הדו-קרב האחרון ביקורת סרט

The Last Duel Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "הדו-קרב האחרון":
"מי טו – גרסת ימי הביניים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Last Duel
משחק מאט דיימון, בן אפלק, אדם דרייבר, ג'ודי קומר במאי/ת רידלי סקוט  
דרמה
ביקורת סרט להדו-קרב האחרון מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"חזק ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רמת אדרנלין מטורפת, התעטפות והצטיידות בשריון חזק, רכיבה עיקשת על סוס גזעי, חרבות נשלפות, קריאת תיגר, דם ניגר ולחימה עד הסוף המר הם רק חלק מהאסוציאציות שעולות לשמע המילים דו קרב. ואכן, "הדו קרב האחרון" עוסק בלחימה בין שני אבירים עד המוות, קרב שהיה נהוג לבצע בימי הביניים על מנת להכריע בין מילותיהם של שני גברים. אבל זהו רק חלק קטן ומשני לסיפור דרמטי ואכזרי שמשקף את רוח התקופה. הסרט, שמתיימר להיות מסוגת האקשן שחתום עליו אחד מבמאי האקשן הגדולים - רידלי סקוט, הוא בעצם דרמה תקופתית ושנונה עם נקודת מבט חדשנית.עלילת הסרט מתבססת על ספרו של ההיסטוריון האמריקאי אריק ג'ייגר מ-2004 אודות מקרה אמיתי שהתרחש בצרפת בימי הביניים. המקרה הוא משפט בין שני אבירים, ז'אן דה קארוז' וז'אק לה גרי, בו טענה אשתו של דה קארוז', מרגריט, כי לה גרי תקף אותה בביתה בזמן היעדרותו של בעלה בזמן שהיה במלחמה ואנס אותה. מכיוון שלא ניתן היה לבדוק את אמיתות דבריה, הוחלט כי השניים יילחמו בדו קרב על המוות. במידה ולה גרי יהיה המנצח בדו קרב, תוצא אשתו של דה קארוז' להורג באמצעות שריפה על המוקד. את הסיפור הזה לקחו צמד החברים המפורסם, מאט דיימון ובן אפלק (שגם מככבים בסרט בתפקידים ראשיים) וכתבו לו תסריט עדכני. השניים שתסריטם הקודם, "סיפורו של וויל האנטינג", זכה באוסקר החליטו לשתף פעולה שנית יחד עם צלע שלישית, ניקול הולופסנר ("דיברנו מספיק").
השלושה יצרו תסריט תקופתי שנון ודינמי שמזכיר את הסדרה "הרומן", בה ניתנת נקודת מבט של כל דמות במשולש הרומנטי. גם בסרט זה הסיפור מובע מנקודת מבט של שלוש הדמויות – דה קארוז', לה גרי ומרגריט. אין ספק שהצלע התסריטאית הנשית של הכותבים שדרגה את התסריט. ישנו דגש על אופן ההסתכלות על נשים, על מעמדן של הנשים באותה תקופה ועד כמה אמיצה תגובתה של מרגריט. מתברר כי אונס של נשים היה תופעה שכיחה ונשים פשוט השלימו עם כך והמשיכו בחייהן "בגידול ילדיהם". כלומר, מרגריט היא תופעת המי טו הראשונה שהוכרזה ונעצרה שם.מכיוון שהתסריט נצמד לדיבורים ברוח התקופה ואף מצטט משפטים בלטינית, צרמו ביטויים שאינם מאפיינים את רוח התקופה כמו "בוא נעשה כיף". אם נצמדים לטקסט מיושן – הוא צריך להיות כך עד הסוף. בנוסף, דמותה של מרגריט מקבלת מעט נפח מבחינת עומק באופן יחסי לשתי הדמויות הגבריות. ראוי היה להעמיק אותה שכן היא דמות מפתח בסיפור.
למרות שמדובר בסרט ארוך למדי (שעתיים וחצי), סצנות הדרמה והאקשן מופיעים בדיוק במינון הנכון. לצד קטעי הדרמה הרבים, כולל סצנת אונס קשה, סקוט מביא את הזויות המלחמתיות כפי שהוא יודע לעשות – בברוטאליות, עם הרבה דם והרבה אקשן. בצורה זו לא נותרת תחושת לאות במהלך הצפייה – להיפך, ישנו מתח וסקרנות לגבי הבאות.הסרט מכיל ליהוק שחקנים לוהט: ג'ודי קומר כמרגריט אמינה, מרגשת וכובשת. מאט דיימון מצוין כהרגלו כדה קארוז' האמיץ והפרימיטיבי, אדם דרייבר נכנס בטבעיות לנעליו של לה גרי כאנס אובססיבי במסווה של רומנטיקן משכיל. דווקא בן אפלק בתפקיד משני יחסית כרוזן פייר השתיין המתהולל לא הרשים במיוחד בתצוגת משחקו. יחד עם הצילום המרשים של דאריוז וולסקי (במיוחד בסצנות הקרב האימתניות) מתקבל תוצר אמיץ, חזק, עם תובנות שימשיכו להדהד גם לאחר סיום הצפייה בסרט.
הדו-קרב האחרון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4803/12/2021 21:59:39
9/10אייקון ציון
סרט מהפנט שמוצג משלוש זוויות שונות ושלושה תסריטאים, ומספר סיפור היסטורי וכל כך אקטואלי. רידלי סקוט בגיל 84 מוכיח שכוחו עדיין במותניו, ומפתיע לגלות שמאט דיימון ובן אפלק שמשחקים פה הם גם התסריטאים. שחזור מושלם של צרפת במאה ה-14 בתקופת מלחמת מאה השנים עם אנגליה. לא לבעלי לב חלש!
שם: ליאורהגיל: 6419/11/2021 13:38:51
9/10אייקון ציון
סיפור אמיתי שהתרחש ב1386מה עושים לאדם שאנס אישה...איזה חוקים היו אז...הפקה גדולה של בן אפלקשנתן למאט דיימון(החבר הכי טוב שלו)את התפקיד הראשיגם אדם דרייבר שם והוא מעולה. אהבתי
שם: shulinגיל: 5519/11/2021 13:38:27
8/10אייקון ציון
סרט מרתק, מבוסס על סיפור אמיתי בתקופת ימי הביניים משחק מעולה מומלץ בחום
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט