חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט סרטי השנה 2022: הסרטים הגרועים של השנה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אנו ממשיכים עם פרויקט סיכום השנה שלנו בהשתתפות 30 אנשי ונשות קולנוע, כשהפעם צוות המדרגים בוחר את הסרטים הגרועים ביותר של השנה החולפת מ"מורביוס", דרך "מטריקס: התחייה" ועד "בלאק אדם"
1. מורביוס (הבחירה של יאיר הוכנר, מיכל ליבר רונן ויבגני גרינברג)

"מתחרה על תואר סרט הקומיקס הרע ביותר בהיסטוריה. מצולם באפלה כמעט מוחלטת, אולי כדי לחסוך בתקציב ה-CGI היקר או כדי להעלים את הדם מהמסך כי בסך הכול מדובר בסרט 'לכל המשפחה' על ערפד רצחני. החלקים הדרמטיים הרבים מדי בסרט כתובים רע ומזכירים אופרות סבון אמריקאיות יומיות. סצנות הפעולה מרושלות ולא ברורות והסצנות האלימות של מציצת הדם והרצח פשוט לא מפחידות ונטולות דם, כדי שהסרט המאוד משעמם הזה יתאים לקהל כמה שיותר רחב. ולא התחלתי אפילו לכתוב על המשחק האיום של כולם ובמיוחד של ג'ארד לטו. השאלה היא מדוע הקהל הרחב ירצה לצפות בסרט כל כך משעמם שלא מכבד את דמות הקומיקס עליה הוא מבוסס?" (יאיר הוכנר)

"שילוב של תסריט בעייתי, משחק לא אמין וסצנות אקשן לא מוצלחות. גם ג'רארד לטו שהוא שחקן נפלא, הפעם לא אמין. רחוק שנות אור מהסרטים של מארוול". (מיכל ליבר רונן)



355 - "סרט שהיה כל כך גרוע שכמעט שכחתי שהוא יצא השנה". (ליטן לשינר)

מטריקס התחייה – "אמנם יצא ממש בסוף השנה שעברה אולם לא הספיק להיכנס לדירוג השנתי הקודם. כל מה שרע בהמשכים מודעים לעצמם לכאורה: משעמם, לא מקורי, חסר מעוף ובעיקר חסר צורך בקיומו. הגיע הזמן לסיים את הסדרה הזו שהגיעה לשיאה כבר בסרט הראשון". (אלעד שלו)

תור: אהבה ורעם – "השלב הרביעי ביקום הקולנועי של מארוול דשדש כבר בתחילת דרכו. 'אהבה ורעם' היה נקודת שפל של ממש. הגיבור הראשי מגוחך בלי גבולות, עלילה מדוללת ופשטנית ומנגד נבל מצוין שלא קיבל מספיק זמן מסך. הסרט מכיל אמנם כמה רגעים מבדרים ומתהדר בפסקול מצוין, אבל זה לא מציל אותו מתהום הטפשת שהוא נופל אליה. טאיקה ואיטיטי הפתיע לטובה עם 'ת'ור: ראגנארוק' אבל הטיפול שלו בסרט הנוכחי הוא לא פחות מרשלני ולעתים אפילו מביש". (לירן יושעי)

הכל בכל מקום בבת אחת - כגודל ההייפ, גודל האכזבה. סרט ארוך ומתחכם שמנסה לספר סיפור על משפחה אבל מאבד את עצמו בדרך בכל המשחקים הפוסט-מודרניים המעייפים שלו. אם כבר סיפור על יחסים בעייתיים בין אימא לבת, 'אדומה אש' מראה איך עושים סרט כזה. 'הכל בכל מקום בבת אחת' הוא באמת יותר מדי בבת אחת, ופחות מדי סרט. (יעל מאורר)

בלק-פון – "כבר הרבה זמן לא נתקלתי בסרט שיורה לעצמו ברגל באמצעות הקונספט שלו עצמו. אית'ן הוק מבוזבז לחלוטין בתור הנבל, המשחק של הילדים לא משכנע והסרט משום מה חושב שזה רעיון טוב לזרוק פנימה דמויות כמעט בלי רקע, לא לעשות איתן שום דבר ואז גם מצפה שיהיה לנו אכפת מהן. אולי על הנייר זה עובד, על המסך, בפורמט הזה, ממש לא". (הלמינה גרופר)



בחירות נוספות

"העיר האבודה" (דניאל עמיר), "הספירה לאחור" וסרטי ברוס וויליס (אלברט גבאי), "סמטת הסיוטים" (בועז ארמוני), "מין חסר מזל או פורנו משוגעים" (יונתן דורון), "שנות אור" (חנה בראון), "אהבה בין השורות" (יעל שוב), "בלאק אדם" ( ישי קיצ'לס), "עולם היורה: עולם חדש" (רון פוגל), "סוכן הצללים" (נמרוד שובל), "עולם מוזר" (אור טילינגר), "האשמה" (אור פז), "תתקשרי לג'יין" (מישאל רוברט), "אנצ'רטד" (רותם שרון)

לכל כתבות פרויקט סרטי השנה >> לחצו כאן

צוות המדרגים

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר ועורך הפרויקט), יאיר הוכנר (עורך מדור הביקורות), רון פוגל (מבקר בכיר). כתבי האתר: ליטן לשינר, מיכל ליבר רונן, נמרוד שובל, יעל מאורר, מישאל רוברט, יבגני גרינברג, לירן יושעי, הלמינה גרופר, דניאל עמיר, אור טילינגר, מתן יניב, רותם שרון, אור פז.

מבקרי ומבקרות קולנוע: יעל שוב (טיים אאוט), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט), ישי קיצ'לס (ישראל היום), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), זוהר צלח (mako), אלברט גבאי (סינמאקשן), עופר ליברגל (סריטה), יונתן דורון (אידיבי)

במאי קולנוע: אדם סנדרסון ("זוהי סדום"), ענר פרמינגר ("גולם במעגל"), בועז ארמוני ("המחשמלים"), לירן שטרית ("אדמה בוערת"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום")
תגובותהוסף תגובה
1איך תסבירו לי עורכים יקרים הסרט הכל בכל מקום בבת אחת נמצא כאן בין הסרטים הגרועים של השנה ובאותה נשימה מוכתר למקום רביעי ברשימת הסרטים שלכם הטובים ביותר של השנה?? אלון () | 31/12/2022 11:27:44
רלוונטי
חץ מורביוס (עמוד סרט)
חץ תור: אהבה ורעם (עמוד סרט)
חץ מטריקס: התחייה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט