ארין ברוקוביץ ביקורת סרט

Erin Brockovich Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "ארין ברוקוביץ"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Erin Brockovich
משחק ג'וליה רוברטס, אלברט פיני, אהרון אקהארט במאי/ת סטיבן סודרברג  
דרמה
ביקורת סרט לארין ברוקוביץ מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע4.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די81.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'וליה רוברטס אינה מאלו הצריכים להראות קבלות כדי לפתוח לעצמם דלתות בהוליווד. השחקנית השנונה שהצליחה לעצבן כה הרבה גברים (ביניהם סטיבן שפילברג, קיפר סאת'רלנד, לייל לובט), היא גם שחקנית כשרונית, נוצצת, ומדויקת. מאז שחזרה לפני כשלוש שנים עם "החתונה של החבר שלי", היא הצליחה להעמיד מספר שוברי קופות, כולם בנישה הרומנטית. ועם זאת, נראה שהיא כבר רצתה תפקיד אחר, לא עוד הצלע הנשי המתלבט והמיוסר במערכת הזוגית. הפעם היא רצתה תפקיד אופי אמיתי. וכך בא לעולם הסרט "ארין ברוקוביץ".ארין ברוקוביץ (רוברסטס) היא, בלשון המעטה, אחת העם, או יותר נכון - "ערסית" אמריקנית טיפוסית. כל מזלה היה למעשה שהיא הפסידה בתביעת נזיקין בשל תאונת דרכים שעברה. מדוע מזל? כי רחמיו של אד מזרי (אלברט פיני), עורך-הדין שייצג אותה והפסיד במשפט, נכמרו עליה, והוא החל להעסיק אותה כמזכירה במשרדו. ארין התחילה לנבור בתיק מסוים שנראה לה חשוד, והתברר לה כי חברת כימיקלים הזרימה כרומיום רעיל למים של העיירה הינקלי בקליפורניה - מה שגרם למחלות ממארות, סרטן ולמוות בקרב התושבים - הכל ללא שיעלה מלפניהם כל חשד בדבר הגורם לכך.
הסיפור מציב במרכז שתי דמויות מרכזיות - מחד ישנה ארין (רוברטס), דמות אמפטית ומלאת רגש, שחוכמת הרחוב שלה משמשת בידה כלי יעיל ואפקטיבי יותר מאשר השכלה אקדמאית, ומאידך ישנו אד (אלברט פיני), עורך-דין שמרן, אשר למרות כל כישוריו המקצועיים חושש מעשיית צעד נועז שינסה למוטט תאגיד, אשר יכול על נקלה להביא להתמוטטותו שלו עצמו. משחקה של רוברטס מדויק ואותנטי, ועזר כנגדה הוא ג'ורג' (אארון אקהארט), אופנוען אימתני למראה המתגורר מולה, והמתגלה כאיש משפחה רגיש וחם, המסייע לארין לעבור את התקופה התובענית של ההתדיינות הארוכה בתיק.למרות שמשחקה הנלהב של רוברטס הוא לעיתים נלהב מדי ואף מוגזם, היא מצליחה לעורר אמפטיה והזדהות אצל הצופה, הודות לרגעים קטנים והברקות בסרט. דווקא אלברט פיני, שחקן אופי מעולה בד"כ (גרסת בראונינג, העלמה מכיכר וושינגטון) נראה מאד מאולץ בתפקיד העורך-דין אד מזרי, למרות שגם הוא מצליח להביא חמימות לתפקידו באופן כללי. עם זאת, שחקנים טובים ובמאי סביר לא היו לבדם מעלים את הסרט לכדי סרט ששווה צפייה, ולכן באה לעזרתם התסריטאית המיומנת סוזנה בראסי ומשלימה את היריעה לכדי סרט מדויק ויעיל, ללא סצינות מיותרות, ואפילו הקיטש האופייני לסרטים מעין אלה מצליח להיראות נסבל ואף נחוץ לאחר המגע של הבמאי.
ארין ברוקוביץ הוא סרט שראוי לצפות בו, ולו רק כדי להזכיר לעצמנו באיזו חברה אנו חיים. אנו צריכים להיות מודעים לרחשי הסביבה, ולכך שהתאגידים אינם מחפשים את טובתנו, ומוכנים להקריב את חיי הכלל, למען התעשרות הפרט. לקרל מרקס היו כמה דברים לומר על האסוציאציה הכללית הזו, אולם הוא נפטר מזמן, ואני אשאיר לכם את זה לשיעורי סוציולוגיה...
ארין ברוקוביץ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4910/07/2021 10:47:56
8/10אייקון ציון
בשתי מילים: ג''וליה רוברטס. התפקיד שלה והנוכחות עושים את הסרט ופרס האוסקר הגיע לה.חוץ מזה,הסיפור וההגשה שלו נעשים בצורה נהדרת מכל זווית שאפשר להסתכל על זה.ארין ברוקוביץ'' גרושה פעמיים ומובטלת וגם אמא ל 3 ילדים.היא גם מלכת יופי לשעבר שמתלבשת בצורה סליזית,דעתנית ולא עושה חשבון לאף אחד.לאחר שנפגעה בתאונת דרכים,היא מוצאת עבודה אצל העורך הדין שייצג אותה בתביעה בעקבות אותה תאונה.בציר מקביל בעלילה,ארין מכירה אופנוען מובטל שנהפך לבן זוגה ומטפל בילדיה.השינוי מגיע כאשר היא נחשפת למקרה בו תאגיד גדול מציע לרכוש בית של אישה שחלתה במחלה קשה כדי לסלול כביש במקום.לאחר בדיקה,היא עולה על סיפור גדול הרבה יותר.מסתבר שאחד המפעלים באיזור תחת אותו תאגיד,השתמש בחומר כימי שחדר למי התהום וגרם לכך שהמים שתושבי האיזור שותים הם מורעלים,מה שהוביל למחלות ולמקרי מוות.את התיק הזה,ארין מביאה למשרד בו היא עובדת ויחד עם הבוס שלה הם מכינים תביעת ענק.לאחר שנכנס שותף עיסקי חדש למשרד, הוא מעוניין לקחת את התיק לכוון של בוררות ולא לתביעה.זה יוצר קונפליקט עם ארין שבינתיים יצרה קשר אישי עם התובעים.לחריצות ולנחישות שלה יהיו תוצאות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט