חדשות קולנוע וסרטים

סרטו של הירוקאזו קורה-אדה "סיפור חיי" יפתח את פסטיבל הקולנוע בערבה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטו של הבמאי היפני בכיכובן של ז'ולייט בינוש וקתרין דנב יפתח את הפסטיבל שהקרנותיו מתקיימות תחת כיפת השמיים בערבה. בתכנית השנה הקרנות שיתקיימו בנוכחות היוצרים של סרטים מיפן, אפגניסטן, מקדוניה, תורכיה, ברזיל, איסלנד, רומניה, אנגליה ואיטליה שיציגו את סרטיהם בפני הקהל וישוחחו עמו לאחר ההקרנות. עוד יוצג סרטו החדש של רומן פולנסקי "קצין וג'נטלמן" על משפט דרייפוס
"סיפור חיי" (The Truth), סרטו של הבמאי היפני המוערך הירוקאזו קורה-אדה ("המשפחה שלי", "המשאלה"), שפתח השנה את פסטיבל הסרטים של ונציה, יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-8 בערבה שיתקיים השנה בין התאריכים 14-23 בנובמבר. זהו סרטו הראשון של הבמאי שצולם מחוץ למולדתו. קתרין דנב מגלמת בו כוכבת קולנוע זוהרת ששיאה כבר מאחוריה. ז'ולייט בינוש מגלמת את בתה התסריטאית, שבאה לחגוג עם המשפחה את יום ההולדת של האם. סודות משפחתיים מהעבר ומההווה נחשפים אט אט ומאפשרים הצצה אל המורכבות שביחסי אם ובת ועל השפעת השנים ובחירות העבר על ההווה.

[*]

(תמונה מתוך סרט הפתיחה "סיפור חיי". צילום: יח"צ)

עוד בערבה, הצגת בכורה ישראלית של "קצין ומרגל" זוכה הפרס הגדול של צוות השופטים בוונציה, סרטו של רומן פולנסקי המוקדש כולו לפרשת דרייפוס. הבמאי האיטלקי פייטרו מרצ'לו נטל את אחד הספרים המוכרים ביותר של הסופר האמריקני ג'ק לונדון, "מרטין עדן" והעביר את עלילתו מאמריקה של שנות העשרים במאה הקודמת למציאות האיטלקית, בסרט שזכה בפרס השחקן בוונציה.

מרומניה מגיעה סאטירת המתח "השורקים" עם הבמאי קורנליו פורומבויו שיבוא להציג אותה ולשוחח עם הקהל. עוד מאיטליה, "הבוגד" של מרקו בלוקיו, שיחזור של אחד המשפטים הסוערים ביותר שידעה ארץ המגף במאה הקודמת, כאשר אחד מראשי המאפיה הסכים להעיד נגד שותפיו בעבר והביא למאסרם של כמה ממנהיגי העולם התחתון שם. מן הקצה השני של העולם, יעלה הפסטיבל את "היה שלום, ילד שלי" סרט סיני בן שלוש שעות שהיה לאחת הסנסציות הגדולות בפסטיבל ברלין 2019.

[*]

(תמונה מתוך הסרט "קצין ומרגל" של רומן פולנסקי. צילום: יח"צ)

בין אורחי הפסטיבל יגיע השחקן והבמאי היפני ג'ו אודגירי עם סרטו "אומרים שהכול משתנה". לכבוד ביקורו של אודגירי, שאינו משחק בסרט אלא רק ביים אותו, יציג הפסטיבל גם את אודגירי השחקן, שהופיע בסרטו של הירוקאזו קורה-אדה משנת 2011, "המשאלה". גם השנה יש בפסטיבל סרט איסלנדי, "יום לבן, לבן". הבמאי הלינור פלמרסון יהיה נוכח בהצגת הסרט. ועוד מסורת בערבה, סרט טורקי, הפעם סרטו של רייס צ'ליק "ליל דממה" שיוקרן לראשונה בארץ, בנוכחות הבמאי והשחקנית הראשית. אורחת מיוחדת תגיע לערבה מאפגניסטן הרחוקה - הבמאית שהראבנו סאדאת שתציג בפני הקהל המקומי את סרטה "בית היתומים" אורחת נוספת שתגיע להקרנת הבכורה של סרטה בישראל היא הבמאית טאונה מיטווסקה, שסרטה "יש אלוהים, קוראים לה פטרוניה", הוא יצירה סאטירית שמתבוננת על השינויים החלים ברבדים שונים של החברה המקדונית, ארץ הולדתה של הבמאית. בנוסף, יגיע לפסטיבל אלברטו ברברה, מנהל פסטיבל הסרטים ונציה, שחלק נכבד מסרטי התוכנית האמנותית שתוקרן בערבה, נבחרו השנה מתוך הרפרטואר של מהדורתו האחרונה. עוד יוצג בבכורה בארץ בנוכחות הבמאית שלו, קרן בן רפאל, הסרט הצרפתי-ישראלי "סוף האהבה" שהוקרן בפסטיבל ונציה.

[*]

(תמונה מתוך סרטה של קרן בן רפאל "סוף האהבה". צילום: יח"צ)

בפסטיבל השנה יוצגו שלוש מחוות מיוחדות – האחת, לבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סם שפיגל עם מבחר סרטים קצרים של בית הספר ועם הקרנת הסרט "לורנס איש ערב" שהפיק סם שפיגל. המחווה השנייה, מוקדשת לבמאי הצ'כי הגדול מילוש פורמן שהלך לעולמו לפני שנה. המחווה השלישית שיערוך הפסטיבל מוקדשת לבמאי גור בנטביץ', שציג בפני הקהל בערבה לא רק את סרטו החדש והאישי "קצפת ודובדבנים" אלא גם עותק דיגיטלי משוחזר חדש של סרט הקאלט שלו "משהו טוטאלי" בכיכובם של מאור כהן וטינקרבל, במלאת עשרים שנה להפקתו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט