חדשות קולנוע וסרטים

טיקטוק, אפלטון ומציאות מדומה: הוכרזה התכנית המלאה של דוקאביב

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל דוקאביב לקולנוע דוקומנטרי, שיתקיים בין ה-26 במאי ל-5 ביוני, הכריז על הסרטים שיתחרו בתחרות הבינלאומית ובמסגרות השונות, בהם סרט שמתעדים את החיילים באוקראינה רגע לפני המלחמה, סרט על המתנגד לפוטין נבלני וסרט על תלמיד תיכון שאיש לא ידע את זהותו האמיתית • כל הסרטים בכתבה
לאחר שהוכרזו הסרטים הישראליים והאורחים הבינלאומיים, פסטיבל דוקאביב לקולנוע דוקומנטרי, שיתקיים בין ה-26 במאי ל-5 ביוני, הכריז על הסרטים בתחרות הרשמית הבינלאומית. 12 סרטים יתחרו בתחרות זו: " כל מה שנושם" על זוג אחים המצילים עופות דורסים בניו דלהי, זוכה הפרס הראשון בפסטיבל סאנדנס; "אש האהבה", סיפור אהבתם המתפרצת של קטיה ומוריס קראפט - זה לזה, ובעיקר להרי געש פעילים; "אטלנטיס" המתרחש בלגונה בשולי ונציה ובה צעירים שוצפי הורמונים מתחרים במנועי סירות מרוץ; "בית עשוי קוצים" על בית מחסה זמני לילדים, שמציאות החיים באוקראינה פוררה את משפחותיהם; "איך להציל חבר מת", על עשר שנים של אהבה בין הבמאית לבן זוגה, המתועדות בצילום מחוספס על רקע מציאות חיים קשוחה ברוסיה המתפוררת.

עוד יוקרנו בתחרות: "גיאוגרפיות של בדידות" - דיוקן אינטימי וקולנועי של חוקרת הטבע והאמנית זואי לוקאס באי הבודד סייבל; "זיכרון חמקמק, "על נכדו של צלם קולנוע אוקראיני שמנסה לפענח את צילומיו המתפוררים; "ילדי הערפל", על בת לקהילת המונג מצפון וייטנאם שבגיל 12 נאלצת להסתגל לאפשרות של קץ הילדות; "לאן פנינו מועדות", מבט על החברה הרוסית בתיעוד וריטה מהרכבת התחתית של מוסקבה; "נבלני" דרמה אפלה ומותחת על האופוזיציונר הרוסי אלכסיי נבלני ומלחמתו בפוטין; "Meet Me in the Bathroom" , סיפורו המלא של העידן הרומנטי האחרון של הרוקנרול, בראשית שנות האלפיים בניו יורק; ו"שוחות" בו במאי הסרט בילה חודשים בשוחות עם חיילי אוקראינה, כשבאוויר ריחפה המלחמה גם כשעדיין הייתה, לכאורה, הפסקת אש.

[*]

(תמונה מתוך הסרט "נפגשנו במציאות מדומה")

במסגרת סרטי האמנות יוקרנו הסרטים "קורט וונגוט: משוחרר מהזמן", העוקב אחרי 40 שנות חברות בין הבמאי לבין הסופר הנודע; "קירות חולמים: בתוך מלון צ'לסי", על המלון האגדי בניו יורק, השיפוץ השנוי במחלוקת שלו, רוחות העבר ודייריו העכשוויים; "שמיים בלתי נראים", על האמן והאקטיביסט טרבור פייגלן, שאמנותו חושפת את אמצעי המעקב ההמוניים והבלתי נראים הנמצאים מסביבנו; "לאהוב את פטרישיה הייסמית", בו יומניה, שלא פורסמו, חושפים את תהפוכות המשפחה, הזהות והאהבה של הסופרת הנודעת; "שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כוח", העוסק באופן שבו המנגנון הקולנועי מעצב את תודעת הצופים בשלל סרטים הוליוודיים. בין הסרטים שיוקרנו בקטגוריית הפנורמה: "אפלטון הצעיר", על מנהל יוצא דופן בבית ספר יסודי בבלפסט, שמלמד את הילדים חשיבה פילוסופית חדשנית; "יהלומים (לא) לנצח", סרט שחוקר את התכסיסים שגרמו לנו לייחס משמעות ורגשות ליהלומים; "הזדמנות שנייה", על היזם האקסצנטרי ריצ'רד דייוויס, שהמציא את אפוד המגן אך סדקים רבים התגלו בסיפורו הדרמטי; "מלכת הקטיפה", המלווה בפסקול של וורן אליס וניק קייב, בו שני צרפתים יוצאים למסע בנופיה היפהפיים של הרמה הטיבטית, בחיפוש אחר נמר השלג הנדיר; "הזולואגס", שיוקרן בבכורה בינלאומית בפסטיבל, על בנם של זוג לוחמי גרילה שחוזר לקולומביה כדי לנסות להבין ולהשלים עם זיכרונותיו ותעלומת היעלמות אמו.

"החבר הגאון שלי מהתיכון", ראשומון תיעודי בכיכובו של אלן קאמינג על הסיפור המשונה של התלמיד שבילה שנתיים בתיכון בגלאזגו בלי שאיש ידע מיהו באמת; "טיקטוק, בום". החושף איך הפכה טיקטוק לרשת החברתית הגדולה בתבל - ומי באמת מרוויחים ומפסידים ממנה; "לב האלון", אופרת טבע תיעודית לכל המשפחה; ו"טרה פאם" אוסף נדיר של יומני מסע מצולמים, המספר את סיפור הטיילות הראשונות של המאה ה-20. הבמאית קורטני סטיבנס שאספה את החומרים הנדירים תגיע ללוות את ההקרנה בקריינות חיה.



פרס מעבר למסך ע"ש אילנה צור יוענק לסרטים אשר יוצריהם או גיבוריהם פועלים על מנת להביא לשינוי במציאות החברתית, הסביבתית והפוליטית. בין הסרטים הבינלאומיים המועמדים: "טעם של לווייתן", סרט העוסק בשאלת "הגרינד", ציד הלווייתנים המסורתי באיי פארו; "מה שנשאר בדרך", המלווה מקרוב משפחה הנמלטת מגואטמלה בדרכה לגבול מקסיקו-ארה"ב; "מיילדות", בו צמד מיילדות, בודהיסטית ומוסלמית, מפעילות מרפאה ליולדות במיאנמר שסועת הקרבות. בתחרות עומק שדה יתחרו תשעה סרטים על פרס החזון האמנותי. בין הסרטים הבינלאומיים יוקרנו: "לילה של אי ודאות", זוכה הפרס הדוקומנטרי בפסטיבל קאן, בו אהבה אסורה ומאבקים אידיאולוגיים נארגים לסיפור מכושף על שינוי חברתי בהודו ו"נפגשנו במציאות מדומה", העוסק באהבה וזוגיות בעולם וירטואלי והוא צולם ומתרחש כולו בתוך משחק הווידאו VRChat.

לאתר הפסטיבל >> לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט