חדשות קולנוע וסרטים

Seret לסופ"ש: "הגול הבא מנצח", "המתאבקים", "סולטברן" ועוד

מדור Seret לסופ"ש
Seret לסופש: הגול הבא מנצח, המתאבקים, סולטברן ועוד
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עורך מדור הביקורות באתר יאיר הוכנר עם 6 המלצות צפייה לסוף השבוע: קומדיית הכדורגל "הגול הבא מנצח" בכיכובו של מייקל פסבנדר, הדרמה "המתאבקים" על האחים ואן אריק בכיכובם של זאק אפרון והאריס דיקנסון, הסרט המדובר "סולטברן" באמזון פריים וידאו, שתי סדרות אמנויות לחימה בנטפליקס - "יו יו האקושו" + "האחים סאן" - והדרמה הצרפתית "זמן לאהוב" בהקרנה חד פעמית בסינמטק ת"א אחרי הבכורה בפסטיבל קאן
הגול הבא מנצח (בבתי הקולנוע)

מיועד: לאוהבי קומדיות טובות לב. 3.5 כוכבים

סרטו החדש של השחקן והקולנוען המאורי־יהודי טאיקה ואייטיטי מביא את סיפורו האמיתי של מאמן כדורגל אמריקאי המגיע אל התחתית אחרי רצף כישלונות. הקבוצה היחידה המוכנה להעסיק אותו כמאמן היא זו של סמואה האמריקאית, הנחשבת לנבחרת הכדורגל הגרועה ביותר בעולם כשספגה 31 שערים מול הקבוצה היריבה.

המאמן, הנמצא במשבר עצום בחייו האישיים, יעבור שינוי וגם חברי הקבוצה והסובבים אותה. התוצאה היא סרט Feel Good אמיתי שמצליח להצחיק, לגרום לקהל לחייך ללא הפסקה, להתרגש קצת ובעיקר לצאת בתחושה טובה מאולם הקולנוע ולהאמין שוב באנושיות, תחושה שמאוד חסרה כאן בחודשים האחרונים. מייקל פסבנדר מפתיע בקומדיה משפחתית, זה משהו שלא דמיינתי שאתקל בו אי פעם.



המתאבקים (בבתי קולנוע)

מיועד: לאוהבי קולנוע אמריקאי איכותי. 4 כוכבים

הבמאי/תסריטאי שון דורקין, שהתמחה בעיקר בסרטים עצמאיים קטני תקציב עם קצב מדוד, הופך את הסיפור הטראגי של משפחת המתאבקים ואן אריק לאפוס מרשים על אב שמוכן להקריב את בריאותם הפיזית והנפשית של בניו כדי להגשים את חלומו -שמשפחתו תהיה אלופת היאבקות. התוצאה לכל מי שגדל בשנות ה-80 ידועה, אחד אחרי השני הבנים שילמו את המחיר. למי שמצפה לסרט ספורט ז'אנרי טיפוסי בסגנון "רוקי" או "קראטה קיד" נכונה אכזבה עמוקה. זוהי דרמה על המחיר הכבד שמשלמים ספורטאים צעירים כדי להגשים את החלומות של הוריהם.

אנסמבל שחקנים אקלקטי ומרשים נאסף כאן וכמעט כולם פשוט מעולים, כאשר את ההורים מגלמים הולט מקקלני ומאורה טיירני המספקים כאן הופעות מצמררות. את הבנים מגלמים זאק אפרון בתפקידו הטוב ביותר, האריס דיקנסון הבריטי מופלא, והתגלית של הסרט הוא סטנלי סימונס כאח הצעיר שמקריב את חלומו כמוזיקאי כדי לרצות את האב הקשוח. באופן מפתיע דווקא הזוכה הטרי בגלובוס הזהב ובאמי ג'רמי אלן ווייט, כוכב הסדרה "הדוב", מאכזב עם הופעה מוגזמת. מומלץ מאוד.

סולטברן (אמזון פריים וידאו)

מיועד: למעריצי "הכישרון של מר ריפלי" ו"יחסים מסוכנים". 3.5 כוכבים

סרטה החדש והסקסי של הבמאית/תסריטאית ושחקנית אמרלד פנל (זוכת האוסקר על "צעירה מבטיחה") הוא יותר העתקה נטולת בושה ונטולת מקוריות של ספרה של פטרישיה הייסמית' "הכישרון של מר ריפלי" ושילוב עם "יחסים מסוכנים", או יותר נכון גרסת הנעורים "משחקי פיתוי", המבוסס על הרומן של הסופר פייר שודרלו דה לאקלו.

למזלה הרב של אמרלד פנל, גם אם התסריט לא ממש מחדש דבר והוא קצת חיוור לעומת המקורות המבריקים שמהם היא השאילה את רעיונותיה, היא במאית מספיק מוכשרת כדי לסחוף אחריה את הצופים ל-130 דקות מבדרות במיוחד. עם תפקידים עסיסיים נראה שצוות השחקנים הנפלא ממש נהנה לחגוג את האריסטוקרטים הנובורישים הבלתי נסבלים. אפס במקוריות ו-3.5 כוכבים בעשייה קולנוע מאוד מבדרת.



יו יו האקושו + האחים סאן (נטפליקס)

מיועד: לחובבי אומנות לחימה. 3.5 כוכבים

שתי סדרות חדשות מבית ההפקות של נטפליקס: הראשונה היא יפנית בשם "יו יו האקושו", המבוססת על סדרת אנימציה מרובת פרקים ומצליחה. צעיר המקשר בין עולם הרוחות לעולם החיים נלחם נגד שדים וכוחות על טבעיים. הקרבות בסדרה מרשימים ומדממים להפליא, אך בין לבין יש גם דיאלוגים ילדותיים ועלילה שנעה בין בגרות לאינפנטיליות. התוצאה לא אחידה ברמתה אך מבדרת למדי.

הסדרה השנייה היא "האחים סאן" בכיכובה של זוכת האוסקר ואייקון הקולנוע האסייתי, מישל יאו. משפחת מאפיה מטייוואן נאבקת על הישרדותה נגד כוחות חדשים ומסתוריים. הסדרה מספקת קרבות פיזיים מרשימים לצד תסריט שמדי פעם מצליח להפתיע בשנינותו. העלילה קצת פחות מפתיעה והכל די צפוי מראש, אבל עדיין מדובר במוצר טלוויזיוני מהנה שכיף לבלות מולו את הזמן ולנקות את הראש.

זמן לאהוב (סינמטק תל אביב)

מיועד: לאוהבי קולנוע איכותי. 4 כוכבים

הקרנה חד פעמית ביום שבת הקרוב (20.1) בשעה 14:00. דרמה צרפתית שביימה קאטל קייברה. הסרט, שהשתתף בפסטיבל קאן האחרון במסגרת הרשמית, מביא אל המסך את סיפורה המשפחתי של הבמאית. העלילה מתרחשת בתום מלחמת העולם השנייה בשנת 1947. מדלן, מלצרית ואם יחידנית, פוגשת את פרנסואה, סטודנט עשיר ומטופח. שני הצעירים, המסתירים סודות אפלים בעברם, מוצאים אחד את השנייה. שניהם רק רוצים להשאיר את העבר מאחור, אבל אי אפשר לברוח מעצמך או מהתשוקות והאהבות שלך. התוצאה סוחפת ועוצרת נשימה. הזדמנות נדירה וחד פעמית לצפות ביצירה הקולנועית המופלאה הזאת. לכרטיסים >> לחצו כאן

יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט