חדשות קולנוע וסרטים

Seret לסופ"ש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר

מדור Seret לסופ"ש
Seret לסופש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יאיר הוכנר, עורך מדור ביקורות הקולנוע ומבקר הקולנוע הראשי של אתר סרט מזה 20 שנה, ממליץ על הסרטים שכדאי לראות באולמות הקולנוע וגם בטלוויזיה בבית והפעם: סרט האקשן הקוריאני "קיל בוק-סון" שעלה בנטפליקס, הקומדיה הרומנטית "Rye Lane" בדיסני+, הסרט "טטריס" באפלTV+, הסרט התיעודי "נלי ונדין" בסינמטק ת"א ואזהרה מפני "תעלומת רצח 2" בכיכובם של אדם סנדלר וג'ניפר אניסטון
קיל בוק-סון (נטפליקס)

מיועד: אוהבי סרטי אומנויות לחימה קוריאנים. 5 כוכבים

בכורתו העולמית של "קיל בוק-סון" הייתה בפברואר האחרון בפסטיבל ברלין, לכן מרגש במיוחד לגלות שסרט הפעולה החדש הגיע במהירות שיא לנטפליקס. מדובר בחגיגה קולנועית אלימה, מרהיבה, חכמה ומשעשעת במיוחד עם כמה מסצנות הקרב הטובות, המדויקות והחכמות ביותר שנראו על הבד מזה שנים. זאת בהשוואה לסרט אחר המציג בקולנוע בשם "ג'ון וויק 4" שבו סצנות הפעולה פשוט לא יודעות מתי להיגמר.

את הסרט שמגיע מדרום קוריאה ביים סונג-היון ביון, שגם אחראי על התסריט החכם על מחסלת מבריקה הנקרעת בין הצורך להיות אמא לבתה המתבגרת ובין נאמנות לראש ארגון הרוצחים השכירים המעסיק אותה. ג'ון דו-יון מבריקה בתפקיד הראשי. התוצאה היא סרט הנטפליקס הטוב ביותר עד כה לשנת 2023 ואחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי מאז תחילת השנה הזאת.



Rye Lane (דיסני+)

מיועד: לאוהבי קומדיות רומנטיות וקומדיות בריטיות. 4 כוכבים

בסרטה הארוך הראשון, הבמאית ריין אלן-מילר הופכת את התסריט המתוק והמקסים להפליא של נתן בריון וטום מליה ליצירה קטנטנה, רומנטית, מפתיעה וייחודית, דבר שכמעט נדיר בעולמנו. שני צעירים שבורי לב נפגשים בגלריה בתערוכה של חבר משותף. הם מוצאים את עצמם מסתובבים ברחובות שכונה צבעונית במיוחד בדרום לונדון.

צמד השחקנים הצעירים והלא מוכרים דיוויד ג'ונסון וויויאן אופרה מגלמים את הצעירים החינניים האבודים. הסרט פועל בדיוק לפי חוקי הז'אנר, הוא אפילו לא מנסה לשבור אותם או לשחק איתם, ועדיין נותר מקסים ומפתיע. הצופים עתידיים להתאהב בסרט, בשני גיבוריו ושלל דמויות המשנה המשעשעות. יש גם כוכב קולנוע זוכה פרס אוסקר בתפקיד מפתיע, נראה אם תזהו אותו.

טטריס (Apple TV+)

מיועד: לחובבי דרמות היסטוריות על מסך הברזל. 3.5 כוכבים

הפתעה בריטית/אמריקאית נוספת היא הסרט החדש של Apple TV+ המביא אל המסך את הסיפור הלא יאמן של משחק הטטריס, שבכלל הומצא בברית המועצות והדרך שלו אל משחקי הגיימבוי ומתקני הנינטנדו השונים ברחבי העולם הייתה מפותלת ומפתיעה לא פחות, כולל משחקי כוח כלכליים ופוליטיים בארה"ב, בריטניה וברוסיה רגע לפני נפילת מסך הברזל בימי גורבצ'וב. טארון אגרטון בתפקיד הראשי כריזמטי וסוחף כאיש העסקים ההולנדי/אמריקאי שחי ביפן ומנסה לרכוש את הזכויות על המשחק. התוצאה מהנה, מותחת, משעשעת לעיתים ובעיקר מספקת בידור טוב.



נלי ונדין (סינמטק תל אביב)

מיועד: לאוהבי קולנוע תיעודי וסיפורי אהבה גדולים מהחיים. 4 כוכבים

סרט תיעודי מרגש על מערכת יחסים עמוקה ואוהבת שמתחיל במחנה הריכוז רוונסבריק ונמשכת עשורים רבים כנגד כל הסיכויים. נלי ונדין נפגשו לראשונה בחג המולד בשנת 1944 בגיהינום של מחנה הריכוז, ושם החלו במערכת יחסים שתשנה את עולמן. נלי מוסט-ווס הייתה זמרת אופרה בפריז, שנהגה לפקוד את הסלון הספרותי של נטלי קליפורד בארני בשנות ה-30. נדין הוואנג הייתה בתו המרדנית של שגריר סין בספרד. סילבי, נכדתה של נלי, מגלה בתוך קופסה נעולה של סבתה רישומי יומן, צילומי סופר 8 והקלטות אודיו. בעזרתם היא חושפת את סיפור האהבה הגדול מהחיים והלא ייאמן של נלי ונדין. גילוי נאות, הסרט מופץ על ידי פסטיבל הקולנוע הגאה בניהולי.

תעלומת רצח 2 (נטפליקס)

מיועד: למעריצי הקומדיות של אדם סנדלר וג'ניפר אניסטון. 2 כוכבים

באופן מעורפל זכרתי שהסרט הראשון היה חביב ונהניתי ממנו. הרבה לא זכרתי חוץ מכך שהייתה כימיה מוצלחת בין צמד הכוכבים אדם סנדלר וג'ניפר אניסטון והוא העביר לי ערב בלי מחשבה, אבל עם חיוך על השפתיים. הסרט הראשון זכה להצלחה גדולה ונטפליקס הזמינו סרט המשך. התוצאה טרחנית, עייפה, לא מצחיקה, ישנה תחושה איומה שחלק ניכר ממנה צולמה באולפן. חוץ מסצנה אחת ראויה במרכז הסרט, 90 הדקות של קומדיית הפעולה הטיפשית על צמד לא יוצלחים המנסים לפתור תעלומת חטיפה בינלאומית הן בעיקר מיושנות ומאכזבות.

יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית אדם סנדלר
 
חיפוש בארכיון 2002
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט