חדשות קולנוע וסרטים

אז מי אתה באמת אנתוני זימר? - ביקורת סרט

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ז'ארום סאל, הבמאי של "אנתוני זימר" שעלה לא מכבר לאקרנים, אמר בראיון שהוא מעדיף להתחיל עם קלישאה מאשר לגמור עם אחת. חבל רק שלא סיפרו לו שאין דבר שהוא לא קלישאתי בימינו: הכל כבר נעשה, הכל נאמר, הכל נשחק. מה שנותר הוא רק לסדר את הדברים קצת אחרת, לשנות איזשהו פרט קטן, ולנסות לא להראות קלישאתי יותר מדי, שכן חיינו הם בלאו הכי קלישאה אחת גדולה.

לכן, כל אדם שראה יותר מ-3 סרטי מתח בחייו, עוד בזמן הצפייה בטריילר של "אנתוני זימר" סביר להניח שיגלה את הסוף שלו, שאמור להיות הפתעה. עבור אלו שלא ראו את הטריילר, אז הנה העלילה בתימצות: אנתוני זימר הוא פושע שמבוקש על ידי שלטונות החוק הצרפתיים. יש להם בעיה אחת שמונעת מהם לתפוס אותו - אין להם מושג איך הוא נראה אחרי שעל פי המידע שיש בידיהם הוא עבר ניתוח פלסטי מקיף לפרצופו. ממש רמונט לפנים.

הדרך היחידה להגיע אליו היא לעקוב אחרי קיארה אהובתו (סופי מרסו המדהימה) וכך להגיע אליו. אך כמו בסרטים, הרעים גם כן יודעים על תוכניותיהם של הטובים, ולכן כדי לחמוק מהשלטונות והמאפיה הרוסית שגם מחפשת את זימר, היא נצמדת ברכבת אל פרנסואה (איוואן אטאל), מתורגמן שנזרק לאחרונה על ידי אישתו, ומזמינה אותו לבלות איתה סופ"ש בריביירה. אחרי כמה כדורים שעוברים לידו במלון, פרנסואה לא מוותר על אהבתו לקיארה, וממשיך להסתכן כדי להגן עליה.

משולש האוהבים בין זימר שנוכח ברוחו, לבין קיארה ופרנסואה, הוא שמניע את עלילת המתח והפעולה שמצטלמת בצורה יפיפייה בריביירה הצרפתית. לזכותו של הסרט ייאמר שהוא זורם בצורה חלקה, ולא מנסה להתברבר יותר מדי, אבל מצד שני כל מה שהוא עושה זה לתת פול גז בניוטרל.

בכל רגע ורגע בסרט יש תחושה שבסרט הזה היינו כבר, והנה עוד רגע תדלק המנורה מעל ראשו של המפקח והוא יגלה מי הוא אותו אנתוני זימר. גם אם הטריילר של הסרט יוצר איזושהי אווירת מתח ומיסתורין, למרות שהכל מוכר בו, אז מגיעה האקספוזיציה של הסרט שהיא ממש צולעת. אין ספק שאם התכוונו לפתוח כאן בקלישאה, קיבלנו קלישאה כמו בספר: פיתוי ללא מילים כמעט - מספיק מבט של סופי מרסו לשבות כל גבר. אגב, בצורה חשודה משהו, הסצינה בה מפתה סופי מרסו את אטאל ברכבת דומה מאוד לסצינה בה מתחילה ג'ניפר אניסטון עם קלייב אואן בסרט "מחיר הבגידה" (שגם מתרחשת ברכבת).

נדמה שגם היום, עדיין כולם רוצים להיות היצ'קוק, ולשחק על המיסתורין ועל שאלות הזהות, וזאת היא אולי הקלישתאיות שמסיימת את הסרט שכל כך רצה להמנע ממנה יוצרו. אבל אולי זאת פשוט קלישאה לנסות ולהיות לא קלישאתי. והקלישאה הגדולה ביותר היא להתלונן על הקלישאתיות בקולנוע.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט