג שכבר לא האמנו שאפשר לראות על המסך הגדול. "כוח משיכה" (התרגום המדויק צריך להיות "כוח כבידה") הוא לא רק פריצת דרך טכנולוגית בעשייה הקולנועית שלו, הוא גם יצירה קולנועית המצליחה ליצור כוריאוגרפיה של יופי עוצר נשימה לצד רגעי אימה מורטי עצבים.אחרי שנתיים של עבודה אלפונסו קוארון משחרר לאוויר העולם את הסרט שבלוגרים העוסקים בקולנוע ושלל מגזיני הבידור נהגו לזלזל ולקרוא לו: "הסרט ההוא עם סנדרה בולוק בחלל". "כוח משיכה" מתגלה כיצירת מופת אמיתית, קלאסיקה הוליוודית עכשווית וזאת עוד לפני שהוא יצא להקרנות מסחריות. לכאורה אין הרבה חדש מבחינת העלילה של הסרט: אסטרונאוטים נשלחים לחלל כחלק ממשלחת מחקר ומסתבכים באסון. ראינו כבר המון סרטי חלל מ"2001" הפילוסופי של קיובריק עד "הנוסע השמיני" על שלל המשכיו המתארים סיטואציות לא פשוטות של אסטרונאוטים שמשימתם מסתבכת.
אבל מה שהופך את הסרט הזה ליוצא דופן הוא האווירה הריאליסטית לחלוטין, שהסרט הזה מספק לקהל. בכל הקשור לפילוסופיה הסרט הזה עוסק ברוח האדם ולא בפילוסופיות על היקום והקיום. האימה נובעת מתקלה שמובילה את הגיבורים לאבד כל קשר עם כדור הארץ ולהסתחרר אל תוך המרחב האינסופי של החלל ולא בגלל חייזרים רצחניים. כאן צצה לה הגדולה של הסרט בדרך שהוא מצליח להמחיש לצופה את רגעי האימה האישיים של שני הגיבורים כאשר לגוף האדם אין שום שליטה בתוך השחור הגדול שעוטף אותו.העלילה מתמקדת בדוקטור ריאן סטון, מהנדסת רפואית מבריקה במשימת החלל הראשונה שלה שהתקלה תגרום לה להתמודד עם הפחדים הכי גדולים שלה וגם עם ההיסטוריה האישית המורכבת שלה. סנדרה בולוק המופיעה בכל סצנה בסרט הזה, מספקת לצופים את הפגנת המשחק המרשימה ביותר לאורך הקריירה שלה. בולוק שניחנה בכשרון אדיר לעורר סימפטיה מצליחה לגרום לנו לחוש את רגעי הפחד והפאניקה כאילו לצופים עצמם עומד להיגמר החמצן בכל רגע נתון.
את האסטרונאוט הוותיק מאט קובלסקי שעוזר לבולוק להתמודד עם רגעי האימה מגלם ג'ורג' קלוני המעניק לגיבורה ולצופים הלחוצים דמות של קאובוי בחלל המקשיב למוסיקת קאנטרי עממית, עם קורטוב של ממזרות אמריקאית מערב תיכונית לצד תחושת רשת בטחון ומספק רגעים של תובנה על אופיו של האדם. קלוני עושה זאת בחן אלגנטי ובהרבה נועם. עדיין, הוא לא גונב לגברת בולוק את הפגנת המשחק הוירטואוזית המרשימה שלה. אם יש דבר אחד שאפשר לחתום עליו הוא שהמועמדות לאוסקר של בולוק מובטחת."כוח משיכה" הוא לא רק סרט של שני שחקנים, אלא הוא מספק לצופים יצירה קולנועית פורצת דרך מבחינה טכנולוגית. על ההישג הויזואלי עוצר הנשימה אחראי הצלם עמנואל לובצדקי שעבד כבר עם טרנס מאליק, האחים כהן, וגם עם קוארון עצמו. צוותי הפעלולים, התפאורה והעיצוב מצליחים ליצור תחושה אמיתית שסוחפת לא רק את סנדרה בולוק אלא גם את הצופים. לראשונה אפשר לכתוב שהתלת מימד ממש הכרחי לתחושת החוויה שהסרט הזה מייצר."כוח משיכה" מספק לצופים חוויה קולנועית אינטנסיבית ובלתי נשכחת מהסוג שנדיר לראות על המסך הגדול. עם כוכבת קולנוע אחת שרבים פיקפקו ביכולתה להחזיק סרט דרמטי רציני כמעט לבד לכל אורך 90 הדקות שלו. בשנים האחרונות רבים טוענים שהאיכות של סדרות וסרטי הטלוויזיה עולים על אלו שבקולנוע, מהחוויה הנדירה של "כוח משיכה" תוכלו להתרשם רק על המסך הגדול.
כוח משיכה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5213/04/2024 09:33:39
8/10אייקון ציון
מרהיב ויוצא דופן.שונה מכל שראיתי בעבר וצפיתי באלפי סרטים.הצילום בשילוב עם הסיפור הם מיוחדים. שני אסטרונאוטים,גבר ואישה נשארים לבדם בחלל כשהם קשורים זה לזו.זאת בזמן שהמעבורת שלהם יצאה מכלל שימוש ואחוז החמצן שעומד לרשותם יורד בעקביות. כשהקשר ניתק,נשארת האישה לבדה. הטרגדיה האישית שחוותה בעבר, מטילה עליה צל כבד. הניסיון שלה לחזור לכדור הארץ משתלב עם השאיפה להתגבר על הטראומה ולהתחיל חיים חדשים.
שם: .MOR Rגיל: 1520/07/2018 03:54:24
8/10אייקון ציון
סרט פשוט ומבריק. המשחק נהדר, הצילום יפהפה ומפעים, הפס-קול מעולה ומוסיף המון לאווירה, האפקטים מהפנטים ויוצאים מן הכלל, העריכה נפלאה ומרשימה במיוחד ורוב הדיאלוגים עשויים היטב אבל התסריט והעלילה צפויים, די דלים, חסרי מורכבות ולעיתים קלישאתיים. בקיצור, חוויה. כדאי.
שם: בר יוחאי אפרתגיל: 1407/06/2016 11:39:54
4/10אייקון ציון
סרט שלא מצליח להגיע למטרה , נתתי לו 4 על הבימוי והאפקטים אבל מדובר בסרט מתמשך שלא מגיע לשום מקום
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט