חדשות קולנוע וסרטים

Seret לסופ"ש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר

מדור Seret לסופ"ש
Seret לסופש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יאיר הוכנר, עורך מדור ביקורות הקולנוע ומבקר הקולנוע הראשי של אתר סרט מזה 20 שנה, ממליץ על הסרטים והסדרות שכדאי לראות באולמות הקולנוע וגם בטלוויזיה בבית, והפעם: סרט האנימציה "סוזומה" שמגיע לקולנוע אחרי בכורה בפסטיבל ברלין, הסרט החדש של בן אפלק "אייר", סרט ההרפתקאות לכל המשפחה "צ'ופה" בנטפליקס, הסדרה התיעודית על ברוק שילדס בדיסני+ והדוקו-ריאליטי המהנה על דנה אינטרנשיונל ב-yes - "דנה קמה"
סוזומה (בבתי הקולנוע)

מיועד: אוהבי סרטי אנימה/מנגה, אנימציה, קולנוע יפני וקולנוע איכותי. 5 כוכבים

בכורתו העולמית של "סוזומה" הייתה בפברואר האחרון בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין. נדיר שסרט אנימציה זוכה להשתתף בתחרות רשמית של פסטיבלי קולנוע בינלאומיים - במיוחד בשלושת המרכזיים כמו קאן, ונציה וברלין. אחרי 21 שנים שסרטי אנימציה לא לקחו חלק בתחרות הרשמית של ברלין, אז השתתף וגם זכה "המסע המופלא" בפרס הסרט הטוב ביותר, השנה השתתף סרטו החדש והמרהיב של יוצר האנימה מאקוטו שינקאי.

זהו מסע רווי הרפתקאות באזור ביפן הסובל מרעידות אדמה תכופות, שהוא גם מסע נפשי מרגש שבו הגיבורה סוזומה בת ה-7, תתמודד עם העבר שהיא נושאת איתה. "סוזומה" הוא סרט שחובה לראות על גבי המסך הגדול ולשמחתי הוא יוצא בארץ גם ב-IMAX . נצלו את ההזדמנות הנדירה לצפות בו שם.



דנה קמה (yes)

מיועד: לאוהבי דנה אינטרנשיונל וסדרות ריאליטי צבעוניות. 4 כוכבים

אחרי צפייה ב-5 פרקים אפשר להגדיר את הסדרה החדשה מבית yes דוקו כאחת החוויות הכי מהנות שהטלוויזיה הישראלית אי פעם ייצרה. שלא נדבר על הכי גאות, מצחיקות, מרגשות וטראשיות. מדובר בקאלט בהתהוות. דנה ומנהלה האישי שי כרם, שהוא דיווה קאמפית מסתבר לא פחות מהמיוצגת שלו, הם מרכז הסדרה.

מערכת היחסים הייחודית של השניים היא הלב של האירוע וזה חתיכת לב גדול, עסיסי, מלא השחרות אבל גם מלא אהבה בלתי נגמרת. אי אפשר שלא להתאהב בשני הטיפוסים הכל כך צבעונים, ובמקביל להבין כמה הקהילה הגאה עברה בעשורים האחרונים ועד כמה התחזקנו המון בזכות הדיווה זוכת האירוויזיון. אינשאללה תהיה עונה שנייה.

אייר (בקולנוע)

מיועד: לחובבי מייקל ג'ורדן, קפיטליזם ושנות ה-80. 3.5 כוכבים

הפתעה אמריקאית מבית אמזון פריים שנחתה בקולנוע בעקבות הקרנות מבחן לקהל, וכמה הם צדקו. בן אפלק שביים את הסרט מביא אל המסך סיפור שעל פניו הוא לא סקסי ואפילו נשמע משעמם במיוחד: Nike הצליחה לשכנע את מייקל ג'ורדן לעבוד איתם כדי לייצר את הנעליים המפורסמות בשם "אייר ג'ורדן". הנעליים הפכו את Nike למותג הספורט המצליח בעולם ואת ג'ורדן לאחד הספורטאים העשירים והמצליחים בהיסטוריה.

התסריט של אלכס קונברי שנון, מצחיק ואף מצליח להפתיע ולרגש. אפלק מביים את הסרט בקצב מהיר ואין בו רגע אחד מת. צוות השחקנים שכולל את אפלק, מאט דיימון (בתפקיד הראשי), כריס טאקר, ג'ייסון בייטמן ו-ויולה דייויס מעולה ונוצץ בתוך סרט לכאורה אפרורי, אבל כזה שמתגלה כמלא חיים. אני לא אופתע למצוא אותו מועמד לכמה וכמה אוסקרים בעוד שנה.



צ'ופה (נטפליקס)

מיועד: לילדים וחובבי אגדות מקסיקניות. 2.5 כוכבים

התפוח התגלגל הרחק מהעץ במקרה של ג'ואנס קוארון, בנו של גדול הבמאים של דורנו, אלפונסו קוארון. הקולנוען הצעיר מספק לקהל הצופים של נטפליקס סרט ילדים נטול יומרות בשם "צ'ופה", קיצור חביב לשם ארוך "צופהקאברה". זהו סרט נוסחתי על יצור בראשית חייו שנרדף על ידי מדען ומאומץ על ידי ילד בודד שאיבד את אביו, סבו הדמנטי ועוד שני בני דודים לא ממש מעניינים, המנסים להגן עליו בכל מחיר.

כל מי שצפה בסרט על ילד הפוגש יצור קסום או חייזר, יודע בדיוק מה עתיד להתרחש. ההומור רחוק מלעבוד, ההרפתקה לא ממש קסומה, גם היצור אפרורי מדי ורחוק מלהיות מהאגדות. אם יש לכם ילדים זאת אופציה סבירה לבילוי למרות שעדיף ללכת על המקור, שמו "אי.טי" וגם הוא נמצא בנטפליקס.

ילדה יפה: ברוק שילדס (דיסני+)

מיועד: לחובבי סדרות וסרטי דוקו על כוכבות קולנוע לשעבר. 4 כוכבים

הסדרה, שנחשפה בפסטיבל סאנדנס 2023, מביאה אל מסך הטלוויזיה את סיפורה המורכב והלא פשוט של מי שהייתה אחת הדוגמניות הצעירות המצליחות בעולם במהלך שנות ה-70, והפכה לסמל מין לפני גיל 15 בזכות הסרטים הנועזים שבהם השתתפה: "ילדה יפה", "הלגונה הכחולה" ו"אהבה אין קץ".

היא נוצלה מינית, נאנסה, הייתה במערכות יחסים לא בריאות עם אמה האלכוהוליסטית ועם בעלה הראשון הטניסאי אנדרה אגסי. בסרט מתוארים הניסיונות להחיות את הקריירה בעזרת ברודווי, קומדיות טלוויזיוניות והיום בעיקר כיכוב בסרטי "הולמרק, לכריסמס. הסיפור של שילדס הוא יצירה תיעודית החושפת את כמות הניצול האיומה של ילדות ונערות בתעשיית הבידור, אבל גם כזו שנותנת תקווה ומציגה שפע תמרורי אזהרה לבאות בתור.

יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית מאט דיימון
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט