הכל שבור ורוקד ביקורת סרט

Everything is Broken up and Dances Movie Review

תמונת כתבדין קליין על "הכל שבור ורוקד":
"מעניין אך לא מממש את ההבטחה שטמונה בו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Everything is Broken up and Dances
משחק נוני גפן, דודו טסה, קובי פרג', מכרם ח'ורי, גילת אנקורי, יוסי מרשק, גאיה טראוב, דביר בנדק במאי/ת נוני גפן  
ישראלי
ביקורת סרט להכל שבור ורוקד מאת דין קליין | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"סיפור מפוספס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות31.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המון אהבה ותשוקה ניכרים בסרטו השני של הבמאי והתסריטאי נוני גפן "הכל שבור ורוקד". גפן נחשף עוד בסרט הבכורה שלו "לא בתל אביב" כיוצר אבסולוטי וכמו בסרטו הראשון גם בסרטו החדש הוא משחק בתפקיד הראשי. גפן מגלם את "נוני גפן" סטודנט מופנם שחולק דירה עם חברו המוזיקאי המתוסכל, רותם (בגילומו של דודו טסה). הכל די שגרתי בחייו של נוני עד שמבצע "צוק איתן" פורץ והוא נקרא לשירות מילואים אותו הוא לא ממש נלהב לעשות. בעזה הג'יפ של נוני וחבריו עולה על מטען ונוני הוא היחידי ששורד את ההתקפה. כאשר הוא חוזר לבית הוריו (מכרם ח'ורי וגילת אנקורי) הוא סובל מפוסט טראומה שמשתקת אותו מנטלית.בעיסוקו ב"צוק איתן" ובטראומות שנלוות לו גפן נוגע בפצע טרי ונותן לסרט תחושה של דחיפות, שאכן נחוצה בקולנוע הישראלי, אך ההתפתחויות העלילתיות גם אינן מאפשרות לו באמת לחטט באותו פצע וגם מגיעות למקומות מעט מופרכים שפוגעים בסרט. חבריו של נוני רוצים לעזור לו ולהוריד מעט את הנטל מהוריו ומציעים שהוא יחזור לדירתו התל אביבית ואולי שם הוא גם יחזור לעצמו.
נוני אכן חוזר לתקשר עם סביבתו, אך הפסיכוזה ממנה הוא סובל גורמת לו להאמין שהוא אמנון - הדוד שלו שהיה מוזיקאי מבטיח ומת במלחמת יום הכיפורים עוד לפני שנוני נולד. מה גורם לו להאמין בכך? מי יודע. המידע על אמנון עולה רק בעזרת דיאלוגים רופפים ("כולם אמרו כל הזמן שנוני ממש דומה לאמנון" אומר אביו לפסיכיאטר) או בעזרת תמונה מטושטשת בה רואים דמות עם גיטרה (שיכול להיות שדומה לנוני אבל לעולם לא נדע).אולי המהלך הזה היה מרגיש פחות מופרך אם גם הפסיכיאטר של נוני (יוסי מרשק) לא היה מתגלה כנבל שדווקא מאיץ בסביבה של נוני להתייחס אליו כאל אמנון כאילו זה יעזור לנוני לחזור לקדמותו (המניע הנבזי שלו הוא כמובן השבחים שהוא יקבל מהקהילה הפסיכיאטרית על המחקר המהולל שהוא מבצע באדם שזקוק לעזרתו).
בכל מקרה נוני/אמנון בעל התודעה המעורערת (שמאופיינת, כמובן, ע"י מוזיקה חורקת, קלוז אפים מגורענים וג'אמפ-קאטים) פוצח בקריירה מוזיקלית בעזרת - או יותר נכון בזכות - חברו רותם, כי נוני לא יודע לנגן ורותם הוא מי שדואג לליווי המוזיקלי. הקריירה המוזיקלית של נוני היא בעצם קאברים לקלאסיקות פוסט פאנק/ניו ווייב ישראליות אותן הוא שר בקול מונוטוני שגורע במודע מאיכות הביצוע המקורי. אבל כנראה שזה מספיק ביקום המקביל בו הסרט מתרחש ואמנון הופך לתופעה ואוסף אחריו עדת מעריצים.המגרעה הגדולה של הסרט היא הסיפורים הרבים מדי אותם רוצה גפן לספר, אבל מה שקורה בפועל הוא ששום סיפור אינו מספק או מרגש מספיק וזאת ההחמצה הכפולה של הסרט שמנסה לגעת בנזקי המלחמה, תרבות ממוחזרת, ניצול ציני של אנשים פגומים בשם האמנות וניסויים פסיכיאטריים בבני אדם.ישנה תחושה שהסרט מתעלם ממי שמתגלה כלב הפועם שלו, דודו טסה בתצוגת משחק כובשת, שרואה את חברו הטוב מצליח בתחום אותו הוא מנסה לכבוש כל חייו. הסרט כמעט ולא עוסק בקונפליקט הזה שנוצר מתוך האהבה של רותם לנוני וחבל מפני שייתכן וזה הסיפור החשוב ביותר שמסתתר בתוך הסרט. מרגישים שלגפן יש אהבה גדולה לדמויות שלו ולקולנוע, אך ישנה גם התחושה שהסרט עמוס מדי ולא מצליח לספק איזשהו שיא רגשי.
הכל שבור ורוקד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4630/09/2018 17:19:57
7/10אייקון ציון
לא אפוי מספיק. הסיפור מעניין ונוגע במיוחד לנו כישראלים והסרט אינו רע אבל זה לא מספיק. לא ברור אם ניסה לרגש או להצחיק או שילוב של שניהם.יש גם פער באיכות המשחק, כאשר מצד אחד שחקנים מקצועיים ומצד שני חובבנים. נוני נפצע כשמשרת במילואים בעזה בשעה שרכב בו נסע עלה על מטען. כעת הוא הלום קרב ונמצא בטראומה שפוגעת בתפקודו הרגיל. למעשה אינו מודע לעצמו והיכולת הקוגניטיבית שלו יורדת. הוריו האוהבים חסרי אונים. הטיפול עובר לפסיכיאטר שמנחה את שני חבריו הקרובים של נוני להכניסו לדמות של דודו אמנון שעל שמו נוני קרוי, ושנהרג במלחמת יום כיפור.החברים מספרים לנוני שהוא זמר מוכשר והוא מאמין בזה. כך הם מעודדים אותו להופיע במועדון תל אביבי קטן, למרות שאין לו הכשרה בניגון ובשירה.באורח פלא נוני מצליח ומפיק מוזיקלי מוכן להפיק לו סינגל. במקביל הוא מתאהב בתיירת גרמנייה.החיים מתחילים להאיר פניהם לנוני , אך למרות זאת הוא לא בדיוק חוזר לעצמו וחי בתוך הדמות שחבריו בנו עבורו. זה כבר יותר מידי עבורם עד שגם הם נשברים.
שם: רחלגיל: 5023/03/2017 11:12:15
9/10אייקון ציון
התרשמנו מאוד מהסרט.הסרט המחיש לנו מה עובר על הלומי הקרב ,משפחותיהם והחברים.המשחק היה אמין והסרט ריתק אותנו.
שם: מיכלגיל: 4007/03/2017 14:38:00
8/10אייקון ציון
סרט קשה שמשקף לצערנו את המציאות הישראלית שאנו חיים בה, הנושא חשוב, רגיל וכואב-פוסט טראומה על ההתמודדות הקשה שלו ושל סביבתו. בסרט הצליחו לשלב הומור עם כל הכאב והזהדהות עד דמעות, סרט מרגש ושנון
קישורים
חץ הכל שבור ורוקד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט