חדשות קולנוע וסרטים

איך אנחנו מחכים לזה: הסרטים המצופים של 2023 - חלק ב'

איך אנחנו מחכים לזה: הסרטים המצופים של 2023 - חלק ב'
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בין ים הרימייקים והסיקוולים שיציפו אותנו השנה, יש לא מעט סרטים מסקרנים במיוחד. חלקם, תאמינו או לא, סרטים מקוריים של כמה מהיוצרים הגדולים בעולם. בחלק השני של הכתבה הסרטים: "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש", קומדיית הספורט של טאיקה ואייטיטי "הגול הבא מנצח", סרט האימה של ארי אסטר " Beau Is Afraid" בכיכובו של חואקין פיניקס, סרטו של ג'ף ניקולס "האופנוענים", "אינדיאנה ג’ונס וחוגת הגורל", "פרארי" של מייקל מאן בכיכובו של אדם דרייבר, "חולית: חלק 2" ו"גראן טוריסמו" שמבוסס על המשחק המצליח
ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש

"ספיידרמן: ממד העכביש" משנת 2018 היה הפתעה עצומה ואחד מסרטי גיבורי העל וסרטי האנימציה הטובים של השנים האחרונות שאף זכה בפרס האוסקר לסרט אנימציה. הוא הראה אפשרויות חדשות ורעננות של הקונספט של יקומים מקבילים ושילב סגנון אנימציה ייחודי המשלב טכניקות מודרניות עם אסתטיקת קומיקס מהדור הישן והיווה פריצת דרך בצורה שבה השיגעון, הקונפליקטים וקווי העלילה המתוסבכים של עלילות הקומיקס המורכבות, נדחסו בהצלחה לתוך סרט אחד. בסרט ההמשך צוות הבמאים מהסרט הראשון מוחלף (יביימו את הסרט החדש ג'ואקים דוס סנטוס, קמפ פאוורס וג'סטין ק. תומפסון) והעלילה תעקוב אחר צוות של "אנשי עכביש" מרחבי יקומים מקבילים, המנסים לעצור את נבל העל The Spot, אשר גופו מורכב מפורטלים המאפשרים לו לעבור לממדים שונים.



הגול הבא מנצח

הייתה תקופה שדרמות או קומדיות ספורט היו יוצאות לאקרנים כמעט בכל שנה ויש תחושה שבשנים האחרונות הז'אנר הזה מעט נזנח. כעת הבמאי הניו זילנדי טאיקה וואטיטי ("ג'וג'ו ראביט"), יביא לנו בקרוב את "הגול הבא מנצח" - סרט קומדיה-דרמה ספורטיבי, המבוסס על הסרט התיעודי עם השם הזהה משנת 2014, העוקב אחר מאמציו של המאמן ההולנדי-אמריקאי תומאס רונגן (מייקל פסבנדר) להוביל את נבחרת סמואה האמריקאית, הנחשבת לקבוצת הכדורגל החלשה בעולם, להעפלה לגביע העולם 2014. נראה שוואטיטי, שהוכיח בסרטיו הקודמים את יכולותיו לרגש ויחד עם זאת להצחיק, הוא בהחלט האיש הנכון לסרט מהסוג הזה.

Beau Is Afraid

ליוצר ארי אסטר יש רק שני פרויקטים באורך מלא ואני מוכרח לומר שלא הייתי שותף לאהדה הגורפת שהם זכו לה, אך לא ניתן להתכחש לעובדה כי שני סרטיו ("תורשתי" ו"מידסומר") הפכו להצלחה מסחררת בקרב חובבי האימה, בעקבות הנטייה שלהם לא לצאת זמן רב מהראש לאחר הצפייה בהם. הסרט השלישי והמצופה שלו "Beau Is Afraid" מתואר כסרט אימה סוריאליסטי המתרחש בהווה חלופי. חואקין פיניקס מגלם גבר חרדתי וניורוטי במיוחד, שיש לו מערכת יחסים מסובכת עם אמו השתלטנית ומעולם לא הכיר את אביו. כאשר אמו מתה, הוא יוצא למסע לביתו, הכולל כמה תופעות על-טבעיות מבעיתות בדרך. אורכו של הסרט מתוכנן להיות כ-3 שעות וגם הוא יופק על ידי חברת ההפקות המצליחה A24.

האופנוענים

סרט הדרמה החדש של הבמאי ג'ף ניקולס ("סערת רוחות", "הסיפור של מאד") שגם כתב את התסריט. העלילה מתרחשת בשנות ה-60 ועוקבת אחר עלייתו של מועדון אופנוענים בדיוני במערב התיכון. המועדון מתפתח במהלך עשור ממקום התכנסות של זרים מקומיים לכנופייה מטילת אימה, המאיימת על אורח החיים הייחודי של הקבוצה המקורית. הסיפור שואב השראה מספר התמונות באותו השם מ-1968 מאת דני ליון ובסרט יככבו ג'ודי קומר, אוסטין באטלר, טום הארדי, מייקל שאנון, בויד הולברוק, נורמן רידוס ומייק פייסט.

אינדיאנה ג’ונס וחוגת הגורל

אפשר לומר שהמורשת האייקונית של סדרת סרטי אינדיאנה ג'ונס גדולה יותר מהסרטים עצמם, המורשת הזו משתרעת על פני למעלה מ-40 שנה ועוררה אינספור חיקויים ואפילו סדרת פריקוול. לכן קשה להכחיש שלראות את הריסון פורד חובש את הכובע הידוע ויוצא להרפתקה חדשה בפעם החמישית והאחרונה בגיל 80, יהיה אירוע מרגש לכל הפחות.

הפעם העלילה מתרחשת בשנת 1969 טרם נחיתת האדם הראשון על הירח ולראשונה בסדרת הסרטים, סטיבן שפילברג לא יישב בכיסא הבמאי, אבל נראה שהסרט נמצא בידיים טובות של ג'יימס מנגולד המצוין ("נערה בהפרעה", "קופלנד") שבשנים האחרונות הוציא תחת ידיו את "פורד נגד פרארי" ו"לוגאן" האיכותיים. הפעם, אינדי מתמודד מול יורגן וולר, חבר נאס"א בהווה ונאצי בעבר, המעורב בתכנית הנחיתה על הירח ממניעים נסתרים ועל פי הטריילרים המוקדמים, הסרט יערב בין אפקטים ממוחשבים לאפקטים מסורתיים יותר. לצורך הלחנת הפסקול ישוב המלחין ג'ון וויליאמס שבקרוב יחגוג 91 ויחזיר אלינו את נעימת הנושא האייקונית.



פרארי

בעקבות הטרנד האחרון של סרטים ביוגרפיים, גם הבמאי המוערך מייקל מאן חוזר אלינו עם ביוגרפיה משלו, 8 שנים לאחר צאת סרטו האחרון – "בלאקהאט: פירצה ברשת". העלילה עוקבת אחר אנצו פרארי (אדם דרייבר), מייסד קבוצת מרוצי הגרנד פרי למכוניות "סקודריה פרארי", בפרק בודד בחייו כאשר התכונן למרוץ הסיבולת מילה מילייה בשנת 1957. במקביל, הוא מתמודד עם בעיות זוגיות עם אשתו בגילומה של פנלופה קרוז ועם המאהבת שלו, בגילומה של שיילין וודלי.
חולית: חלק 2

העיבוד של דני וילנב לרומן באותו השם של פרנק הרברט מ-1965 היה מלכתחילה משימה שאפתנית ובעלת סיכון רב מבחינה כלכלית. היצירה של הרברט הייתה ידועה בעבר כיצירה שמאוד קשה לעבד לסרט והגרסה הקודמת של דיוויד לינץ' ב-1984 זכתה לשלל ביקורות רעות שכינו את הסרט מבולגן מבחינה עלילתית וכעור מבחינה חזותית. לאחר הצלחת הגרסה של וילנב, כולל מועמדות בטקס פרסי האוסקר לסרט הטוב ביותר, הוא קיבל אור ירוק ליצירת סרט ההמשך שיכסה את המחצית השנייה של ספרו של הרברט ויעקוב שוב אחר פול אטראידיס בגילומו של טימותי שאלאמה, בעקבות היכרותו והצטרפותו לשבט הפרמן.



גראן טוריסמו

בשנת 2009 יצא סרט הביכורים של ניל בלומקאמפ "מחוז 9" - סרט פעולה מדע בדיוני עם אפקטים משובחים וריאליסטיים ועלילה מסקרנת עם מסר חברתי נוקב. הסרט זכה לשבחים ולהצלחה רבה ובלומקאמפ סומן כהבטחה גדולה, אך מאז לא הצליח לשחזר את אותה הצלחה של סרטו הראשון. כעת הוא ינסה לעשות זאת עם סרט המבוסס על סדרת משחקי הווידאו "גראן טוריסמו". העלילה תעקוב אחר נער צעיר אשר בעקבות כישורי המשחק שלו, זכה בסדרה של תחרויות משחקי וידאו בחסות ניסאן וכתוצאה מכך יהפוך לנהג מרוצים מקצועי.

לחלק הראשון של הכתבה >> לחצו כאן
ליאור אללוף - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש ינואר
 
חיפוש בארכיון 2023
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט