אין ספק שהפרסומת העושה שימוש ברזומה העשיר של שני היוצרים המרכזיים של סרט זה עושה למוצר הבידורי שלהם עוול. "הקללה" רחוקה מאד מ"הצעקה", ואיננו מתקרב לחצי ממה שהוא היה יכול להיות. נראה שכול התלאות שהוא עבר במהלך עשייתו, כמו ההחלטה להחליף חלק גדול מצוות השחקנים המקורי, לשנות קווי עלילה ולבסוף להתאים אותו לבני שלוש עשרה ומעלה, הרסו את הסיכויים שלו להפוך ליצירה מפחידה באמת.מה שכן אפשר לכתוב על "הקללה" הוא שהוא מוצר בידורי דל קלוריות שבני נוער רכים בגילם יכולים לצפות בו וליהנות, גם אם מדובר במיחזור חומרים. אחת הבעיות המרכזיות של הסרט היא שהתסריט הקלוש מבוים בצורה רופפת כך שלא ברור האם הבמאי לוקח את עצמו ברצינות או שהוא מודע לעצמו יתר על המידה. מה שכן יש הם כמה רגעים מבריקים במיוחד עם כריסטינה ריצ'י וחוש הריח שלה. הסרט עשוי מבחינה טכנית במקצוענות רבה, משוחק ברמה סבירה, ודמות ההומו החביבה על התסריטאי של הסרט קווין וויליאמסון גונבת את ההצגה בסופו של דבר.
פרסומת
יש בסרט משהו שמאוד מזכיר את "זאב אמריקאי" עם מייקל ג'י פוקס ואת גל סרטי האימה של שנות התשעים, שילוב בלתי אפשרי שמנסה בכוח ללכת יד ביד ולא כל כך מתאפשר בנסיבות המסוימות הללו. העלילה עוקבת אחרי אח ואחות, שחיה מסתורית פוגעת ברכבם. התאונה המסתורית גורמת להירצחה של בחורה שנסעה ברכב מולם. האח והאחות שנשרטו על ידי אותה חיה מסתורית, מוצאים שיש להם כוחות פיזיים, חושים מחודדים ומשיכה מינית עזה לסובבים אותם. לא יעבור זמן רב עד שהשניים יבינו שהם אינם יכולים לשלוט בדחפים שלהם ושהם חייבים למצוא את החיה המסתורית כדי לפתור את התעלומה.כריסטינה ריצ'י ילדת הפלא שהתגלתה לראשונה ב"בתולות הים" ו"משפחת אדמס" בתפקיד הראשי והשחקן הצעיר ג'סי אייזנברג מגלם את אחיה. ג'ושוע ג'קסון מי שכיכב בסדרת הטלוויזיה של וויליאמסון "דוסון קריק" הוא המאהב של כריסטינה.
לצערם של ווס קרייבן את וויליאמסון, הבמאי והתסריטאי של "צעקה" הם לא מצליחים לשחזר את ההצלחה של שיתוף הפעולה הראשון שלהם. "צעקה" עם כול המודעות העצמית שלו גם היה מפחיד מאוד והיתה לו אמירה קולנועית וחברתית ייחודית שעדיין לא נראתה בקולנוע, לכן הוא גם זכה לביקורות טובות מאוד ונחשב לאחד מסרטי האימה הטובים ביותר של שנות התשעים. "הקללה" הוא בסך הכול מוצר בידורי שכיף לראות בקולנוע אבל אין לו סיכוי להיכנס לפנתיאון של סרטי האימה הקלאסיים, וחבל.