חדשות קולנוע וסרטים

טקס האוסקר 2024: "אופנהיימר" הוא הזוכה הגדול, אכזבה לסרט הישראלי

טקס האוסקר 2024: אופנהיימר הוא הזוכה הגדול, אכזבה לסרט הישראלי
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"אופנהיימר" גרף כצפוי את הפרסים המרכזיים בטקס האוסקר ה-96 כולל לסרט הטוב, לבמאי (נולאן) ולשחקן (מרפי), אמה סטון זכתה בפרס השחקנית על "מסכנים שכאלה". סרט האנימציה הישראלי הקצר "מכתב לחזיר" נחל אכזבה והבמאי היהודי ג'ונתן גלייזר תקף בנאומו את ישראל. כל הרגעים הגדולים והזוכים מהטקס
טקס האוסקר נערך הלילה (בין ראשון לשני) בתיאטרון דולבי שבלוס אנג'לס, כשבסיומו הוכתר "אופנהיימר" של כריסטופר נולאן כזוכה הגדול עם לא פחות מ-7 זכיות בהן בפרסי הסרט, הבימוי, השחקן הראשי ושחקן המשנה. "מסכנים שכאלה" סיים אחריו עם 4 זכיות, בהן לשחקנית הראשית אמה סטון והלהיט "ברבי" הסתפק בפרס אחד לשיר הטוב ביותר.

ג'ימי קימל התחיל את המופע במחווה לסרט "ברבי" כשמרגו רובי בדמותה כברבי אומרת לו "אתה יפה" והוא עונה "אני יודע, לא אכלתי כבר 3 שבועות לקראת הטקס". ג'ימי קימל צחק על בראדלי קופר שהגיע כהרגלו עם אמו: "כמה פעמים אדם יכול להגיע עם אמא שלו כדייט, לפני שהוא בעצם יוצא עם אמא שלו". על ג'ודי פוסטר אמר "פעם היא הייתה צעירה מספיק כדי לגלם את בתו של דה נירו, היום היא מבוגרת ב-20 שנה מכדי להיות חברה שלו" וסיים את דברי הפתיחה בסטנדינג אוביישן לכל האנשים מאחורי הקלעים שלא מקבלים את אור הזרקורים.



בפרס שחקנית משנה זכתה כצפוי דאוויין ג'וי רנדולף על תפקידה בסרטו של אלכסנדר פיין "נשארים לחג". בנאום הזכייה שלה היא אמרה בדמעות: "רציתי כל כך הרבה זמן להיות שונה, ועכשיו אני מבינה שהייתי צריכה להיות עצמי. אני מודה לכם על זה שראיתם אותי". בקטגוריית סרט האנימציה הקצר "מכתב לחזיר" של טל קנטור לא עשה היסטוריה מקומית הפסיד לסרטו של שון לנון, בנם של ג'ון לנון ויוקו אונו, "המלחמה נגמרה". בקטגוריית סרט האנימציה באורך מלא גבר "הילד והאנפה" של מיאזאקי (שלא הגיע לקבל את הפרס) על "ספיידרמן ברחבי ממד העכביש" ו"חלום של רובוט".

בפרס התסריט מקורי זכתה ז'וסטין טרייה על "אנטומיה של נפילה" ואמרה בצחוק "זה יעזור לי במשבר אמצע החיים". בתסריט המעובד זכה קורד ג'פרסון על "מעשייה אמריקאית" המוצלח והציע: "במקום לעשות סרטים של 200 מיליון דולר, נסו לעשות 50 סרטים של 4 מיליון דולר. הסקורסזה ונולאן הבאים נמצאים שם, הם רק רוצים הזדמנות ואנחנו צריכים לתת להם אחת". לאחר מכן "מסכנים שכאלה" זכה בשלושה פרסים ברצף - פרסי האיפור (בו גבר על "גולדה" של גיא נתיב), עיצוב ההפקה והתלבושות אותו העניק ג'ון סינה העירום כשרק מעטפת הפרס מכסה את חלציו כמחווה לרגע בלתי נשכח מהטקס לפני קרוב ל-50 שנה בו התפרץ גבר עירום לבמה.

בפרס הסרט הבינלאומי זכה סרטו של ג'ונתן גלייזר "אזור העניין" על מפקד אושוויץ רודולף הס ומשפחתו שגרו בשלווה פסטורלית לכאורה ליד מחנה ההשמדה. זהו הפרס הראשון לבריטניה בקטגוריה הבינלאומית. בנאום הזכייה שלו תקף הבמאי היהודי את ישראל: "הסרט שלי מראה לאן דה-הומניזציה מובילה במירעה. אנו נמצאים כאן כאנשים שמסרבים לראות את יהדותם ואת השואה נחטפת על ידי כיבוש שהוביל לסכסוך שפוגע בכל כך הרבה אנשים חפים מפשע. בין אם קורבנות של 7 באוקטובר בישראל ובין אם אלו הקורבנות מהמתקפות הנמשכות בעזה – כולם קורבנות של דה-הומניזציה. איך אנו מתנגדים לכך? אני מקדיש את הפרס לאלכסנדריה כסמל להתנגדות כזו". אלכסנדריה, שגלייזר פגש במהלך המחקר שלו לסרט, הייתה חברה בת 12 בהתנגדות הפולנית, שנהגה לרכב על אופניים למחנה כדי להשאיר תפוחים לאסירים המורעבים.

רגע משעשע היה כאשר דני דה ויטו וארנולד שוורצנגר, ששיתפו פעולה בעבר בסרטים "ג'וניור" ו"תאומים", הגישו ביחד פרס והודיעו שזה בגלל ששניהם היו אויבים של באטמן. לאחר מכן הם פנו למייקל קיטון שגילם את באטמן ואמרו "יש לך חוצפה להגיע לכאן היום". הם העניקו את פרס האפקטים ל"גודזילה: מינוס אחת". בפרס הסרט התיעודי זכה "20 ימים במריופול", פרס ראשון בהיסטוריה של אוקראינה. הבמאי אמר: "הלוואי ולא הייתי זוכה בפרס הזה ושהייתי יכול להחליף אותו בכך שרוסיה מעולם לא הייתה תוקפת אותנו, לא הייתה כובשת את הערים שלנו, לא הורגת עשרות אלפים של חבריי. הלוואי שישחררו את כל בני הערובה והחיילים שנמצאים בכלא שלהם. אבל אני לא יכול לשנות את ההיסטוריה והעבר אבל כולנו ביחד יכולים לוודא שהאמת תנצח ושאנשי מריופול ומי שהקריב את חייהם לא יישכחו לעולם. תחי אוקראינה".

ווס אנדרסון סוף סוף זכה בפרס האוסקר הראשון שלו על סרטו הקצר "הסיפור המופלא של הנרי שוגר". בילי אייליש זכתה בפרס האוסקר השני שלה לשיר הטוב ביותר על "?What Was I Made For" מהסרט "ברבי" ועלתה עם סיכה שקוראת להפסקת אש מיידית ברצועה. "אופנהיימר" התחיל את רצף הזכיות שלו עם פרסי הצילום, הפסקול והעריכה לצד פרס שחקן המשנה לרוברט דאוני ג'וניור. את השואו המרהיב של הערב נתן ראיין גוסלינג בביצוע עתיר רקדנים ל"אני רק קן" מתוך "ברבי".



בטקס האוסקר הנוכחי חודשה מסורת שבה הציגו 5 זוכי עבר את המועמדים בכל פרסי המשחק - שחקני משנה וראשיים. קיליאן מרפי קיבל את פרס השחקן הראשי על "אופנהיימר", הודה לכריסטופר נולאן והקדיש את הפרס ל"עושי השלום בכל העולם". נולאן זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר לראשונה וקיבל את הפרס מבמאי שוברי הקופות המוערך של הדור הקודם – סטיבן ספילברג. "תודה לכל מי שהאמין בי לאורך הקריירה שלי. סרטים הם רק קצת בני יותר ממאה שנה, אנחנו עוד לא יודעים לאן נוכל להתקדם מכאן", הוא אמר.
בקרב הצמוד של הערב אמה סטון גברה על לילי גלדסטון ("רוצחי פרח הירח") וזכתה בפרס השחקנית על תפקידה הנפלא ב"מסכנים שכאלה". היא עלתה עם שמלה ש"נשברה" במהלך הטקס והודתה ללנתימוס ולבת שלה שחוגגת 3. רגע לפני ההכרזה על הסרט הטוב ביותר קרא ג'ימי קימל ביקורת שלילית על ההנחיה שלו מצד דונלד טראמפ וענה לו: "אני מופתע שאתה ער, זה לא אחרי זמן הכלא שלך?". כצפוי, "אופנהיימר" זכה גם בפרס המרכזי כשאת הפסלון קטפה אשתו של נולאן המפיקה אמה תומאס. כך תם לו טקס צפוי אך חביב, עם קצת נאומים פוליטיים והנחייה משעשעת של קימל וללא הפתעות מרובות ושני מאוכזבים מרכזיים שיצאו בידיים ריקות – "רוצחי פרח הירח" של מרטין סקורסזה ו"נשארים לחג" של אלכסנדר פיין.



(אמה תומאס וכריסטופר נולאן לאחר הזכייה באוסקר. צילום מסך מתוך הטקס)

כל הזוכים

הסרט הטוב: "אופנהיימר"

בימוי: כריסטופר נולאן, "אופנהיימר"

שחקן: קיליאן מרפי, "אופנהיימר"

שחקנית: אמה סטון, "מסכנים שכאלה"

הסרט הבינלאומי: "אזור העניין"

שחקנית משנה: דאוויין ג'וי רנדולף, "נשארים לחג"

שחקן משנה: רוברט דאוני ג'וניור, "אופנהיימר"

התסריט המקורי: "אנטומיה של נפילה"

התסריט המעובד: "מעשייה אמריקאית"

סרט האנימציה: "הילד והאנפה"

הסרט התיעודי: "20 ימים במריופול"

הצילום: "אופנהיימר"

העריכה: "אופנהיימר"

מוזיקה מקורית: "אופנהיימר"

שיר: "?What Was I Made For" , בילי אייליש ("ברבי")

אפקטים: "גודזילה: מינוס אחת"

עיצוב ההפקה: "מסכנים שכאלה"

עיצוב התלבושות: "מסכנים שכאלה"

איפור ועיצוב שיער: "מסכנים שכאלה"

סרט קצר: "הסיפור המופלא של הנרי שוגר"

סרט אנימציה קצר: "המלחמה נגמרה! בהשראת המוזיקה של ג'ון ויוקו"

סרט תיעודי קצר: "חנות התיקונים האחרונה"

טקס האוסקר המלא יהיה זמין ביום שני, ה-11/3 ב-VOD yes ו-+STING, בשעות הערב. הגרסה הערוכה והמתורגמת תשודר ב-12/3 בשעה 21:00 ב yes Movies Drama
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט