בלב ים ביקורת סרט

In the Heart of the Sea Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בלב ים":
"גורלו של "בלב הים" הוא כמו גורל הספינה שבה עוסק הסרט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר In the Heart of the Sea
משחק כריס המסוורת', קיליאן מרפי, בן ווישואו, בנג'מין ווקר במאי/ת רון הווארד  
דרמה
ביקורת סרט לבלב ים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ספינה טרופה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קצת עצוב לראות כל כך הרבה שחקנים מוכשרים טובעים אחד אחרי השני בסרט קולנוע כושל של במאי לא אחיד ברמתו כמו רון הווארד. באמתחתו סרטים נפלאים כגון "RUSH" ו-"פרוסט/ניקסון" אבל גם המלודרמה הקיטשית זוכת האוסקר "נפלאות התבונה" וכמובן "אפולו 13" המשמים והמותחנים הקופתיים "מלאכים ושדים" ו"צופן דה וינצ'י". בדרך כלל סרטיו הפחות איכותיים זוכים להצלחה קופתית גדולה ואילו סרטיו האיכותיים נכשלים בקופות אך זוכים לאהבת מבקרי הקולנוע. סרטו החדש "בלב הים" לא זכה לאהבת מבקרי הקולנוע ובצדק רב, אך גם הקהל הרחב נרתע ממנו והסרט הפך לאחד האסונות הקופתיים הגדולים של שנת 2015.אפילו ת'ור בכבודו ובעצמו, השחקן כריס המסוורת', שעבורו זה שיתוף פעולה שני עם הווארד אחרי התשבוחות שקיבל על תפקידו ב-"Rush", לא מצליח להציל את הסרט משקיעה לתוך המצולות. גם שחקני אופי אמריקאים ובריטיים כגון בנג'מין ווקר, קיליאן מרפי, בן ווישו, טום הולנד וברנדן גליסון לא מצליחים להחיות את התסריט המשמים של צ'ארלס לוויט המבוסס על ספר המתאר את הטרגדיה של ספינת ציידי הלוויתנים ה'אסקס', מה שיותר מאוחר היה להשראה לספר "מובי דיק".
הווארד והתסריטאי לוויט ניסו בכל הכוח ליצור דרמה תקופתית מאופקת שגיבוריה משוחחים בתיאטרליות מכובדת ובאנגלית ספרותית, אבל כדי ליצור סרט תקופתי המבוסס על אירוע אמיתי זה לא מספיק. הסרט חייב להתייחס למציאות כלשהי שאנחנו חיים בה בימים אלו, אבל לא לבמאי ובטח לא לתסריטאי אין שום דבר מעניין אמיתי לומר על ציד הלווייתנים, שעדיין חוקי בארצות שונות גם בתקופתנו או על המין האנושי בכלל. הסרט "בלב הים" הוא לא רק סרט מיושן בצורת העשייה שלו. הוא גם היה יכול להיות מרהיב עין – הושקעו בו כמעט 200 מיליון דולר – ועדיין זה אחד הסרטים הכי פחות מרשימים שנוצרו בשנים האחרונות.העלילה מתרחשת בחורף בשנת 1820. ספינה יוצאת למסע אל תוככי האוקיינוס בתקווה למצוא לווייתנים ולהוציא מהם שמן כדי להאיר את רחובות הערים. מפקד הספינה הוא טירון המגיע ממשפחה עשירה ומיוחסת. סגנו הוא יורד ים ותיק עם ניסיון מקצועי רב אבל נטול ממון והשפעה. הוא בכלל קיווה שהניסיון המקצועי יוביל אותו אל התפקיד הנחשק של מפקד הספינה. משחקי כוח ילדותיים של שני גברים בעלי אגו מנופח יופסקו כאשר לוויתן ענק ייכנס לתמונה ויסתבר שלו יש אגו הרבה יותר גדול משל שניהם ביחד.
המאבק הראשון הוא בין מפקד הספינה נטול הניסיון לסגנו המקצוען הוותיק. זהו מאבק בין מעמדות חברתיים בלב האוקיינוס. המאבק השני הוא בין הלוויתן לאנשי הצוות המסכנים שעתידים למצוא את עצמם בסירות הצלה בלב האוקיינוס בלי עתיד נראה לאין, אבל עם לוויתן נקמן שדולק אחריהם. באופן אבסורדי למרות העלילה בעלת הפוטנציאל המתארת שני מאבקים שכל אחד מהם היה יכול לספק עלילה סוחפת לסרט אחד, דווקא כאן הסרט כושל ומתגלה לא רק כמיושן אלא גם כמשעמם להחריד.לפחות סיפור המסגרת בעל חן. בן ווישו כסופר הרמן מלוויל וברנדן גליסון כאחד הניצולים הבודדים שלעת זקנה מסכים לחשוף את ההתרחשויות הנוראיות. אבל הוא גם לא ממש תורם לעלילה עצמה ומוסיף לסרט דקות רבות נוספות ומיותרות.
בלב ים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4511/12/2016 18:24:34
8/10אייקון ציון
מסופר בצורה מופלאה והצילומים הם מדהימים. אדם שמציג עצמו כסופר מגיע לביתו של איש ששרד שיט ארוך 29 שנים קודם לכן כשהיה נער, שמטרתו היתה ציד לוויתנים. אותו סופר מציע לו כסף על מנת לשמוע ממנו את כל הסיפור, כדי להעלותו על הכתב. העיסקה מתקבלת והוא מתחיל לספר את סיפורו. במרכז העלילה שני אנשים, מפקד הספינה וסגנו, שהם שני אנשים מרקע שונה ולא רואים עין בעין הרבה דברים. המסע הארוך מתנהל יחסית בצורה מוצלחת, הצוות עומד במשימתו ומצליח לצוד לוויתנים כדי לאסוף מהם את שמן גופם לצורך ממכר ועשיית רווחים. כל זאת עד שהםנתקלים בלוויתן עצום מימדים ואז הכל משתנה. מציידים הם הופכים ניצודים וצריכים לחשוב על הישרדותם, כולל מעשים קשים של משתתפי המסע זה כנגד זה, שהוא למעשה הסוד הגדול. הסוף מרשים ומציג את הצד היפה של האדם.לסיכום: מהנה מההתחלה ועד הסוף.
שם: ברגיל: 2104/05/2016 22:42:29
9/10אייקון ציון
סרט פשוט מדהים מטורף מרתק,מושך ועצמתי. אפקטים טובים שחקנים מצויינים צילום מרהיב ובימוי יוצא מן הכלל. סיפור חזק על טבע, הישרדות, תקווה ואחווה. בשלוש מילים: סרט גדול מהחיים.
שם: פיניגיל: 4113/03/2016 21:42:33
4/10אייקון ציון
הרעיון המרכזי של הסרט מגיע דיי מהר , אם תוסיפו את אלמנט האכזריות של האדם לטבע אולי כדאי לוותר על הסרט שנמתח על שעתיים . נ.ב אני הייתי בצד של הלוויתן ...בכל מקרה אפשר לוותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט