חדשות טלוויזיה / סדרות

"תרגיע": ביקורת פרק סיום הסדרה

תרגיע: ביקורת פרק סיום הסדרה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
12 עונות שהתפרסו על פני 24 שנה הסתיימו בפרק סיום שסוגר חשבון עם הסיום המושמץ של "סיינפלד" ומביא את כל המאפיינים והדמויות שהפכו את "תרגיע" של לארי דייוויד לקומדיה החד פעמית, ומותיר אותה נאמנה לעצמה ולדיוויד שלא מתפשר לרגע על ערכיו הקטנוניים בעולם עקום עם קודים התנהגותיים אבסורדיים שהוא נחוש לנפץ
"אני בן אדם שלא למד לקח בחייו", מצהיר לארי דייוויד בפרק הסיום של "תרגיע" (הפעם ככל הנראה האחרון באמת לאחר שדייוויד כבר הכריז בעבר על סיום הסדרה ואף יצר פרק סיום שבו דמותו מתה) וחותם את התמה של כל הסדרה וגם של יצירתו האלמותית הקודמת "סיינפלד" שבה נקבע החוק: "לא מחבקים, לא לומדים". וכך פרק הסיום שנקרא "אין לקחים שנלמדים" סוגר חשבון עם דייוויד ועם האישיות הקטנונית, קנטרנית, מחפשת להתווכח, מיזנתרופית ולא מסוגלת להתנהל על פי כללי החברה.

פרק הסיום של "תרגיע" מתכתב לכל אורכו עם פרק הסיום של "סיינפלד" שכתב דיוויד שבו הואשמו ארבעת החברים בהפרת חוק "השומרוני הטוב" וזכו לעדויות של שלל דמויות לאורך העונות שהעידו על אופיין האגואיסטי וא-סוציאלי. אותו פרק סיום, שהיה לאחד הנצפים בתולדות הטלוויזיה, אכזב מעריצים רבים, בכך שלא עמד ברף של שאר הסדרה והביא לסוף מוסרני שבו הדמויות שילמו על מעשיהן הלא מוסריים במאסר.



כעת, כשניתנה לדייוויד ההזדמנות הוא מחליט לסגור חשבון עם אותו פרק ידוע לשמצה. אמנם מבנה הפרק הוא דומה, למרות שהפעם דיוויד מועמד למשפט בשל מעשה חסד שעשה, כמובן ללא כוונת מכוון - הפרת חוק בחירות בג'ורג'יה שאוסר לתת מים למצביעים. התובע מביא שורת עדים לאורך העונות ממוקה ג'ו ועד חברתו הבלתי נסבלת אירמה (טרייסי אולמן), שמתנקמת בו על כך שזייף מחלה סופנית בכדי שתיפרד ממנו. אך התוצאה הסופית שונה וכך גם רמת הכתיבה שמשתווה למוצלחים שבפרקי "תרגיע". גם כאן, כהרגלו של התסריט המעגלי של הסדרה, כל פרט קטן, גורר תגובת שרשרת שסופה להתנקם בדיוויד עם סיום הפרק, אך הפעם עם טוויסט.

הפרק מצליח להיות משעשע לכל אורכו מהוויכוח הקטנוני והמצחיק עד דמעות עם הדיילת בטיסה ("אתה מתלונן על הלשנה ורוצה שאני אלשין על המלשין?") שמוביל לשורת האשמות של דיוויד את חבריו שממצות את אופיו ואת טיב מערכת היחסים ביניהם. דרך ליאון שצופה לראשונה בפרקי "סיינפלד" ומבהיר שזו הייתה סדרה על זיונים ומחפש את קלטות הסקס האבודות בשיחה עם ג'רי (שמגיע להתארח בפעם השביעית בסדרה), סוזי שמגיעה מחופשת לאשתו הנכה של לארי כדי לעורר סימפטיה אליו, התענגות על שלל מקרים מביכים ואורחים זכורים מהעבר בסצנות פלאשבק שלא נמרחות יתר על המידה ועד מה שנדמה כסוף של לארי בכלא, שבו אנו חוזרים לסצנת הפתיחה של הסדרה מהעונה הראשונה ולדיונים על קפל במכנסיים שנראה כמו זיקפה. אולם אז, כשעולים הההדהודים לסיום "סיינפלד" שגם בו התווכחו החברים בכלא על שטות מהעבר שפתחה את הסדרה, מגיע ג'רי ומשחרר את לארי בשל הפרתו של אחד המושבעים את תנאי הבידוד. "ככה היינו צריכים לסיים את סיינפלד", אומר לו לארי, במשפט די מיותר שמובן למעריצי הסדרות גם בלי שייאמר, והחברים מסיימים את "תרגיע" בדיוק כפי שהייתה לאורך כל אורכה – בוויכוח קטנוני, אך כזה מהחיים עצמם שמייצג את בני האדם על מגרעותיהם הקטנות וטרדותיהם היומיומיות – על האור הבוהק מחלון המטוס שסוזי פתחה.



כך "תרגיע" בסיום 120 פרקים ו-12 עונות שהתפרסו על פני 24 שנה חותמת את התמה שלה בצורה שהוא היה מגדיר pretty pretty good. דיוויד הצליח גם לאורך העונה הזו, כמו לכל קודמותיה, למצוא את הנקודות הקטנות והמעצבנות שלא מוצאות חן בעיניו או לא תואמות לתפיסת עולמו ביחסים הבינאישיים ולדרוך עליהן טוב טוב תוך הסתכסכות עם כל חבריו, מכריו וסביבתו, אבל הוא נותר נאמן לעצמו.

הוא לא ילמד לקח, לא יתפתח, אבל ייוותר עצמו בעולם שהולך ונעשה מטורף יותר ויותר. ובמציאות שהולכת ונעשית הזויה מרגע לרגע, הקטנוניות של לארי דייוויד היא הנורמליות, היא זו שמאפשרת לשמור על שפיות והיא זו שהצליחה לאורך 12 עונות למצוא את המצחיק והאבסורדי, המגוחך ולא הגיוני בריטואלים הקטנים של כולנו שנדמים כחלק מחיי היום יום. דייוויד היה נביא הזעם שקרא את החברה לסדר משלו, קריאה שנדמית הולכת לאיבוד בעולם שמתפרק מערכיו, של אדם בן 76, לא מעודכן לפי ערכי ה-PC ולא כל כך יפה, אבל יודע משהו על העולם הזה. זה העולם שעקום ולא מתיישר עם הקוד האישי שלו.

כל העונות של "תרגיע" משודרות ב-HOT VOD ו-NEXT TV וב-yes VOD.
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט