חדשות קולנוע וסרטים

זה הזמן לצרוח: דירוג סרטי "צעקה"

זה הזמן לצרוח: דירוג סרטי צעקה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
27 שנה חלפו מאז שנתקלנו בגוסטפייס, הרוצח עם המסכה הבלתי נשכחת, בסרט "צעקה" הראשון של ווס קרייבן. לכבוד צאת הסרט השישי בסדרה בסוף השבוע, לירן יושעי חוזר לסרטי פרנצ'ייז האימה ומדרג אותם מהטוב ביותר לזה שנעדיף לשכוח • היכנסו לכתבה ותוכלו לזכות בזוג כרטיסים לסרט "צעקה 6"
סדרת סרטי "צעקה" שהתחילה אי שם בשנת 1996, החייתה את ז'אנר הסלאשרים, שהפציע בשנות השבעים ודעך בתחילת שנות התשעים. לקסם של הסרט היו אחראים שני דברים: האחד, הרוצח האנושי והשלומיאלי שלו במסכת גוסטפייס, שלימים תהיה אייקונית. הדבר הנוסף: הפרודיות והרפרנסים על סרטי הז'אנר והשבירה של החוקים שלהם.

קווין ויליאמסון כתב את התסריט ועל הבימוי הופקד אמן האימה ווס קרייבן. שניהם יחד הצליחו במלאכת מחשבת להחזיר את הסלאשרים מהמתים בסרט שהוא שיר הלל לסרטי אימה עם תועפות של הומור עצמי. הצלחת הסרט הולידה חמישה סרטי המשך, כשהשישי יוצא בסוף השבוע הקרוב. אמנם לא כולם אחידים ברמתם אך ההתכתבות עם חוקי הז'אנר, ההומור, הרפרנסים והקול המצמרר של רוג'ר ל. ג'קסון כגוסטפייס הם אלו שמהווים את הכיף האמיתי שטמון בסדרה הזו. לכבוד עלייתו לאקרנים של "צעקה 6", הנה דירוג של סרטי "צעקה" לדורותיהם.

1. צעקה (1996) – קשה באמת לדרג את סרטי "צעקה" כי בסופו של דבר כולם מנגנים את אותה המנגינה ומשתמשים באותם האלמנטים, למעט זהות הרוצח. מבחינתי, "צעקה" תמיד ידורג במקום הראשון כיוון שהוא זה שהתחיל את הכל והצליח להביא שינוי אמיתי ורנסנס לז'אנר שגסס. תחילת שנות התשעים לא עשו לטוב לסוגת האימה, שעם מותו של פרדי קרוגר ב-1993 צללה לתחתית. קרייבן וויליאמסון זרקו לה גלגל הצלה בצורת גוסטפייס והתוצאה הייתה הצלחה אדירה.

"צעקה" מרפרר בלי הרף לקלאסיקות אימה כמו "פסיכו" (שגם בו הכוכבת הגדולה נרצחת בתחילת הסרט), "סיוט ברחוב אלם" ו"ליל המסכות", תוך שימוש בהומור ובמודעות עצמית פיקחת. הוא זכה לתשבחות רבות עבור התסריט והבימוי. הסרט זכה במספר פרסים: הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי הקולנוע של MTV לשנת 1997, פרס סאטורן עבור השחקנית הטובה ביותר (נב קמפבל), התסריטאי הטוב ביותר וסרט האימה הטוב ביותר. "צעקה" הפך בן לילה לקלאסיקה מודרנית והעלה את נב קמפבל, שעד אז הייתה מוכרת בעיקר מהסדרה "שולחן לחמישה", למרכז הבמה של הוליווד.

2. צעקה 2 (1997) – שנה לאחר אירועי הסרט הקודם, גוסטפייס חוזר כדי לנקום בסידני קמפבל. הסרט השני כבר הצליח להציג רמת מודעות נוספת והוסיף רובד גאוני של הומור, כאשר הציג את הסרט "דקירה" (STAB) שמבוסס על האירועים שפקדו את סידני וחבריה. זה היה מהלך מתוחכם נוסף פרי עטם של ויליאמסון וקרייבן, שהמשיכו לעשות חיל בהחייאה של סרטי הסלאשר. כיאה לסרט שני, גם מספר הקורבנות היה גדול יותר (חוקי הז'אנר בכל זאת) ורמת האלימות עלתה מדרגה. אמנם "צעקה 2" לא מגיע לרמת האיכות של קודמו אך הוא עדיין מספק חוויית צפייה כיפית נטולת כל יומרות.



3. צעקה (2022) – 11 שנים לאחר הסרט הרביעי בסדרה, גוסטפייס חוזר לסיבוב נוסף בוודסבורו. הסרט החמישי, שמהווה מעין אתחול לכל הפרנצ'ייז, צוחק על עצמו לכל אורכו והוא עושה את זה בגאוניות יחד עם הדמויות שבו. הרפרנסים לסרטים הקודמים בולטים בנוכחותם, כמו גם חלקו של הקאסט המקורי שכולל את נב קמפבל, קורטני קוקס ודייוויד ארקט.

הסרט מתכתב עם מה שסרטים אחרים בזיכיונות אחרים עושים: העברת השרביט לדור הצעיר. סידני רוצה כבר לפרוש מכל עסקי חיסול הרוצחים הסדרתיים ויש שחקנים חדשים בשכונה שייקחו את התפקיד הזה בעל כורחם. בסרט משחקת ג'נה אורטגה, זמן קצר לפני עלייתה של "ונסדיי" שתטיס אותה לשמיים של הוליווד. יהיה מאוד מעניין לראות כיצד תשפיע הצלחת הסדרה על הצלחתו (או כשלונו) של הסרט החדש.



4. צעקה 4 (2011) – במקור סדרת סרטי "צעקה" תוכננה להיות טרילוגיה, אך עשר שנים אחרי הסרט השלישי וההצלחה הקופתית, המפיק בוב ויינשטיין החליט שהגיע הזמן להפיק סרט נוסף, שאף יפתח טרילוגיה חדשה. כשהוא ממשיך את הקו של עלילת קודמיו, גם הסרט הרביעי לא מהווה חידוש מרעיש או גאונות יוצאת דופן. ובכל זאת, הפאן הטהור שאפיין את כל הסרטים עד כה חוזר גם הפעם. הקול המעוות של גוסטפייס שתמיד כיף ומצמרר לשמוע, משחקי הטריוויה הקולנועיים וגם, שוב, החוקים של הז'אנר המתעדכנים בכל סרט.

5. צעקה 3 (2000) – הסרט האחרון בטרילוגיה המקורית והחלש ביותר מבין כולם. בבסיס העלילה צילומים לסרט חדש בסדרת סרטי "דקירה" המבוססת על אירועי וודסבורו. הקאסט ואנשי הצוות נשחטים בזה אחר זה ומי אם לא סידני קמפבל חוזרת כדי להביס את גוסטפייס פעם נוספת. ג'יימי קנדי גילם בשני הסרטים הקודמים את רנדי חובב הקולנוע המושבע וזה שטבע את חוקי הז'אנר. הוא נכח באופן בולט כאתנחתא קומית עד שנרצח בסרט השני ונוכחותו בולטת בהיעדרה בסרט השלישי.

תוסיפו לכל זה מניע לא משכנע בעליל לגוסטפייס התורן וקיבלתם סרט בינוני. הלוקיישן שבו הסרט מצולם, אולפני קולנוע, מתכתב עם ההומור הישיר של הסרט על התעשייה כולה אבל זה לא מצליח להחזיק את הסרט, שיזכר כחלש ביותר עד כה. ועדיין, הוא עוד חלק בשלם הגדול והנהדר של סרטי "צעקה" וככזה, הוא בעל תפקיד משמעותי.



רוצים כרטיסים לסרט "צעקה 6"? השתתפו במבצע הכרטיסים שלנו ותוכלו לזכות בכרטיס זוגי לרשתות רב חן ופלאנט. להשתתפות - לחצו כאן.
לירן יושעי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית נב קמפבל
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט