פרדי נגד ג'ייסון ביקורת סרט

Freddy Vs Jason Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "פרדי נגד ג'ייסון":
"בתור סרט, "פרדי נגד ג'ייסון" הוא סרט נוראי. בתור מסע נוסטלגי במשעולי הזמן הוא חוויה מרנינה שאוהדי סדרות הסרטים לא יעזו לפספס."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Freddy Vs Jason
משחק רוברט אנגלונד, מוניקה קינה, קן קירזינגר, קלי רולנד במאי/ת רוני יו  
אימה
ביקורת סרט לפרדי נגד ג'ייסון מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"בתור סרט, "פרדי נגד ג'ייסון" הוא סרט נוראי. בתור מסע נוסטלגי במשעולי הזמן הוא חוויה מרנינה שאוהדי סדרות הסרטים לא יעזו לפספס."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע32.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די64.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"פרדי נגד ג'ייסון" הוא ללא ספק תוצר של איש שיווק מבריק. הרעיון של לקיחת שתיים מהדמויות היותר מפורסמות של זאנר האימה ולעמת אותן זו נגד זו בסרט משותף הוא מבריק בפשטותו. אין ספק כי סרט כזה יכול היה להיעשות רק באמריקה, שבה תרבות האגרוף, המכות והפיצוצים הפכו מזמן לצורה של אומנות. הרעיון של עימות שתי דמויות מוכרות הוא לא חדש, רשת MTV התחילה עם זה לפני כמה וכמה שנים במערכוני אנימציה מצחיקים ביותר שזכו לכינוי "התאבקות הכוכבים" ובו נלחמו מדונה ובריטני ספירס, שפילברג וסקורסזה או פמלה אנדרסון וג'ני מקארתי. אז למה שלא נעמת את ג'ייסון עם פרדי קרוגר.למרות שנראה כי הסרט נעשה במהירות, האמת היא שבהוליווד עובדים עליו כבר כמעט עשר שנים, מאז יצא הסרט האחרון בסדרת סרטי סיוט ברחוב אלם (היה זה ב- 1994). את שרביט הבימוי נטל בסופו של דבר רוני יו, אחד השמות הבולטים בזאנר האימה בשנים האחרונות, שעשה את "משחק ילדים 4" והפך אותו להצלחה קופתית, אולי בזכות הסצינה המרכזית בה הבובה הרצחנית מקיימת יחסי מין וזוכה בכלה.
במודע או לא במודע עשה יו את "פרדי נגד ג'ייסון" בדיוק בדרך בה נעשו סרטים בסוף שנות השבעים ותחילת שנות השמונים אז החלו הסדרות הנהדרות האלה. השחקניות הן בדרך כלל איומות ונוראיות אבל עם גוף פצצה, השחקנים הם גברברים צעירים שכל קשר בינם לבין כישרון או יכולת הבעה הוא מקרי לחלוטין אבל ברגע שהם מורידים את החולצה אף אחד באולם לא מחפש כישרון. כל אלו מצורפים לסיפור לא ממש הגיוני הכולל הרבה מאוד סצינות בהן נקטעים איברי השחקנים (וכמובן סצינת מקלחת, סצינת מיטה, וסצינת מסיבה).פרדי קרוגר מאבד את יכולת קיומו לאחר שהוא לא מצליח לחדור לחלומותיהם של בני הנוער ברחוב אלם. הדרך היחידה שלו לחיות שוב היא לגרום לבני הנוער לפחד ממנו. למשימה ההפחדה הוא מגייס את ג'ייסון. ג'ייסון עושה את עבודתו כל כך טוב וכולם בטוחים שפרדי חזר אל העיר. עכשיו, כאשר כולם פוחדים ממנו מנסה פרדי לחדור אל תוך חלומותיהם אבל ג'ייסון תמיד משיג אותו ומחסל את הצעירים לפניו. פרדי לא אוהב את המתחרה החדש ומחליט לחסל אותו.
כל מי שגדל על סדרת סרטי האימה לא יעז לפספס את מפגש הענקים הזה. המלחמה בין ג'ייסון לפרדי היא אחת ההנאות הגדולות לאלו שעברו את כל 17 הסרטים בסדרות. הסרט אינו מפחיד, כך גם שאר הסרטים בסדרה שאחרי הסרטים המקוריים שמיצו את הרעיון המרכזי, התרכזו בעיקר במציאת שיטות חדשות ומקוריות יותר לרצוח את בני הנוער ובשלב מסויים הפכו לקומדיות מקבריות.אם אתם מחפשים קולנוע איכותי, עברו הלאה. אין כאן ולו אלמנט קולנועי אחד שניתן לאמר שהוא עשוי כהלכה. המשחק קטסטרופלי, התסריט אינפנטילי, הבימוי חובבני וכך גם הצילום התאורה והעריכה, האפקטים נראים כאילו נלקחו מתחילת שנות השמונים. אולם הסרט הוא כל כך רע עד שהוא טוב, ומעניק תחושה נוסטלגית לאלו שראו את החלקים הראשונים בסדרה. לעיתים היה נדמה כאילו מחוץ לאולם מחכה עולם ובו שולטים מכנסי הפעמון ותספורות האפרו.לסיכום: בתור סרט, "פרדי נגד ג'ייסון" הוא סרט נוראי. בתור מסע נוסטלגי במשעולי הזמן הוא חוויה מרנינה שאוהדי סדרות הסרטים לא יעזו לפספס. 7 בסולם אלון.
פרדי נגד ג'ייסון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אור רוזנסגיל: 1509/11/2003 18:06:45
6/10אייקון ציון
לא משהו,פול שטויות מה לא עושים לגייסון והוא עדיין הולך.. קטעים נחמדים פה ושם לא לקולנוע ובאמת לא מפחיד כל כך..
שם: דניאל גואטהגיל: 1421/10/2003 17:48:06
10/10אייקון ציון
סרט ענק!!!!! לא כזה מפחיד אבל דיי מגעיל אבל שווה לראות!!!! לא לכאלה שפוחדים מדם! כדאי
שם: אני!גיל: 1611/10/2003 16:46:37
10/10אייקון ציון
את הסרט הלכתי לראות עם החבר היפה שלי.. אני בכלל לא אוהבת סרטי אימה, זה נראה לי מזוכיסטי בטירוף... אבל הוא רצה אז הלכנו. הקיצר חשבתי אני יפחד וממש לא היה בא לי על סרט שלאורך כל ההקרנה אני מתחבאת מאחורי הפופקורן, אבל דווקא ממש נהניתי! יש מעט קטעים מפחידים, והסרט הוא באווירה כיפית ואפילו מצחיקה! הקיצר אני אהבתי...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט