לשרוד עד החופש ביקורת סרט

Rescue Dawn Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לשרוד עד החופש":
"אכזבה גדולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rescue Dawn
משחק כריסטיאן בייל, סטיב זאן, ג'רמי דייויס, קרייג גליס, פט היילי במאי/ת וורנר הרצוג  
מלחמה
ביקורת סרט ללשרוד עד החופש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אכזבה גדולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
וורנר הרצוג שהתחיל את הקריירה הקולנועית שלו בשנות השבעים לצדם של פסבינדר וונדרס, נחשב לאחד היוצרים המובילים בגל החדש הגרמני. לפני שני עשורים בערך נטש את אירופה ועבר להתגורר בלוס אנג'לס. הבמאי שאוהב לצלם בלוקיישנים מסוכנים כמו הרי געש העומדים להתפרץ, איים בודדים, רפסודות עמוסות קופים, נהרות גועשים ולעמיד את שחקניו ואנשי הצוות שלו במשימות בלתי אפשריות, חוזר להתעסק עם קולנוע עלילתי אחרי תקופה שיצר אך ורק קולנוע תיעודי.בסרטו החדש "לשרוד עד החופש" הוא מצליח לאכזב בגדול. אם פעם היה מדובר במגלומן נועז וחדשן, בסרטו "לשרוד עד החופש" תמצאו הופעות קולנועיות מרשימות של צוות שחקנים מיומן וגם כמה ויאטנמים מטורפים אך הסרט עצמו מיושן ושבלוני עד כדי כאב. כמה כואב לכתוב על וורנר שכנראה רצוי לו להתעסק עם קולנוע תיעודי ולהתרחק מעלילתי כי "לשרוד עד החופש" הוא פשוט סרט מיותר ברזומה שלו.
"לשרוד עד החופש" מבוסס על סרטו התיעודי של הרצוג, "דיטר הקטן רוצה לעוף" (Little Dieter Needs to Fly) מ-1997. דיטר הילד חלם להיות טייס מהיום שראה את המפציצים האמריקאים מחריבים את ביתו בגרמניה בזמן מלחמת העולם השנייה. הוא ידע שהמקום היחיד שיוכל להגשים את חלומו ולהיות טייס קרב הוא בצבא האמריקאי ולכן היגר לאמריקה ושם חלומו התגשם. אבל לכול חלום יש מחיר, ובמהלך משימת ההפצצה הראשונה שלו בלאוס, מטוסו מתרסק והוא נופל בשבי הוייטקונג, הוא מצליח לברוח, לשרוד את הג'ונגלים ולהינצל.כול מי שצפה בסרט מלחמה שבו הגיבור נפל בשבי כבר צפה ב"לשרוד עד החופש". הרצוג למרבה האכזבה מייצר סרט סטנדרטי ומאכזב. נראה כאילו שהפיכת סיפורו של דיטר לסרט עלילתי היתה יכולה להיות הרבה יותר מעניינת אם להרצוג היה באמת משהו מעניין לספר לקהל הצופים. נכון שישנם רגעים מותחים והסרט עצמו לא משעמם, אבל הוא לא מסעיר או סוחף. יהיו כאלה גם שיטענו שזה זמן רב שלא הוצגו על מסך הקולנוע ויאטנמים באור שלילי כול כך. הייצוג שלהם בסרט הוא כפסיכופטים בורים ואכזריים. פוליטקלי קורקט זה לא והרצוג אף פעם לא היה יוצר המשתייך לזרם המרכזי ובעבר סרטים שונים שלו הואשמו בגזענות כלפי הילידים בדרום אמריקה.
כמו כמעט כול סרטיו גם בסרט זה הרצוג מתאר בפרוטרוט את המאבק של האדם בטבע, דרך סיפורו של דיטר שהולך לאיבוד בג'ונגלים האיומים של וייטנאם. דיטר נאבק לא לאבד את שפיותו מול איתני הטבע והגורל האכזרי. הוא שורד בכול מחיר. כריסטיאן בייל המופלא מגלם את דיטר באופן טוטאלי כולל אכילת חרקים והרזייה קיצונית (ככה זה שאוכלים רק אורז וחרקים). צוות השחקנים כולל גם את סטיבן זאן (בדרך כלל קומיקאי) בתפקיד דרמטי מרשים ביותר וג'רמי דייויס (בדרך כלל נודניק) גם הפעם הוא נודניק מעצבן."לשרוד עד החופש" מיועד בעיקר לצעירים שלא גדלו על סרטי וייטנאם, מלחמת העולם השנייה וסרטי נפילה בשבי שהיו פופולאריים בשנות השבעים והשמונים. נקווה שבסרטו העלילתי הבא יהיה לו מה לחדש. בכול מקרה הרצוג בן ה-65 לא ישב על התחת והספיק לצלם מיד אחרי "לשרוד עד החופש" סרט תיעודי נוסף, הפעם באנטארקטיקה, בו הוא מתעד את החיים של האנשים שעובדים שם. הזכרתי כבר את התמה החוזרת בסרטיו על המאבק של האדם בטבע?
לשרוד עד החופש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3706/03/2013 12:01:29
10/10אייקון ציון
Rescue Dawn מבוסס על סיפורו האמיתי של דיטר דנגלר שהיה טייס חיל האויר בצבא האמריקאי ובמהלך משימה במלחמת ויאטנם מטוסו מופל מעל לאוס. עם הגיעו למחנה השבויים הוא פוגש בלוחמים כלואים נוספים ומתחיל לרקום תוכנית בריחה...וואו איזה סרט חזק,נהנתי מכל רגע ורגע,סיפור אנושי על אדם שגילה בעצמו תעצומות נפש בתנאים בלתי-אפשריים,כריסטיאן בייל במשחק מעולה,סרט פשוט גדול וסיפור הישרדות ענק.
שם: באזגיל: 1825/11/2007 16:53:23
7/10אייקון ציון
הסוף באמת לא מתאים (לדעתי)אבל סרט מותח ושווה צפיה
שם: יוני פולקובסקיגיל: 3215/11/2007 08:12:49
7/10אייקון ציון
סרט מעולה. משחק אמין, נופים ועלילה מותחת. לא משעמם לרגעץ
קישורים
חץ לשרוד עד החופש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט