מנפאואר ביקורת סרט

Manpower Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מנפאואר":
"בחינה קולנועית אמיצה של החצר האחורית של ישראל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Manpower
משחק יוסי מרשק, שמוליק קלדרון במאי/ת נעם קפלן  
ישראלי
ביקורת סרט למנפאואר מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אמיץ וחשוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חצר אחורית כשמה כן היא .היא נמצאת מאחור, נסתרת מעין ואיש בעצם אינו רוצה להיות בה. זו הטריטוריה של הסרט "מנפאואר" המתרחש בדרום תל אביב, אזור התחנה המרכזית הישנה והחדשה, אזור שהפך לעיר המקלט של פליטים ומהגרי עבודה. העיסוק במהגרי עבודה ויחסיהם עם האוכלוסייה המקומית הפך להיות אחד הדומיננטיים בקולנוע האירופאי בכלל ובקולנוע הצרפתי בפרט במאה ה21. סרטים כמו "וולקאם" , "חוף מבטחים", "טרה פירמה" ו"שתיקתה של לורנה" הם רק חלק ממכלול של סרטים הבוחנים את החצר האחורית של אירופה ואת היחסים שבין הזרים לבין הותיקים במדינות שהדמוגרפיה שלהן משתנה באופן דרסטי.סרטים אלו מכונים לעיתים "קולנוע חברתי" והם ממלאים תפקיד חשוב בהפיכת הקולנוע לכלי המסוגל לנסח אמירה משמעותית על החיים ועל הצדק החברתי ולא רק לספק לחם ושעשועים לצופים. לאור כמות המהגרים שהגיעו לישראל במיוחד מארצות אפריקה מפתיעה העובדה שמעבר לסרטים "מסעות ג'יימס בארץ הקודש" ו"נודל" כמעט ולא עסק הקולנוע הישראלי בנושא העבודה הזרה והמהגרים וטוב שסרטו של נועם קפלן מוסיף עוד התייחסות עכשווית לנושא המשסע את החברה הישראלית וגורר דיונים ופסילת חוקים על ידי בג"צ .(מתקן "חולות" השנוי במחלוקת למשל)
בדרום העיר באזור הדמדומים של החברה הישראלית נפרשים בפני הצופה ארבעה סיפורים: שוטר שמקבל משימה להיות אחראי ל"עזיבה מרצון" של מהגרים לא חוקיים, מהגר עבודה מניגריה המנסה לשרוד עם אשתו ובנו הקטן, נער ישראלי ממוצא פיליפיני השואף להתגייס לצה"ל ונהג מונית שבנו שהתחתן עם פיליפינית עוזב את הארץ. הבמאי קפלן כותב על סיפורים שהוא מכיר מהיותו דייר השכונה וניכר בעלילות שהן נכתבו תוך כדי כאב וניסיון להבין את המצב המטורף שבו כולם צודקים ואין בעצם טובים ורעים. קפלן לא שופט לרגע את גיבוריו ומשאיר זאת לצופה.בסרט שהיה יכול לגלוש לסנטימנטליות יתר ולקלישאות מצליח הבמאי, גם באמצעות ליהוק נכון והרבה מאד נון-אקטורס לשמור על רמה גבוה של אמינות לכל אורך הסרט. לעיתים הסרט מאבד קצת קצב ועניין אך אלו רגעים בודדים בתוך עלילה מרתקת.
התגלית של הסרט בעיני הוא השחקן יוסי מרשק בתפקיד מאיר השוטר. מרשק מככב השנה בעוד כמה סרטים ישראליים, כשומר ראש ערבי בסרט "שושנה חלוץ מרכסי" וכמורה להתעמלות ב"זינוק בעלייה" אך בעיני ב"מנפאואר " הוא מביא את מלוא יכולותיו הדרמטיות למסך. למרשק יש נוכחות כובשת ולמרות גודלו הוא משדר פגיעות וחוסר ביטחון. הסצנה שבה הוא הולך לחברת "מנפאואר" כדי לחפש עבודה היא אחת מסצנות השיא בסרט. הייתי רוצה לראות את מרשק בעוד תפקידים דרמטיים ומאתגרים.בסרט "שתיקתה של לורנה" הוצגה הגיבורה כמצרך וכמטבע עובר לסוחר. הסרט "מנפאואר" מנסה לתת פנים ושמות לאותן ידיים עובדות שקופות שחיות בינינו. הסרט גם מציג את הישראלים המתמודדים לטוב ולרע יום יום ושעה שעה עם המהגרים."מנפאואר" הוא יצירה ראויה וקולנוע אמיץ חברתי ונוקב. סרט ישראלי חשוב בשל עיסוקו בנושא שהיינו שמחים כחברה לטאטא מתחת לפני השטח.
מנפאואר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עיגיל: 2913/03/2015 14:27:18
7/10אייקון ציון
סרט מעניין אבל קצת איטי מדי לטעמי. נחמד לראות.
שם: Hגיל: 4101/11/2014 17:03:26
7/10אייקון ציון
עשוי טוב, זורם, שחקנים נהדרים (יוסי מרשק), עם אמיתות שמועברות באופן לא כבד מדי ועם נגיעות קומיות. הורדתי בציון בגלל שהוא קצת פשטני ונאיבי ביחס למדיניות ההגירה הבלתי חוקית והיחס כלפי המהגרים והפליטים. במציאות הדברים מורכבים יותר.
שם: ירון ג. רעות.גיל: 6001/11/2014 00:43:01
4/10אייקון ציון
מאד איטי. משעמם. משחק טוב.
קישורים
חץ מנפאואר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט