חדשות טלוויזיה / סדרות

מדריך צפייה בנטפליקס: הסרטים והסדרות המומלצים בצרפתית

מדור מדריך צפייה בנטפליקס
מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
רגע לפני יום הכיפורים, הכנו עבורכם מדריך צפייה מיוחד עם שורת המלצות (וגם אזהרות) לגבי הסרטים והסדרות הצרפתיים בנטפליקס. מלהיטים כמו הסדרות "10 אחוז" ו"לופן" ועד סרטים וסדרות פחות מוכרים אך לא פחות מוצלחים כמו "גמל שלמה", "גופה בשלג", "Divines", "הנחיל", "יד אבודה" ועוד ועוד • צפייה מהנה
10 אחוז - אם טרם צפיתם, הושיבו את עצמכם לבינג' בקומדיה המצוינת הזו שעוקבת אחר סוכנות שחקנים פריזאית בה הסוכנים מנסים לתמרן בין חייהם האישיים לבין הקפריזות של שחקניהם. "10 אחוז" מצליחה לשלב בין סיטואציות משעשעות, פיתוח דמויות מורכבות שקל להזדהות עמן, והופעות אורח מדי פרק של כוכבי ענק כמו ז'ולייט בינוש, מוניקה בלוצ'י, סיגורני ויבר, איזבל הופר, ז'אן רנו ועוד ועוד. (אלעד שלו)

קרימינל: צרפת - במיני סדרת הפשע, חשודים וחוקרים ניצבים אלה מול אלה ומחשבים את צעדיהם בין כתליו של חדר חקירות משטרתי בפריז, שבו יתגלו סודות ויתפענחו פשעים. בסדרה יש שלושה פרקים המתרחשים כולם בחדרי חקירות – והכל מצולם כהצגת תיאטרון שאי אפשר להסיר את העיניים ממנה. (שי שגב)

גמל שלמה - מיני-סדרה בכיכובה של קרול בוקה בתפקיד הראשי בה היא מגלמת רוצחת סדרתית בעברה המציעה לעזור באיתור האחראי לסדרת מקרי רצח, שמחקים מקרים מהעבר – אבל רק בתנאי שבנה השוטר יעבוד מולה. זוהי סדרת מתח מרתקת, מענגת ומצמררת כאחד. (שי שגב)

[*]

מועדון בפריז - לחובבי מוזיקת ג'אז וסגנון פיתוח איטי, המיני-סדרה עוקבת אחר בעליו של מועדון ג'אז בפריז אשר מסתבך עם פושעים מסוכנים ונאבק כדי להגן על העסק שלו, על הלהקה שלו ועל בתו המתבגרת. צופים שמוכנים להאט את קצב החיים ולהתעופף עם האווירה המורכבת בקצב ג'אז הייחודי, ימצאו סצנות מעניינות, גם כשהעלילה הראשית מעט הולכת לאיבוד. (שי שגב)

עסק משפחתי -. הקומדיה הצרפתית הקלילה הזו עוקבת אחר ג'וזף (ג'ונתן כהן), יזם כושל ובן למשפחת חזן היהודית־צרפתית, שבבעלותה קצבייה כשרה. כששמועה מתגנבת לאוזניו של ג'וזף כי הממשלה עומדת להכריז על לגליזציה של גראס, הוא מגייס את בני משפחתו ואת חבריו ליוזמה שתכניס להם לא מעט כסף לארנק - האיטליז הכשר יהפוך ל-"קופי־שופ" הראשון בצרפת. במהרה, היוזמה הופכת לקומדיה של טעויות. נכון, לא מדובר באיכות של HBO, אבל יש כאן המון הומור, לב והנאה בסדרה כיפית, מופרכת, טיפשית ובוטה. (דניאל עמיר)

שירות חשאי מאוד - קומדיית הריגול, שנפרשת על פני שתי עונות, מתרחשת ב-1960 – בשיא המלחמה הקרה. אנדרה מרלו מצטרף לשירות החשאי הצרפתי ומתמודד עם אויבים מחוץ ומבית. חובבי הקומדיה הצרפתית העכשווית יראו את הסדרה כמשעשעת ביותר עם הומור אינטליגנטי ומאופק ונרטיב צבעוני. (שי שגב)

במעבה היער - סדרת המתח והמסתורין מתחילה כשנערה נעלמת מכפר באזור יער ארדן, השוטרים המקומיים ומורה מודאגת מתחילים לחשוף רשת של סודות מטרידים. הסדרה אינה ייחודית ביחס לתעלומות אחרות שצפינו בעבר, ואף לוקח לה זמן לחשוף נקודות עלילה, ובכל זאת היא מספקת סיום מרשים למדי. (שי שגב)

גופה בשלג - המתח גואה כאשר תגלית מבעיתה בפסגת הר בפירנאים הצרפתיים מובילה את החוקר מרטין סרבז למפגש מעוות עם רוצח סדרתי, במותחן מקפיא דם זה. זו סדרת בלשית בדיוק לפי הספר: סיפור נהדר, דמויות מעניינות וצילומים יפהפיים באתרים חורפיים של ההרים הפירנאים. (שי שגב) לופן - הלהיט הצרפתי הגדול ביותר של נטפליקס היא דרמת פשע המתרחשת בפריז של ימינו בהשראת סדרת ספרים שנכתבו בתחילת המאה העשרים על דמות של פורץ ג'נטלמן בשם ארסן לופן. אסאן דיופ (עומאר סי), בן למהגרים מסנגל, רואה בדמות הספרותית של מקור השראה שמהווה עבורו כלי לנקמה על הפללתו של אביו כשהיה נער. הסדרה מספרת מחדש את סיפורו של לופן כגבר שחור, המסומן בדרך כלל ממילא כפושע פוטנציאלי על ידי גזענות לבנה, והופכת אותו על פניו. זוהי דרמת אקשן קצבית ומהנה שנוגעת בדילמות חברתיות ופוליטיות בצרפת. (יעל מאורר)

[*]

מרסיי - אי אפשר להסיר את העיניים מהשחקן ז'ראר דפרדייה בתפקיד הראשי בסדרה בת שתי העונות, בה הוא מגלם את ראש העיר הוותיק של מרסיי אשר מתכונן להעביר את המושכות לידי בן חסותו, כשלפתע פורץ קרב עקוב מדם על השליטה בעיר. העלילה קצת קופצנית ונראית מלאכותית מעט, כשהיא מתמקדת בעיקר בתחתית של העיר, היכן ששוכן העוני והפשע. (שי שגב)

אין קליטה - סדרת מתח עם אלמנטים על טבעיים העוסקת בעיירה דמיונית הממוקמת על הר מבודד, מוקפת ביער עבות המבודד את העיירה מקליטה סלולרית. כשהעיירה חווה שרשרת רציחות מדממות, מגיע אליה התובע המחוזי, אדם אקסצנטרי וחביב כאחד המצטרף אל מפקדת תחנת המשטרה המקומית בחקירת הרציחות. "אין קליטה" מאזנת בין העל טבעי, המותח והמשעשע כשהיא חוקרת את עליונות הטבע על האדם, את היחסים הבין-דוריים בצרפת ומחוצה לה וכמובן את הבדידות האנושית. המלצה חמה. (דניאל עמיר)

סרטים צרפתיים

Divines – אחד הסרטים הטובים בנטפליקס, לא רק בשפה הצרפתית. דרמת פשע על נערה שגרה בפרבר עני בפריז ונחושה לצאת ממעגל העוני. היא מפלסת את דרכה בעולם הסחר בסמים תוך שהיא מפתחת קשר רומנטי עם מאבטח צעיר ששואף להיות רקדן. מה שיכול היה להיות עוד סרט קלישאתי, הופך באמצעות בימוי ויזואלי מרהיב, הופעות משחק מצוינות ותסריט שלופת אותך עד לסיום הבלתי נשכח לסרט עוצמתי עם מסר חברתי נוקב. (אלעד שלו)

היועצת - יועצת חינוכית ערבייה מצטרפת לשורותיו של בית ספר צרפתי עם אוכלוסיית ילדים בעייתית ומנסה לעזור לילדים לצאת מהמעגל הבעייתי בו הם שרויים. היא מסתירה סוד שמגלה אותו אחד התלמידים שגם לו סוד משלו ומתפתחת ביניהם ידידות מופלאה. סרט מרגש, שובר סטיגמות וגזענות. השחקנית הראשית זיטה הנרוליאם נפלאה. (מיכל ליבר-רונן)

Madame J - סרטו של עמנואל מורה המתרחש בצרפת של טרום המהפכה מספר על אצילה נבגדת שמתכננת נקמה מקורית בגבר ששבר את ליבה. תלבושות וצילומי נוף מרהיבים ודיאלוג שנון מחביאים סערת רגשות וכמה אמירות שנכונות תמיד על יחסים בין המינים ועל הפוטנציאל האנושי להשתנות ולגדול. לאוהבי דרמות תקופתיות. (יעל מאורר)

יד אבודה – סרט אנימציה מלנכולי וייחודי שהייה מועמד לאוסקר העוקב אחר מסעם ברחבי פריז של בחור בודד המחפש אהבה וידו שהתנתקה ממנו ומחפשת את בעליה. אנימציה מרהיבה בסרט עצוב שמצליח גם לרגש. (אלעד שלו)
חמצן - מלאני לורן מצוינת במותחן ההישרדות בו היא מגלמת בחורה שמתעוררת בתא הקפאה רפואי וצריכה להבין בסיוע הבינה המלאכותית שמפעילה את התא מיהי וכיצד הגיעה לשם לפני שהחמצן בתא יאזול. הבמאי אלכסנדר אז'ה מנצל את המקסימום מסרט המתרחש ברובו המוחלט במיקום אחד ועם שחקנית אחת ומצליח ליצור סצנות מותחות ומקוריות ופיתולים עלילתיים מוצלחים בזה אחר זה. (אלעד שלו)



ברייק - רקדנית בשם לוסי נפגעת קשה במהלך ריקוד. אחרי תקופה בה הייתה בקומה, היא מתעוררת, מנסה לגלות מידע על אביה ופוגשת ברמן חתיך בשם ונסן. בהמשך ונסן מתגלה כרקדן עילוי עם עבר בעייתי שמאמן אותה לאודישן ריקוד חשוב. בין לוסי ו-ונסן מתפתח רומן, אך האם הוא ישרוד לאחר שהשניים יתוודו על סודותיהם? סוג של אדפטציה צרפתית לסדרת סרטי הריקוד האמריקאים "סטפ אפ". מומלץ לחובבי הריקוד. (מיכל ליבר-רונן)

הנחיל - סרט הבכורה של הבמאי ג'וסט פיליפו עוקב אחר אם חד הורית שבעלה החקלאי נפטר בנסיבות מסתורית, המגדלת חגבים כחלבון זמין ומגלה במקרה שהם צמאי דם. לחובבי אימה אינטליגנטית שלא מסתמכת על גועל ומספקת משל על חיי החקלאים בצרפת של ימינו. (יעל מאורר)

איך הפכתי לגיבור על - סרטו של דגלאס אטאל, המבוסס על רומן באותו השם, מספר סיפור על פריז בת זמננו בה גיבורי על הם דבר שבשגרה. העלילה שכורכת שימוש בסם שמעניק כוחות על, נבל עם טראומת ילדות ושוטר שסודו נגלה במהלך הסרט, לא מותחת מספיק. קטעי האקשן חביבים, אבל יש תחושה שראינו דברים כאלה בעבר. (יעל מאורר)

אינני אדם קל – מה היה קורה אם נשים היו שולטות בעולם ומתנהגות באופן מחפיץ ואגרסיבי כמו גברים? זו הסיטואציה של הקומדיה הרומנטית הזו בה גבר שוביניסט מקבל מכה בראשו ומתעורר בעולם הפוך. סרט משעשע שמצליח לבחון מחדש תפיסות מגדריות מבלי להיות דידקטי מדי. (אלעד שלו)

[*]

ילדה קלה - סרטה של הבמאית רבקה זלוטובסקי עוסק בנעימה (מינה פאריד), בת 16 מהעיר קאן שחוגגת את יום הולדתה ממש עם צאתה לחופשה הגדולה. נקודת מבטה של נעימה משתנה לגמרי כשבת דודתה בת ה-22 מגיעה לעיר לנפוש - לאחר נתק ממושך עם המשפחה. במהרה, נעימה הצעירה נתפסת באורח חייה של קרובת משפחתה, במיוחד כשזו צדה את עינו של בעל יאכטה עשיר ועוזרו הנקרים בדרכה. מה שנשמע בהתחלה כסיפור פשוט של התבגרות על רקע חופשת קיץ, הופך במהרה למחווה לסרטי הגל החדש הצרפתי: שופע בנופים מרהיבים של הריוויירה ונוטף צבעי קיץ מהפנטים, נדמה שהסרט מציג עצמו כמעין חלום על חופש (מנטלי אך גם מיני), אך במקביל דואג גם לפוצץ את הבועה האידילית. (דניאל עמיר)

לכל מדריכי הצפייה בנטפליקס >> לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט