צעקה 6 ביקורת סרט

Scream VI Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "צעקה 6":
"מפתיע, מרגש, מפחיד ואפילו מצחיק יותר מהסרט הקודם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Scream VI
משחק ג'נה אורטגה, קורטני קוקס, מליסה בררה, מייסון גודינג, היידן פנטינייר במאי/ת מאט בטינלי-אולפין, טיילר ג'ילט  
אימה
ביקורת סרט לצעקה 6 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מדמם ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני שנה, הסרט הקודם בסדרת סרטי "צעקה" הגיע לבתי הקולנוע וחשף לעולם את שתי הגיבורות החדשות של הסדרה - צמד האחיות קרפנטר, סאם וטרה, בגילומן של מליסה בררה והכוכבת העולה, ג'נה אורטגה המוכרת מאוד מהלהיט הגדול ביותר של נטפליקס בשנה החולפת, "וונסדיי". אף אחד לא דמיין את ההצלחה ההיסטרית של הסרט אחרי שעשור שלם לא נוצר שום סרט בסדרה בעקבות הכשלון המסחרר של הסרט הרביעי במספר. תוך פחות משנה מוגש לנו סרט המשך שישי, עם אותן כוכבות, ואליהם מצטרפים גם צמד השחקנים ג'סמין סאבוי בראון ומייסון גודינג המגלמים צמד תאומים - מינדי וצ'אד - שניצלו בסרט הקודם. הדבר כמובן מעורר חשש שתוך חודשים ספורים, נכתב, צולם ונערך סרט שלם חדש בסדרה בלוקיישן חדש, העיר ניו יורק, ובלי הגיבורה המרכזית של סדרת הסרטים, סידני פרסקוט, לאור מחלוקת בנושאי שכר.אבל הפתעה גדולה, אולי דווקא בשל הצורך להוכיח את עצמם אחרי שחלק ממעריצי הסדרה ומבקרים לא ממש אהבו את הסרט הקודם (שאני דווקא כן חיבבתי), הצמד טיילר גילט ומאט בטינלי-אולפין נשארו בשטח. יחד עם צמד התסריטאים של "צעקה", גיא בוסיק וג'יימס ונדרבילט שגם כתבו את התסריט הנוכחי, הם הפתיעו אפילו אותי. הסרט החדש מתגלה כאחד הסרטים הטובים ביותר בסדרה. התוצאה כל כך מהנה, מדממת ומבדרת שחיוך טיפשי ובלתי צפוי נמרח על שפתיי לאורך מרבית הצפייה בסרט הזה.
מה שכל כך עובד בסדרה הזאת היא המודעות העצמית הכול כך גבוהה שלה. זו סדרת סרטי אימה פוסט מודרניסטית שמספקת לעצמה תוכן ונשענת על הסרטים הקודמים ובמקביל מספקת ליטרת דם חדשה בכל פעם. סרטי "צעקה" תמיד ניזונו מקודמיהם ומהסרטים שהגיעו לפניהם. הם תמיד השתעשעו במודעות גבוהה עם העלילה, הדמויות ואף פעם לא טרחו להסתיר זאת, גם כאשר הסיטואציות היו מופרכות לחלוטין. תמיד נמצאה הבדיחה וכמובן סיטואציית האימה שתספק רציונל לא ממש רציונלי עבור הקהל ההורמונלי."צעקה 6" מביא את גיבוריו למנהטן. טארה, מינדי וצ'אד לומדים בקולג' ואילו סם הצטרפה אליהם כדי לפקוח עין מרחוק על אחותה הצעירה. אליהם מצטרף כמובן הרוצח במסכה גוסטפייס - קצת כמו "יום שישי ה-13" השמיני במספר שבו ג'ייסון החליט לבתר כמה ניו יורקרים תמימים להנאתו בביקור בבזק בתפוח הגדול. סם מואשמת על ידי המדיה החברתית והתקשורת שהיא בעצם הרוצחת לאור הגילוי שהיא בתו של גוסטפייס המקורי בילי לומיס (סקיט אולריך, ששוב חוזר בצורה דיגיטלית).
העובדה שסידני פרסקוט (נב קמפבל) איננה משתתפת בסרט הנוכחי מאפשרת ליוצרים להתמקד בגיבורות החדשות, לחזק את העולם סביבן, את הדמויות שלהן וגם לאפשר לזיכיון הקולנועי המצליח לנשום אוויר חדש ולהיטען באנרגיות עכשוויות. עדיין תקבלו את הכתבת גייל וות'רס בגילומה של קורטני קוקס. חוזרת אל הסדרה גם קירבי ריד בגילומה של היידן פנטייר, אחת מכוכבות הסרט הרביעי בסדרה ששרדה את המפגש שלה עם גוסטפייס ועכשיו עובדת כסוכנת מיוחדת של ה-FBI. בהחלט אפשר לציין שפנטייר משחקת את התפקיד שניתן לה עם שנינות ערמומית ונראה שהיא נהנית לחזור למרכז הבמה אחרי תקופה ארוכה של גמילה מסמים ואלכוהול.סיקוונס הפתיחה המפתיע הוא הטוב ביותר בסדרה מאז הסרט הראשון. יש בו הופעת אורח של מלכת סרטי אימה עכשווית. גם מה שיגיע בהמשך הולך להיות מדובר. יוצרי "צעקה 6" מספקים לקהל בדיוק את מה שהוא רוצה לקבל - התייחסויות בשפע להיסטוריה של סדרת הסרטים, כמות רציחות גדולה יותר - אכזריות ואינטנסיביות יותר. אפילו הטוויסט בסוף מצליח להפתיע. לחובבי סדרת הסרטים מדובר בסרט שהוא לא פחות מחובה. אחרים אולי יופתעו מכמה שהוא מבדר לעומת הסרטים הקודמים בסדרה. בכל מקרה "צעקה 6" הוא הפתעה מדממת מהנה במיוחד.
צעקה 6 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Kfir Edriגיל: 2026/06/2023 18:51:10
10/10אייקון ציון
הסרט הכי טוב ביקום
שם: שירגיל: 2011/04/2023 02:53:08
10/10אייקון ציון
מעולה. שעתיים שעברו במהירות, נהנינו מכל רגע. מצחיק, מרגש ומפתיע.
שם: א.בגיל: 3403/04/2023 17:14:55
7/10אייקון ציון
סרט שמוגדר כאימה אבל יותר מתיישב עם סרט מתח. אפשר לחכות שיגיע לטלוויזיה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט