אירינה פאלם ביקורת סרט

Irina Palm Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אירינה פאלם":
"מעניין ובעייתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Irina Palm
משחק מריאן פייתפול, מיקי מנוילוביץ, קוין בישופ, סיובאן היולט במאי/ת סם גרברסקי  
דרמה
ביקורת סרט לאירינה פאלם מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מעניין ובעייתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע37.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו המדובר של הבמאי סם גרברסקי, בהחלט שווה צפייה אך מביא איתו אל לא רק סיפור מעניין ומשחק טוב מאוד של שני כוכביו. הוא גורר איתו גם משא כבד של בעיות מוסריות ואידיאולוגיות שנובעות מהחלטות בימוי בורגניות. כול מי שמתעניין בקולנוע איכותי, כבר הספיק לקרוא ולשמוע על הסרט השערורייתי מפסטיבל ברלין 2007, אך השערורייה מתגלה כסערה בכוס תה.לעלילה נתוני פתיחה מסקרנים: סבתא בריטית קרירה שלא עבדה אף יום אחד בחייה מוצאת את עצמה עובדת בעיסוי איברי מין זכריים כדי לממן טיפול יקר באוסטרליה לנכדה הגוסס. אך התוצאה רחוקה מלהרגיז והיא אפילו עלולה להפוך ללהיט אצל הדודות שאהבו את הסרט "להציל את גרייס", רק שהפעם במקום מריחואנה מדובר באוננות.
אחד היתרונות הבולטים של הסרט הוא הליהוק הלא שגרתי של הזמרת הותיקה מריאן פייתפול לתפקיד הראשי. ואכן "אירינה פאלם" מתגלה כסרט שבהחלט מצליח להחזיק את הצופים מרבית הזמן בעיקר בזכות נוכחותה של הזמרת הותיקה. את הבוס הקריר המתגלה כאהבת חייה מגלם השחקן הסרבי מיקי מנולוביץ' שהתפרסם בעבר בסרטו של אמיר קוסטריצה 'מסע העסקים של אבא'. הבעיה המרכזית במערכת היחסים שלהם היא שישנה תחושה שהיא מוכתבת ע"י התסריט ולא ע"י הדמויות, אבל השניים בעזרת קסמם הטבעי מצליחים לכבוש את המסך.הצרה שלצידם ישנו צוות שחקני משנה צעיר ומעצבן בעיקר (הבן, הכלה והנכד הבלתי נסבל). שלושה שחקנים צעירים, אנונימיים ואיומים. אם פייתפול ומנולוביץ' כובשים את המסך השלושה בעיקר צורמים. מזמן לא נראה הבדל כול כך משמעותי על הבד בסרט אחד. נראה ששלושת השחקנים, נטולי כל קסם טבעי, לא הצליחו להשתלב בחוכמה בקומדיה הדרמטית הבעייתית הזו: התסריט מחושב ולעיתים מלאכותי לחלוטין, הבימוי הוא קלסיציסטי הסותר את אופיו הריאליסטי של הסרט, וכמובן, יש בעיה רצינית בסרט שהגיבורה שלו מאוננת לגברים בלי להראות אקט אחד של אוננות.
מגי היא סבתא בשנות השישים לחייה. היא בסך הכול עושה את מה שהיא החליטה לעשות כדי להציל את נכדה. ההחלטה המקוממת ביותר של הסרט היא להסתפק בהבעות פניה של מריאן פייתפול בזמן שהיא מבצעת את עבודת העיסוי. הבעיה היא שפייתפול לא נראית כול כך מופתעת או מזועזעת. מי שמכיר את הביוגרפיה הסוערת של הזמרת שהקריירה שלה התחילה כבר בשנות ה-60 ועד היום הצליחה להתמכר לסמים, אלכוהול, להפך להומלס ברחובות דבלין ולונדון ולהגאל, לא יכול לאמין שהיא באמת מזועזעת מבולבולים באמת אחרי שעוד בימי נעוריה היתה בת זוגתו של מייק ג'אג'ר.הרצון של הבמאי להימנע מלהראות אפילו פעם אחת את הפעולה עצמה, בעצם יוצרת אשליה של טוהר שלא קיים. מגי משלמת מחיר על עבודה זו, אבל היוצרים בעצם הופכים את העבודה לסוג של גאולה. לפחות הבוס שלה הוא לא ריצ'רד גיר אלא שחקן שנראה כאילו הוא באמת מנהל מועדון סקס. 'אירינה פאלם' הוא סרט מאוד בורגני שעוסק בגאולה דרך הביבים כדי להציל חיים של נכד. ואיזו סבתא לא תרצה להציל את חיי נכדה? מדובר בסרט לנשים באמצע החיים שרוצות לראות סרט "נועז" אבל בלי איברי מין, גמירות אבל כן עם צחוקים, סוף טוב ואפילו רומנטי. את זה סם גרברסקי מספק. אותי היה יותר מעניין לראות מה היה קורה לתסריט עם האחים דארדן היו מביימים אותו.
אירינה פאלם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גיל: 4013/12/2008 13:23:42
8/10אייקון ציון
סרט מפתיע, חצוף ,מריר-מתוק.סרט מה"חיים". סיפור קלאסי של ירידה לבור תחתיות, על מנת למצוא גאולה. משחק מצויין. לא מומלץ למתחילים.
שם: rina sharonגיל: 5701/09/2007 08:24:23
9/10אייקון ציון
סרט טוב,מענין,התוכן נועז ומציג עוד דילמה ותיקה
שם: דני קרוןגיל: 6326/08/2007 23:17:59
9/10אייקון ציון
עוד סרט בריטי כדוגמת נשות לוח השנה , העשוי בטעם , משחק מעולה וכיף לשבת ולצפות בו .
קישורים
חץ אירינה פאלם (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט