במערב אין כל חדש ביקורת סרט

All Quiet on the Western Front Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "במערב אין כל חדש":
"עיבוד גרמני ייחודי לספר הקלאסי שראוי לאוסקר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר All Quiet on the Western Front
משחק פליקס קמרר, דניאל ברוהל, אלברכט שוש, אהרון הילמר במאי/ת אדוארד ברגר  
מלחמה
ביקורת סרט לבמערב אין כל חדש מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"סוחף ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט האנטי-מלחמתי "במערב אין כל חדש" בבימוי אדוארד ברגר ("פטריק מלרוז") מבוסס על רומן באותו השם מאת הסופר הגרמני אריך מריה רמרק. זהו הסרט השלישי שמבוסס על הספר: קדם לו סרט בבימוי לואיס מיילסטון משנת 1930, שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר השלישי, וסרט נוסף בבימוי דלברט מאן משנת 1979. זו הפעם הראשונה שהסרט אינו אמריקאי אלא גרמני ואותנטי למקור. עם עליית הנאצים לשלטון נשרף הספר עליו מבוסס הסרט, זאת לאחר שהוא תורגם ל-45 שפות. כיום הספר נחשב לאחת מיצירות המופת של הספרות הגרמנית והעולמית.עלילת הסרט, שעלה בנטפליקס לאחר סיבוב קצר בבתי הקולנוע, מתרחשת בתקופת מלחמת העולם הראשונה. פול בוימר (פליקס קאמרר הלא מוכר בביצוע מרשים), גרמני בן 19, מתגייס בגאווה ובהתרגשות עם חבריו לחזית הקרבות. מבלי לדעת, פול מקבל בתהליך הגיוס שלו מדים של חייל צעיר שנהרג בקרב, אשר עברו ניקוי ותיקוני תפירה לשימוש חוזר. המלחמה מוצגת דרך שלושה מוקדים עיקריים: קרבות רצחניים מול הצרפתים בהם משתתף פול, קרון רכבת בו פוליטיקאים גרמנים, בראשות מתיאס ארצברגר (דניאל בריהל, "להתראות לנין") אשר מנסים לעצור את המלחמה ולשכתו של גנרל גרמני שבשום אופן לא מעוניין להפסיק את המלחמה ולהיתפס כמי ש"ספג תבוסה".
המוזיקה הקודרת בסרט מייצרת תחושה שדבר נורא עומד לקרות בקרוב, גם ברגעים בהם הצעירים עדיין מתלהבים ושמחים מעצם גיוסם. הסרט מזכיר את סרט המלחמה "1917" באופן שבו הוא מציג מראות קשים כמו ערימת גופות מבלי ניסיון לעדן אותם, וגם את הבעות הפנים הלעיתים מזועזעות, לעיתים אדישות מזוועות המלחמה, של החיילים בקרב. הצילומים מדויקים ומדגישים את זוועות המלחמה.בסרט מוצגות סצנות של בטלה, שבהן החיילים הגרמנים ממתינים לפקודה הבאה להסתער. בזכותן מתאפשרים דיאלוגים אמינים ומרגשים וכך הדמויות מקבלות עומק נוסף. מוטיב מרתק וייחודי בסרט הוא המרדף אחר מזון: החיילים הרעבים מוכנים לסכן את חייהם בשביל ארוחות טובות, אם בגניבת אווז מחווה צרפתית המרוחקת מזירת הקרב (כשלאיכר יש נשק שהוא לא מהסס להשתמש בו) או בזלילת ארוחת מלכים המבוססת על מזון שמצאו בבונקר צרפתי במהלך הקרב.
הסלידה של צופים רבים מסרטי מלחמה המציגים גיבורים מהצד הגרמני, שעמם הם אמורים להזדהות, היא מובנת. אך יש לזכור שבעת המלחמה הזו הנאצים עדיין לא עלו לשלטון ויהודים נלחמו לצד גרמנים כאחים לנשק. יש לזכור גם את העובדה שהסרט הוא אנטי מלחמתי – הביקורת שיוצרי הסרט מעבירים בהצלחה לצופים מעוררת מחשבה על הזלזול של חלק ממקבלי ההחלטות במלחמה בחיי החייל הפשוט. האבסורד מודגש כשאלה שמעודדים את המלחמה שותים ואוכלים בנהנתנות בניגוד לחיילים הרעבים.הסרט הסוחף והמושקע מועמד מטעם גרמניה בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר ה-95 והסיכויים שלו לזכות מוערכים כטובים. בימינו אנו כאשר מתנהלת מלחמה באוקראינה וגורמים קיצוניים מתחזקים ברחבי העולם, תזמון יציאתו מתאים מאוד. למרות החשש ממלחמה גדולה נוספת שהסרט מעלה בצופים, סביר שהוא לא ישפיע על החלטות פוליטיות שקשורות או לא קשורות למלחמה, בדיוק כפי שלאחר ולמרות יציאת הספר והסרט המצליחים – התחילה מלחמת העולם השנייה.
במערב אין כל חדש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכאלהגיל: 6722/03/2023 17:05:01
8/10אייקון ציון
סרט יפה על טיפשות המלחמות,חוסר אונים של החיילים הפשוטים,יהירות המנהיגים..אין כל חדש מאז ועד היום..
שם: אילתגיל: 6603/12/2022 00:25:43
9/10אייקון ציון
סרט מבוסס על הספר האנטי מלחמתי שכתב אריך רמרק.משחק מצויין של שחקנים לא מוכרים,צילום ופסקול איכותיים.שעתיים וחצי של סצנות ממלחמה אכזרית,בה כל הצדדים הפסידו והבינו שיש לבחור בחיים.
שם: עומרגיל: 4002/12/2022 18:19:46
7/10אייקון ציון
סרט מלחמה עם הפקה מרשימה מאוד. המון סצנות קשות לצפייה. לא לבעלי לב חלש.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט