חדשות טלוויזיה / סדרות

"הכללים השתנו, מעדיפים יוצאי ריאליטי וכוכבי רשת על שחקני נשמה"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שרלין מוראי כבר עבדה שנים בתעשייה מבלי לפרוץ והחלה לעבוד כמורה בבית ספר, כשהגיע האודישן ל"שנות ה-80" בו התקבלה לתפקיד אילנה, תפקיד שמלווה אותה כבר 10 שנים וגם כעת בעונה החדשה שקופצת לשנות ה-90. בראיון למתן יניב היא מספרת על הדמיון בינה לבין הדמות, התסכול מהתחרות עם דוגמניות ללא ניסיון על תפקידים והרצון לקבל תפקיד דרמטי משמעותי
בין אם היא הבוסית הלא שגרתית בפרסומת ל-TheMarker או קופאית לא-ממש-פיקחת ב"צומת מילר", רוב הציבור עדיין יכיר את השחקנית שרלין מוראי בתור אילנה, האישה החייכנית מ"שנות ה-80" שנותנת קונטרה לבעלה הקר והרציני יותר (בגילומו של עפר שכטר), ומהשנייה הראשונה ניתן להבחין בקווי אופי בין הדמות לשחקנית. היא מסתגרת בחדר שקט בביתה, מפני שבחוץ מתרוצצים שלושת ילדיה, ומשוחחת עמי בראיון טלפוני שמתחיל חינני ומחויך. בעוד שמוראי מספרת לי בהתרגשות על עונת ההמשך- "שנות ה-90" שעלתה השבוע ב"רשת"- לא עובר זמן רב בטרם היא מתוודה על האתגרים במקצוע השילוב עם החיים האישיים.

"אני מנהלת חיים אחרי המקצוע, אני עובדת בתור מורה מחליפה מהשעה שמונה עד אחת, שזו עבודה שהתאימה לי אחרי הרבה עבודות שנשרתי מהן, אחר כך מגיעה המשרה השנייה שזה להיות אימא ותחשוב שתוך כדי אני צריכה גם לעבוד על אודישנים כשיש שקט בבית. אבל דבר שמשאיר אותי בתודעה ונותן לי את הכוח להמשיך זו 'שנות ה-80'. אני הולכת עם הסדרה הזו כבר כמעט בת 10 שנים ואני הכי גאה בתפקיד הזה".

איך את מצליחה לשלב את האודישנים עם שתי העבודות?

"קודם כל צריך לדאוג שיהיה שקט בבית (צוחקת). זה לא פשוט, זה ללמוד טקסטים תוך כדי העבודה, זה לצלם את האודישן כשבאמת יש לך שקט גם בבית וגם בראש. בעונה הראשונה של 'שנות ה-80' כבר הייתי מאורסת והכל קרה כל כך מהר שלפעמים גם צילמנו כשהייתי בהיריון אמיתי. אבל בסך הכול אני גאה בעצמי שלא חיכיתי לעוד תפקידים יוקרתיים בשביל להתחיל את החיים שלי".

[*]

(קרדיט: באדיבות חיים שרגא - ניהול אישי)

יחד עם הצלחתה של השחקנית, היא נשברת כאשר נשאלת על חבריה למקצוע. "אני למדתי בבית צבי עם השחקנים הכי מוכשרים שאפשר לתאר, 50 איש מוכשרים אחד-אחד, אבל הניצוץ שלהם כבה עם הזמן", משתפת השחקנית. "כי היום הכללים של המשחק השתנו, מעדיפים יוצאי ריאליטי וכוכבי רשת. אף אחד לא מסתכל על שחקן נשמה, גם אם הוא למד משחק במשך 3-4 שנים המלהקים יעדיפו את הדוגמנית עם עשרות אלפי עוקבים וזה לא פייר, זה לא פייר ומתסכל בשביל השחקנים שהם לא דוגמנים או יוצאי ריאליטי.

זה לא פייר כי אנחנו אכלנו קש במשך 3 שנים ואנחנו ישנו בבית ספר בגלל שלא היה לנו כסף לאוטובוס. האבסורד הוא שהם רואים אותי בתור זו שהצליחה, זו שנמצאת בטלוויזיה, אפילו שלא באמת נתנו לי הרבה צ'אנסים חוץ מ'שנות ה-80'. הלוואי שהיו עוד כמו שלום אסייג. כאלו שנותנים את הצ'אנס לחבר'ה שאף אחד אחר לא רואה. התפקיד הזה, המשפחה הזו, הכול זו מתנה גדולה שנתן לי שלום".

מה לדעתך סוד ההצלחה של הסדרה?

"האותנטיות שיש בה. מדברים בקלילות ובגובה העיניים, בלי לפחד להביא את המבטאים, את הסלנג ואת המאכלים המיוחדים. אין בית מרוקאי או גרוזיני שלא מזדהה עם זה. זה נשמע מפתיע אבל אפילו ילדים מזדהים עם הסדרה הזו, כלומר שיש לה טווח גילאים מאוד גדול."

קשה שלא להבחין בדמיון שבין מוראי לבין הדמות שלה. כמובן שגם היא גדלה בבית מרוקאי בשנות השמונים, אבל גם לה יש אבא חזן בבית כנסת (כמו פרוספר), גם היא גדלה בבית עם חמישה ילדים, וגם התחתנה עם בעל ממוצא אשכנזי ("אני אגלה לך בסוד, אבל יש לו גם חצי עירקי", היא צוחקת). "תמיד מצחיק אצלנו, תמיד שמח אצלנו, ככה כשקראתי את הסינופסיס לסדרה הזו אמרתי - 'אם לא אני, אז מי?'", אומרת מוראי.

היית צריכה בכלל להתכונן לדמות כזו?

"הבאתי מאוד את עצמי כי הזדהיתי מאוד עם אילנה, גם מבחינת הגיל וגם מבחינת הרקע. אני מודה שבאותו זמן כן עשיתי הכנה לאודישן עם אירית סוקי, מורה לאודישנים, שנתנה לי כמה טיפים אבל הטיפ הכי גדול שלה היה תהיי את, תהיי אותנטית".

אין ספק שעשור ועונה שישית יכולים להיות מעט יותר מדי עבור שחקנים מסוימים. האם היה לך רגע שבו אמרת 'די, מספיק'?

"אני נמצאת בהפך הגמור. מבחינתי, אני מוכנה לחזור לתפקיד הזה כמה שצריך וכמה שירצו אותי. כל עונה זה מרגיש כמו לחזור הביתה, לקאסט המדהים הזה, לדמות הנהדרת הזו. כל עונה אני מתרגשת וחושבת מה הם יעשו הפעם, איך הם יצליחו לרגש אותי הפעם וכל פעם מחדש הם מצליחים להפתיע אותי. הם גם נותנים כל פעם מחדש הזדמנות לאנשים חדשים ונורא מצחיקים שאולי אף אחד אחר לא היה מלהק אותם. אבל אני אגיד לך יותר מזה, אני לעולם לא אגיד 'לא' לשלום אסייג. שלום הוא זה שבחר בי מבין כל אלו שהתחרו על התפקיד, והיו מתחרות מאוד מפורסמות. והוא זה שנתן לי את הצ'אנס אחרי הרבה אודישנים שאמרו לי 'לא'. אז לסרב לשלום זה מבחינתי כמו לירוק לבאר ששתיתי, ושתיתי הרבה ממנה".

היו מקרים שסירבת לאודישנים?

"הסוכן שלי, חיים שרגא, שלח אותי יום אחד לאודישן לסדרה בשם 'לה פמיליה' ורצו שם דודה בת 60, זה מה שהיה כתוב בתיאור דמות. אז אני נורא התרגזתי עליו, אמרתי לו: 'מה אתה שולח אותי לאודישנים כאלה? אני לא דודה ואני לא בת 60, אני לא בקריטריונים של מה שהם מבקשים'. אבל הוא התעקש איתי, הוא אמר שהכל בסדר והכל ניתן לשינוי. בסוף קיבלתי את התפקיד והדודה הפכה לאחות הצעירה של רמי, שמגלם מריאנו אידלמן. זה היה הזוי אבל בסוף זכיתי לשחק גם לצדו וגם לצד רותם אבוהב, הכל בגלל העקשנות של חיים".

מה תפקיד החלומות שלך?

"תפקיד דרמטי, אני דווקא רוצה תפקיד שיוציא אותי מהמשבצת של 'אילנה' ושיראה לקהל שיש בי גוון אחר. לצערי, אני כרגע לא רואה את זה בא אבל אני מקווה שייתנו לי דמות עם קצת עצב, קצת סודות, בא לי נורא להיות בנישה הזו".
מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
3שרלין שחקנית מוכשרת, אהובה ויפה זכיתי להכירך מקרוב, הכבוד הוא לי להשתתף לצידך הפכנו לחברות, את מדהימה סומכת עלייך מהממת את תצליחי….. ובגדול אוהבת אותך אלופה אתי הרשקו (46) | 24/02/2022 13:56:09
2שרלין פשוט מקסימה, מוכשרת בטירוף מצחיקה רצח אבל יש לה רגישות על ויכולת הזדהות מטורפת. ממש מקווה שיראו אותה על המסך הקטן, על המסך הגדול ועל הבמה בלייב......אני אשמח לבקר בכל אחת מהמדיות ענת (58) | 23/02/2022 23:07:32
1שרלין פשוט מקסימה, מוכשרת בטירוף מצחיקה רצח אבל יש לה רגישות על ויכולת הזדהות מטורפת. ממש מקווה שיראו אותה על המסך הקטן, על המסך הגדול ועל הבמה בלייב......אני אשמח לבקר בכל אחת מהמדיות ענת (58) | 23/02/2022 23:07:17
רלוונטי
אין מאמרים מחודש פברואר
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט