טהורה ביקורת סרט

Immaculate Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "טהורה":
"ברוטאלי ורחוק מכל דבר שמוצג כיום בקולנוע ההוליוודי"
  שתף/י
פוסטר Immaculate
משחק סידני סוויני, סימונה טבסקו, אלווארו מורטה במאי/ת מייקל מוהאן  
אימה
ביקורת סרט לטהורה מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"לא לכל אחד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.5/10
?
מדד פופולריות
3.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע45.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המסע של "טהורה" התחיל ב-2014 כהפקה מקומית ודלת תקציב אליה נבחנה הכוכבת העולה סידני סוויני. הסיפור העוקצני והמדמם לא משך תשומת לב רבה מספיק והפרויקט נפל. תשע שנים לאחר מכן, התסריטאי אנדרו לובל כבר עזב לחלוטין את עסקי הקולנוע. להפתעתו, סוויני פתחה חברת הפקה משלה והתכוונה להפיק את מה שהיא מתארת כ"פרויקט החלומות שלה". היא איחדה כוחות עם המפיק דיוויד ברנרד, איתו עבדה בסדרה זוכת האמי "הלוטוס הלבן", והבמאי מייקל מוהן, איתו עבדה במותחן האירוטי החלש "המציצנים". אף אחד לא תיאר לעצמו ששיתוף פעולה של השלישייה ימצא בית בחברת ההפצה Neon Films, שבעשור האחרון גרפה 25 מועמדויות לפרס האוסקר, וגם יהפוך לפתיחה המסחרית המוצלחת ביותר בתולדות החברה.סוויני משחקת את ססיליה, צעירה אמריקאית הטוענת שניצלה ממוות קליני בזכות חסדיו של אלוהים. האירוע מוביל אותה לעזוב את מדינתה ולהקדיש את שארית חייה לעבודה ותפילה במנזר מבודד באיטליה. הופעתה של דמות צעירה מסובב הרבה ראשים במנזר, בעיקר את של האחות הראשית והקשוחה אשר מבקשת ממנה לעזוב את המנזר בטרם תנדור נדרים שמכריחים אותה להישאר. אך ססיליה עומדת מאחורי ההחלטה שלה וגם סדרת אירועים מוזרה למדי לא משכנעת אותה לברוח.
התסריט של "טהורה" דובר איטלקית ואנגלית, מבקר בחריפות את המרכיבים הבסיסיים של הנצרות. יש בו מעט מפולנסקי, הרבה מבמאי הג'יאלו לוציו פולצ'י, אך מעל הכול, יותר ברוטאליות מכל סרט אמריקאי שנוצר מאז "אמא!". "האהבה לישו היא סבל", מודיעה הנזירה הראשית ברכות אימהית עוד בטרם העלילה מידרדרת. מכאן, בדומה ל"חולית: חלק 2", "טהורה" בוחן את גבולות האמונה בדת, באשר היא, ושואל - כמה סבל מחויב הנוצרי המאמין לספוג על מנת לרצות את המנזר? מתי מגיע זמנה של הנזירה השותקת לדבר כנגד הדמויות הגבריות? והאם יש בכוחה להתנגד לאלו שמייצגים את כוחו של האלוהים?. נאמנותה ואמונתה של סיסליה עומדים במהירות למבחן עד לסצנת הסיום שלא תשאיר את הקהל אדיש."טהורה" זוכה למקום תחת קטגוריית "סרטים נהדרים שהם ממש לא בשביל כל אחד", לכן אני אגדיר את הסרט בעדינות כלא לבעלי לב חלש. אך גם תחת הקטגוריה שציינתי, "טהורה" בולט כעוף מוזר. התסריט של לובל לוקח את הזמן בבניית העולם, הפרנויה, המסתורין והסודות שמתחבאים במעמקי המנזר, בצורה שמזכירה מעט את בית החולים ב"עילפון חושים" של מייקל קרייטון או כל ג'יאלו איטלקי משנות ה-70. כמו רוב המותחנים של פולנסקי, הקהל ירגיש את המתח נמתח עד לקצה בעקבות השתשלות האירועים הדרמטית, אם כי האיטית, וצופי האימה והגור יבואו על סיפוקם רק במערכה האחרונה.
בתסריט שכמעט ונמנע מדיאלוגים, הוויזואליה של מוהן עמדה למבחן. המיזנסצנה של הבמאי היא תמיד תלת-מימדית וא-סימטרית בצורה שמזכירה מאוד את "תינוקה של רוזמרי". לכל פריים יש פור-גראונד, בק-גראונד ולעיתים גם עוד שתיים-שלוש שכבות של שחקנים או תפאורה. העולם העשיר של המנזר מסתתר מאחורי סוד אותו תגלה ססיליה בדרך הקשה ורק באותה סצנת סיום דרמטית סוויני מצולמת בקלוז אפ, באור יום, כשהתעלומה כבר גלויה לקהל.זהו התפקיד הטוב ביותר של סידני סוויני, שנהנית לצלול לתוך עולם אפל בהרבה מהססגוניות של הבמאי סם לוינזון ב"אופוריה". לצידה עומד קאסט לא גדול אך מכובד של כוכבים בינלאומיים. בראשם עומד אלברומורטה (הפרופסור מ"בית הנייר"), שזורח מכריזמה בתור הכומר שמשמש כחבר תומך של סיסליה. בנדטה פורקרולי ("בייבי", "זרים מושלמים") בתפקיד הוליוודי ראשון כגוון, נזירה מרדנית המתחברת לסיסליה בעקבות אובססיה לא ברורה לאמריקאים.עם שלל המחמאות שאפשר לציין לזכותם של יוצרי הסרט, קשה לומר כי מדובר סרט אימה מושלם. הבולטים מכל הם עיצוב הפסקול הצווחני והמוזיקה המפרשנת שמורידה בהרבה מאיכות הוויזואליה העשירה של מוהן. מבחינת התסריט, לובל מתעסק יותר בפילוסופיה, בפרנויה, בשאלות הגדולות והרבה פחות במתן תשובות מספקות. כך יוצא שהטוויסט, אם כי נבנה כראוי, נשאר לא אמין במיוחד. יתרה מכך, דמות האנטגוניסט בסרט נשארת לא מפותחת ומתורצת תחת הקטגוריה של עוד אחת מהנבלים המשוגעים. גם שני אלמנטים אלו מורידים בהרבה מהאיכות והרצינות של הסרט המוצלח הזה.
טהורה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוריאלגיל: 5927/04/2024 09:10:05
2/10אייקון ציון
חבל על הכסף לא מפחיד כלל
שם: ר.גיל: 2106/04/2024 00:32:34
6/10אייקון ציון
לאחר צפייה בסרט, אני יכול לציין שהקונספט שלו נפלא אך רמת הביצוע טעונת שיפור. השחקנית הראשית, סידני סוויני שמה ראויה לשבח, אך מעבר למשחק שלה הסרט די נמרח. עם זאת, ישנן סצנות שונות שבהחלט מעבירות צמרמורת כדוגמת הסצנה האחרונה לפני סוף הסרט שאותה לא אציין מטעמי ספוילרים מיותרים. לאוהבי סרטי נזירות ודומיהן, ייתכן והסרט בהחלט יתאים.
שם: זאב פרוגיל: 5030/03/2024 00:07:30
1/10אייקון ציון
סרט בציון 0, גועל נפש. חוץ משני קטעים מקפיצים, הסרט עצמו והעלילה ברמה מאוד נמוכה. לא מומלץ בכלל!!! חבל על הזמן, וגם על הכסף.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט