האופה מברלין ביקורת סרט

The Cakemaker Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "האופה מברלין":
"דיון מרתק בזיכרון ובאהבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Cakemaker
משחק שרה אדלר, טים קלקהוף, זהר שטראוס, סנדרה שדה במאי/ת אופיר ראול גרייצר  
ישראלי
ביקורת סרט להאופה מברלין מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"יפה ומהפנט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות יותר ויותר סרטים נעשים בז'אנר המכונה "פורנו אוכל". בסרטים אלו צילומי קלוז-אפ רבים של מאכלים שונים המוכנים בידי שף כזה או אחר שמצליח לגאול את עצמו מסבלותיו דרך המטבח ודרך קיבות אהוביו. למרבית השמחה סרט הביכורים של אופיר ראול גרייצר, "האופה מברלין", אינו כזה.תומאס, קונדיטור ברלינאי (טים קלקהוף האלמוני והמוכשר, מתאהב באורן, ישראלי שעובד על הקו ירושלים-ברלין. כשאורן נהרג מחליט טים לנסוע בעקבות אהובו. הוא מגיע לירושלים ומתחיל לעבוד בבית הקפה של ענת, אלמנתו של אורן אותה מגלמת השחקנית שרה אדלר, באחת מתצוגות המשחק המרשימות ביותר שלה עד היום.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
גרייצר מביים את סרטו בשיקול דעת ובמתינות ראויה להערכה. אהבת הגברים שמוצגת בסרט היא הכי נון-שלנטית שראיתי מזה זמן רב. ירושלים החורפית והעגמומית משהו מצטלמת נפלא וכל הסרט מתנהל על מי מעדנות והצופה לאט לאט נשאב לתוך העלילה המסקרנת.גרייצר משלב בתבונה רבה בין הלוקלי לאוניברסלי כשמצד אחד הוא מציג את העוגות שמכין תומאס – עוגות יער שחור גרמניות מסורתיות ועוד כל מיני בישולים מופלאים שמייצגים את ברלין - ומצד שני אחיו של אורן (בגילומו של זוהר שטראוס) מייצג את היהדות ואת הישראליות מתעקש כל הזמן על נושא הכשרות וחושש שהעסקתו של תומאס הגוי בבית הקפה של ענת תשלול ממנה את תעודת הכשרות הכה חשובה לפריחת העסק.
הדבר הנוגע ללב ביותר בסרט הוא שכדי למצוא מעט נחמה, תומאס מנסה להיכנס לנעליו של אהובו המת אורן. בעבודתו אצל ענת, בקרבתו אליה יש משהו נואש ומהפנט ואף טרגי. תומאס אף מוצא עצמו נמשך לענת ובלבול הזהויות במשולש הבלתי אפשרי בין אורן המת לבין ענת לאופה הברלינאי, עוטף את הסרט במלנכוליה שחונקת את הצופה בגרונו וגורמת לו לעמוד על המשמר ולחכות עד שיתרחש הבלתי נמנע וסודו של תומאס יתגלה.שמו של הסרט "האופה מברלין" מזהה את תומאס עם כישרונו הגדול, אולם גם מלמד על הזרות שלו בחברה הישראלית הכביכול פתוחה והמדמה עצמה לאוניברסלית. השם לטעמי מצביע על היותו של תומאס בסופו של דבר גר בארץ נוכריה, גר שבסופו של דבר יוגלה מחוץ למחנה ויחזור כלעומת שבא.הסרט, שמסתיים הצורה שכל צופה יפרש אותה לעצמו, מציג במאי צעיר עם כישרון אדיר ושיקול דעת שמעורר הערכה והתפעלות. "האופה מברלין" הוא ללא ספק אחד הסרטים הישראליים הטובים ביותר של השנים האחרונות.
האופה מברלין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4702/02/2019 09:13:48
8/10אייקון ציון
מתנהל על מי מנוחות אבל לא על חשבון העניין והסקרנות. מי שמחפש לראות סרט תזזיתי אז זה לא המקרה. תומאס הוא בחור ברלינאי שבבעלותו קפיטריה. הוא מנהל רומן הומוסקסואלי עם אורן, גבר ירושלמי נשוי שמגיע הרבה לברלין במסגרת עבודתו בחברה ישראלית -גרמנית.לאחר מותו בתאונה של אורן, תומאס מגיע לירושלים ומתחיל לעבוד בבית הקפה הקטן של ענת, אלמנתו של אורן.תומאס, שהוא קונדיטור מעולה , תורם את חלקו הנכבד להצלחת בית הקפה למרות בעיית הכשרות שנוצרת כתוצאה מהיותו לא יהודי.הוא לא חושף את סודו בפני ענת ואפילו יש התקרבות ביניהם.האם ומתי הסוד יתגלה? בסוף נשארים עם שאלה בלתי פתורה.
שם: .MOR Rגיל: 1530/10/2018 02:28:17
7/10אייקון ציון
סרט מעניין ואיטי. המשחק נפלא, הצילום נהדר, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, העריכה מעולה והדיאלוגים לא רעים בכלל אך למרות שהתסריט והעלילה די מרשימים הם גם בעלי קצב איטי, מתישים, לפעמים מייגעים, נמרחים יתר על המידה ולעיתים יומרניים. בקיצור, לא לכל אחד. אפשרי לצפייה ואפילו שווה לנסות.
שם: ברקגיל: 3923/10/2018 21:51:16
9/10אייקון ציון
איזה סרט ! שאפו לבמאי אןפיר ראול גרייצר שבסרט הביכורים שלו הצליח לעשות סרט מצויין,מרגש,יפה,נוגע ועמוק. מאוד ממליץ. שחקנים טובים,צילומים ומוזיקה ואוירה קסומה.סיפור יפה ומרגש ! ושוב כל הכבוד לבמאי המוכשר אופיר ראול גרייצר. נשמע עליו גם בעתיד. ציון 9
קישורים
חץ האופה מברלין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט