חדשות קולנוע וסרטים

אחרי שלושה חודשים: בתי הקולנוע חוזרים עם פחות סרטים וחשש גדול

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מגפת הקורונה גרמה להשבתתם של בתי הקולנוע בשלושת החודשים האחרונים, אך היום החזרה לשגרה שונה מהרגיל תתחיל עם פתיחתו מחדש של סינמטק ת"א והפצת הסרט החדש הראשון מזה זמן רב, כאשר רק בסוף החודש גם ייפתח מחדש מתחם הסינמה סיטי. אולם ההתפרצות המחודשת, ההגבלות הצפויות המחסור בסרטים הוליוודיים והדחייה הנוספת של הפצת "Tenet" ו"מולאן" גורמים לחוסר ודאות רב בתעשייה. מתי וכיצד יחזרו בתי הקולנוע בישראל לשגרה?
אחרי יותר משלושה חודשים ללא בתי קולנוע, מחר ייצא הסרט החדש הראשון לאקרנים, אך עדיין סימני השאלה לגבי חזרת הקולנוע לשגרה הינם רבים ותלויים רבות בעצירת התפשטות הגל השני של הקורונה, במגבלות חדשות שהממשלה עשויה להטיל, במלאי ההוליוודי המוגבל של סרטים ובעיקר בחזרתו של הציבור הרחב לפקוד את האולמות.

גם עם חזרת בתי הקולנוע לתפקוד, הסרטים יוקרנו תחת מגבלות של משרד הבריאות בהן תפוסה מקסימלית של 75 אחוז ולא יותר מ-250 איש באולם, שמירה על ריחוק, עטיית מסיכות ושמירה על היגיינה, רכישת כרטיס באופן מקוון בלבד במטרה למנוע התקהלות ליד הקופות, כאשר בסרטים לא יהיו הפסקות ותתבצע מדידת חום בכניסה למתחם. הבשורה החיובית לפי המתווה היא שנוכל לחזור ולראות סרטים בקולנוע עם חברים ובני משפחה - קבוצות אנשים שרכשו כרטיסים במשותף יוכלו לשבת זה לצד זה, כאשר ביניהם יישמר לפחות כיסא אחד ריק.

[*]

הסרט הראשון שייצא לבתי הקולנוע כבר מחר הוא "הכפר של ברברה", קומדיה רומנטית בכיכובם של ג'ראר דפרדייה וקתרין דנב שתפתח את ההקרנות המסחריות בסינמטק תל אביב ובקולנוע כוכב רמת השרון . "הפתיחה נעשית בהתרגשות רבה ועם חשש גדול: חשש שיתקבלו החלטות חדשות על ידי הממשלה, חשש שאולי נחזור בחזרה לאחור, לצד ציפייה גדולה שהקהל יבוא ליהנות בבתי הקולנוע", אומר שאולי בסקינד מיחסי הציבור של הסרט.

הקולנוע הראשון שצפוי להיפתח כבר כיום הוא סינמטק תל אביב עם מגוון סרטים קלאסיים כמו "מתחת לפני השטח" של אמיר קוסטוריצה, "פטרסון" של ג'ים גרמוש לצד טרום בכורות של סרטי הפסטיבל הגאה ושל הסרט "איש המשאלות". בתי קולנוע קטנים וסינמטקים ברחבי הארץ צפויים להיפתח אף הם בימים הקרובים, אך הסנונית האמיתית לחזרת בתי הקולנוע תתרחש רק בסוף יולי עם חזרת מתחמי סינמה סיטי שדחו את פתיחתם שהייתה אמורה להתקיים כבר ב-9 ביולי. "אנו עושים מאמצים כבירים על מנת לצבור תוכן איכותי וסרטים חדשים שיוצעו כבר עם פתיחת המתחמים, וכן ליצור רצף השקות של סרטים חדשים ושוברי קופות שיחזירו את הקהל לקולנוע", נמסר מהרשת. מרשת יס פלאנט נמסר כי הם נערכים לפתיחה מחודשת של האולמות, אך עדיין ללא תאריך חזרה רשמי. היערכות דומה לחזרה ללא תאריך יעד נרשמת גם ברשת הוט סינמה (גלובוס מקס) ורשת לב. הבעיה הגדולה ביותר בחזרת הענף היא המחסור בסרטים הוליוודיים. מגפת הקורונה פגעה בארה"ב בצורה הקשה ביותר במדינות רווחיות וחשובות לתעשיית הקולנוע כמו קליפורניה וניו יורק ולכן עד שהן לא יתאוששו ולא ייצאו בהן סרטים, מלאי הסרטים החדשים להצגה בשאר העולם יהיה מוגבל. "נוצר סוג של מעגל שמצד אחד בתי הקולנוע סגורים כי אין להם מה להקרין ומצד שני אולפנים לא מוציאים את הסרטים כי בתי הקולנוע סגורים", מסבירה בכירה בענף. הציפיות הגדולות לגבי חזרת שוברי הקופות ההוליוודיים נתלו בסרטים "Tenet" של כריסטופר נולאן ו"מולאן" מבית דיסני. אולם היום דווח כי "Tenet" נדחה פעם נוספת - הסרט, שהיה אמור לעלות ב-17 ביולי ונדחה לאחר מכן ל-31 ביולי, יעלה כעת רק ב-12 באוגוסט. גם "מולאן" שהיה אמור להחזיר את הילדים בהמוניהם לקולנוע נדחה מה-25 ביולי ל-21 באוגוסט.



אז מה יקרינו בינתיים בתי הקולנוע בארץ? הם יעלו מחדש סרטים שעלו לתקופה קצרה בלבד לפני הקורונה כמו "דוקטור דוליטל" ו"קדימה" של פיקסאר, יציגו סרטים שהוצאו ישירות ב-VOD בארה"ב כמו "טרולים: מסע עולמי" ו"לפני הסערה", יעלו מחדש סרטים מהעבר כמו הקרנות מיוחדות של "התחלה" במלאות עשור לצאתו, יפיצו סרטי ילדים שטרם הופצו כמו "סקובי דו" ו"בוב ספוג: מבצע הצלה", וינסו להוציא סרטים ישראליים מצליחים שיביאו את הקהל לאולמות דוגמת הסרט "לשחרר את שולי" בכיכובם של שלישיית מה קשור. האם סרטים אלו יצליחו להשיב את הקהל לבתי הקולנוע לאחר תקופה כה ארוכה? נאלץ לחכות ולראות.

האם הקורונה תגרום לכם להפחית את הרגלי הצפייה בקולנוע לאחר חזרה לשגרה? אמנע לחלוטין מצפייה בקולנוע אפחית את כמות הפעמים אמשיך לצפות כרגיל
שלח/י
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1זה לא נכון הקולנוע עדיין לא פתוח אלי (32) | 07/07/2020 16:48:23
רלוונטי
חץ טנט (עמוד סרט)
חץ מולאן (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט