אנשים ומקומות ביקורת סרט

Faces Places Movie Review

תמונת כתבדין קליין על "אנשים ומקומות":
"מסמך שופע אהבה על כוחה ההומניסטי של האמנות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Faces Places
משחק ז'אן לוק גודאר, אנייס ורדה, JR במאי/ת אנייס ורדה  
תיעודי
ביקורת סרט לאנשים ומקומות מאת דין קליין | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"מלא חיים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע90.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די4.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטם החדש של הבמאית הוותיקה אנייס ורדה והצלם JR הוא כנראה הסרט המקסים ביותר שהוצג השנה בפסטיבל חיפה, בו הוא גם זכה בפרס עוגן הזהב לקולנוע ים תיכוני, וכעת הוא הגיע לאקרנים בישראל. ורדה, שמתקרבת כבר לגיל 90, היא אחת מהקולות השונים שיצאו מתנועת הגל החדש הצרפתי של שנות השישים – וממשיכה להוכיח סקרנות ותעוזה קולנועית בנוכחותה שובת הלב.בסרט דוקומנטרי זה ורדה יוצאת יחד עם JR, אמן צרפתי צעיר שמתמחה בין היתר בהדבקת תמונות ענק על מבנים, לאזורים המבודדים והכפריים של צרפת כדי לתעד את המקומיים וחייהם ולהנציח אותם. ישנו חיבור לא מובן מאליו בין השניים על אף השנים הרבות שמפרידות ביניהם אהבת האדם והעניין שהם מביעים בסובייקטים שלהם ובמלאכת התיעוד וההנצחה שלהם נוכחים בכל פריים. אף כשהם אינם מסכימים ודנים כיצד ראוי לתעד הם עושים זאת בכבוד הדדי ואמפתיה שמדגימים את הרגישות של התהליך האמנותי.
יכול להיות שהבעיה היחידה של הסרט היא שקשה למצוא בו רבב - הוא כל כך סימפטי עד שלפעמים סף המתיקות הוא מעט גבוה מדי כך שכל הנחמדות מרגישה לעתים תפלה, אך אין ספק שהמפגש של הבמאים עם טיפוסים שונים מחמם את הלב ומוכיח את כוחה של האמנות לחבר בין בני אדם.אין קמצוץ של התנשאות מצד האמנים המגיעים מהעיר הגדולה והסרט הוא כדור אנרגיה של סקרנות מתפרצת, שאינה עוצרת גם בשלהי חייה של הבמאית. גילה המתקדם ובריאותה המתדרדרת של ורדה מעניק נופך מלנכולי להופעתה בסרט, אך זהו סרט שעוסק בחיים ובעכשיו כי זה מה שחשוב. זהו סרט שנכנס ישירות ללב, נשאר שם וממשיך לחמם אותו כל עוד הוא ממשיך לפעום - ואם האמנות צודקת, אז גם עוד הרבה אחרי.
אנשים ומקומות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1607/08/2019 21:23:07
7/10אייקון ציון
סרט חינני ומתוק. הצילום מצויין, הפס-קול די מוסיף לאווירה, העריכה מעולה, הסוגיות העולות מנוהלות בצורה מרשימה והדיאלוגים חכמים ועמוקים אך הסרט עצמו לא תמיד מעניין או סוחף במיוחד, רדום מידי, בעל קצב איטי ולעיתים חסרי פואנטה. בקיצור, לא לכל אחד. שווה לפחת לנסות (מגיע לו אפילו 6.5).
שם: ramiגיל: 6705/01/2018 21:10:40
9/10אייקון ציון
אנייס ורדה הבימאית הדגולה חוברת לבמאי צעיר,יוצאת איתו למסע בכפרים של צרפת,פוגשת,מצלמת,מעלה זכרונות ממפגשים שהיו לה עם צלמים,במאי קולנוע וחברים אחרים.סרט נינוח,מלא אהבה לאנשים ולנופים,לכל בעלי המקצוע,לאדמה, מלא חן.
שם: איילתגיל: 6125/12/2017 17:37:13
9/10אייקון ציון
סרט מומלץ,אנייס ורדה מצאה דרך לתור בארצה,צרפת,לחוות מפגשים עם אנשים,נופים,בעלי-חיים,אדמה,ים, הכל בשילוב אהבה וידע באומנות,בקולנוע,בצילום.כל מפגש מתקשר אצלה לצילומים שצילמה בעבר והיא משתפת אותנו בגעגועים לאנשים ולאירועים בעברה.והכל בקלילות ובטבעיות יוצאת דופן.
קישורים
חץ אנשים ומקומות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט