חדשות טלוויזיה / סדרות

"משאלה אירית": ביקורת סרט

משאלה אירית: ביקורת סרט
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לינדזי לוהן חוזרת לז'אנר המזוהה איתה ביותר – קומדיה רומנטית – בסרט חדש של נטפליקס המתרחש על רקע הנופים היפהפיים של אירלנד. מה כבר יכול להשתבש? מסתבר שהכל בקומדיה רדודה וחסרת מעוף, מלאה בקלישאות הז'אנר שלא מעניקה ללוהן את תפקיד הקאמבק שהיא ראויה לו
"משאלה אירית" היא הקומדיה הרומנטית החדשה של נטפליקס, שיצאה לפני מספר ימים וכבר הספיקה להגיע למקום הראשון בסרטים הנצפים ביותר כעת. לאחר שעשתה קאמבק למסך עם "חג מולד בלתי נשכח", שיצא בתקופת החגים, לינדזי לוהן חוזרת עם סרט מיינסטרים נוסף מבית נטפליקס, בדיוק בזמן ליום האירי האהוב בשנה - יום פטריק הקדוש. אך האם הוא מספיק טוב כדי להחיות את הקריירה המדשדשת שלה? כנראה שלא.

אין דבר שלינדזי לוהן ידועה בו יותר מאשר קומדיות רומנטיות, אולי מלבד הסתבכויות עם החוק. כבר מתפקיד הפריצה שלה בתור אחיות תאומות ב"אבא מתארס" הכוכבת הפגינה כריזמה וקסם על המסך, אותם הצליחה לשחזר שוב ושוב בקומדיות כמו "שישי הפוך" ו"ילדות רעות" (שרק לאחרונה יצא חידוש שלו). למרבה הצער, לאחר כל ההצלחה הזו לוהן סבלה מתקופה ממושכת של החלטות רעות בחייה האישיים, כולל מעצרים מרובים, שהצניחו את הקריירה שלה בהוליווד. החדשות הטובות הן שנסיכת הקומדיות הרומנטיות מנסה לעשות את צעדיה בחזרה ללבבות שלנו. החדשות הפחות טובות הן שהסרט "משאלה אירית" הוא דרך די רעה לעשות זאת. הסיבה היא שמלבד נופים יפים של אירלנד, אין לו הרבה מה להציע לצופים שלו.



הסרט מספר את סיפורה של מדלין "מאדי" קלי, עורכת ספרים שעובדת בצמוד לסופר עשיר ומנופח אגו בשם פול קנדי (אלכסנדר ולהוס, "ורסאי") ומסיבה לא ברורה מאוהבת בו בסתר. היא לא מגלה את זה לאף אחד חוץ מלאמה (ג'יין סימור, שהייתה נערת בונד ב"חיה ותן למות"), אפילו לא לחברותיה הטובות ביותר. הבעיה מתחילה כאשר היא מציגה את פול לחברתה אמה (אליזבת' טאן, "טופ בוי", "אמילי בפריז"), וניצוצות עפים בין השניים.

במעבר חד לכמה חודשים אחרי, מאדי טסה לאירלנד להיות שושבינה בחתונה שלהם לצד חברתם הת'ר (איישה קרי, אשתו של הכדורסלן סטף קרי שידועה בעיקר מתפקידה בסדרה "גארי לא נשוי"). בדרכה היא גם פוגשת את צלם הטבע ג'יימס תומאס (אד ספלירס, "את") ונדמה שהשניים מתחילים ברגל שמאל, ולכן לנו כצופים אין ספק בשלב זה שהם הולכים להתאהב. כאן נכנס הטוויסט בסרט, כאשר מאדי מתיישבת על ספסל עתיק של בריג'יד הקדושה ומביעה משאלה; היא מייחלת לכך שהיא זו שהייתה נישאת לפול קנדי במקום חברתה. בריג'יד הקדושה – שבסרט מוצגת כפטרונית מעשי הקונדס – מעניקה לה את המשאלה שלה, וכשהיא מתעוררת, היא זו שעומדת להתחתן עם פול. כפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם, הסיפור לא נגמר כך, ומאדי עומדת להבין שמה שנדמה לה שהיא רוצה הוא לא בהכרח מה שהיא צריכה. באופן לא מפתיע, הקדושה דוחפת אותה לכיוון של ג'יימס הצלם שאותו שנאה ממבט ראשון. כן, זה עד כדי כך קלישאתי.



עלילת הסרט אמנם נשמעת כמו שילוב של קומדיות רומנטיות ישנות כמו "החתונה של החבר שלי", "שנה מעוברת", "ארוס עליה", ואפילו "אני והמזל שלי" בכיכובה של לוהן עצמה, אבל היא גרסה הרבה יותר לעוסה של כל אלה. התסריט נכתב על ידי קירסטן הנסן, המוח מאחורי כמה וכמה סרטי הולמרק מתקתקים, וזה מאוד מורגש. שום דבר בעצם לא קורה בסרט למעט רגעים רומנטיים מאולצים על רקע מקומות תיירותיים באירלנד. ל"משאלה אירית" יש מסר אחד להעביר והוא שאולי ההזדמנות המפוספסת ההיא פשוט לא נועדה להיות – ואת זה לא צריך 93 דקות כדי להגיד.

אד ספלירס הוא הדבר העיקרי שיש לציין לטובה בסרט, ואין ספק שקומדיות רומנטיות חסרות מעוף כמו זו קטנות על כישורי המשחק שלו. למעשה, לפי ראיון שעשה עם "קוליידר", הוא היה בדיוק בסיום הצילומים של "את" כשנטפליקס התקשרו להציע לו את התפקיד, והחליט ללכת עליו בעיקר כי היה קליל ביחס לתפקידיו הקודמים. לוהן גם היא מקסימה כתמיד, אך גם צמד השחקנים הראשיים הזה לא הופכים את הסרט לשום דבר מעבר לבר-צפייה. בשורה התחתונה, עבור מעריצי סרטי הולמרק וסרטי חגים למיניהם, יכול להיות ש"משאלה אירית" יהיה חטיף קליל וכיפי, אך למי שאינו חובב את הז'אנר הוא עלול להיות מתוק להחליא.

הסרט "משאלה אירית" זמין לצפייה בנטפליקס. לביקורות סרטים נוספות >> לחצו כאן
מורן ספיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט