חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל חיפה סקירות: "החוחית", "שעתו האחרונה של מר קול" ועוד

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל חיפה מתקיים בימים אלו וכתבי האתר עם סקירות על מיטב סרטי הפסטיבל, והפעם: הסרטים המבוססים על רבי המכר "יוצאים לגנוב סוסים" ו"החוחית", הסרט הישראלי "שעתו האחרונה של מר קול" של דורון ערן, הסרט "ג'יי טי לירוי" בכיכובה של קריסטן סטיוארט, זוכה חבר השופטים בקאן "באקוראו" הברזילאי ו"אמא" הספרדי המהווה הרחבה של סרט קצר המועמד לאוסקר
אמא

מבקר: אלעד שלו

הבמאי הספרדי רודריגו סורוגוין התחרה (והפסיד) ל-"Skin" של גיא נתיב בקטגוריית הסרט הקצר בטקס האוסקר האחרון עם סרטו "אמא". כמו נתיב שמציג בפסטיבל סרט באורך מלא המבוסס על רעיון דומה לקצר ונושא את אותו שם, כך גם סורוגוין. רק שהוא מבצע טריק מעניין 0 הוא לוקח את סרט המתח הקצר במלואו כסצנת הפתיחה המצוינת (העובדת כסרט חזק בפני עצמו), אך ממשיך את הז'אנר כדרמה לכל דבר העוסקת בהתמודדות עם טראומה, אובססיביות והניסיון לאחות את השברים.

בסצנת הפתיחה המדוברת אלנה הספרדייה (מרתה נייטו) מקבלת שיחת טלפון מבנה בן ה-6 שאביו נעלם בחוף בצרפת, הוא אינו יודע היכן הוא נמצא וגבר מסתורי ומסוכן מתקרב אליו. אלנה ההיסטרית מנסה להציל את בנה, אך ללא הצלחה. 10 שנים לאחר מכן היא עובדת בבר בסמוך לאותו חוף ומתחילה לנהל קשר ספק רומנטי, ספק אימהי עם נער בן 16 המזכיר לה את בנה. הקשר הזה יעמוד במרכזו של הסרט, כשהנער מתאהב באלנה אהבה ראשונה וחזקה, והיא נאחזת בו כדרך להחזיר לעצמה את אהבתו של בנה שנעלם ובדרך מתעמתת עם החבר החדש, הבעל לשעבר ומשפחתו של הנער. זו יצירה עוצמתית, כתובה היטב, מרגשת ואינטנסיבית שמהווה דוגמה כיצד לפתח בהצלחה סרט קצר לפיצ'ר מצוין באורך מלא.

הקרנה נוספת: יום שבת 19.10 בשעה 16:15 באודיטוריום.



ג'יי.טי לירוי

מבקר: מתן יניב

נקודת מבט מקורית וקלילה על הפרשייה שהסעירה את ארצות הברית על הסופר הצעיר והמפורסם ג'יי טי לירוי שספריו האוטוביוגרפיים התגלו בסוף כתוצרת עטה של סופרת אלמונית שהשתמשה בגיסתה ששיחקה את דמותו של לירוי בעיני הציבור. הבמאי והתסריטאי ג'סטין קלי, המוכר בעיקר בזכות סרטי אינדי שלא הופצו בארץ, מזכיר לכולם כי במרכז הפרשייה עומדות שתי נשים בודדות המנסות למצוא את מקומן בעולם גברי שבאופן "מפתיע" מתחבר לסיפורו של הסופר יותר מאשר סיפורה של הסופרת. לורה דרן גונבת בקלות את ההצגה מקריסטין סטיוארט ומשחקת אמנית כריזמטית, יצירתית אך בעיקר ביישנית. זהו סרט קליל שנותן לאמנית את הצדק שלו לא זכתה במציאות.

הקרנה נוספת: יום ראשון 20.10 בשעה 20:00 במוזיאון לאמנות יפנית טיקוטין.

שעתו האחרונה של מר קול

מבקר: מתן יניב

אחד הסרטים המיוחדים ביותר שראיתי בתחרות הקולנוע הישראלי בחיפה בשנים האחרונות. מונודרמה קולנועית המבוססת על מחזהו של יהושע סובול המתמקדת כולה בשעתו האחרונה של עורך הדין מיכאל קול (אוהד שחר) לפני כניסתו לכלא בעקבות משפט מושחת שיצא משליטתו. עורך הדין מתעקש לשמור על הצדק ועל עליונות בית המשפט אפילו כאשר אשתו, פילגשו והלקוחה שלו מבקרים אותו על היותו פרנואיד.

סרט עם תסריט שמצליח באופן לא פשוט להחזיק יצירה שלמה סביב דמות אחת ויחידה (מלבד 3-4 ניצבים שאומרים 2-3 משפטים במקרה הטוב), אם כי מרגיש מאולץ ונמתח מדי במערכה האחרונה. תשואות עלו בעולם כאשר הבמאי דורון ערן הזמין לבמה את אוהד שחר הנהדר שנתן את כל ליבו עבור הסרט הזה.

[*]

באקוראו

מבקר: אלעד שלו

הבמאי הברזילאי קלבר מנדונסה פיליו הפך לאחד השמות העולים באמריקה הלטינית תוך שלושה סרטים בלבד וסרטו החדש (אותו ביים יחד עם ז'וליאנו דורנלס) מוכיח מדוע ואף העניק לו את פרס חבר השופטים היוקרתי בפסטיבל קאן. העלילה מתרחשת מספר שנים בעתיד בכפר ברזילאי נידח שלאחר מות תושבת ותיקה, תושביו מתחילים לחוות אירועים מוזרים כמו היעלמותם מהמפות, איבוד הקליטה הסלולרית, מזל"ט דמוי עב"ם המרחף בשמיים וזרים מסתוריים המתקבצים סביב הכפר.

האווירה בסרט מהפנטת למדי ומשלבת בין קצב היום יום הנינוח של הכפר השלו בו כל אחד מכיר את רעהו, לבין האירועים הביזאריים שמתבררים בטוויסט באמצעו של הסרט ומשם מובילים אל עבר חציו השני והמדמם. למרות שהטוויסט מגיע מוקדם מדי ובכך גורע מהאפקטיביות של חלקו השני, מדובר ביצירה ייחודית ומסקרנת עם מסר פוליטי על הניצול האכזרי של העולם הראשון את החלשים ממנו ועם פסקול מצוין שמשלב בין מוזיקה ברזילאית מסורתית לצלילים עוכרי שלווה.

הקרנה נוספת: יום שישי 18.10 בשעה 23:15 בסינמטק חיפה

יוצאים לגנוב סוסים

מבקר: מתן יניב

ספרו הנודע של פר פטרסון עוקב אחרי טרונד (סטלן סקרסגארד) בן ה-67 הנושא עמו סוד אפל הנוגע לקיץ בו בילה על גדות הנהר ביחד עם אביו. מפגש מקרי עם שכנו גורם לו לשחזר את הכאב והאובדן שחווה באותו קיץ ומאלץ אותו להתמודד עם אותו סוד. אדפטציה תסריטאית מאוד לא ברורה של הבמאי הנורבגי הנס פטר מולנד ("מרדף קר") שבעיקר מרגישה כמו תקציר מפורט ומפורש מדי של ספרו של פטרסון. מולנד משתמש בכל הטכניקות האפשריות של במאי סרטי אקשן בכדי להציל את הסרט, אך השילוב בין תסריט מתיש לבימוי הוליוודי יוצר אווירה דרמטית מתישה ומעיקה. מי שנהנה ואהב את הספר של פטרסון יגלה חיבה מסוימת לסרט אך בינתיים אני אחכה לסרט הבא של מולנד.

הקרנה נוספת: יום חמישי 17.10 בשעה 22:00 באולם רפפורט.



החוחית

מבקר: מתן יניב

סרט נוסף המבוסס על ספר רב מכר. תיאו דקר מבקר במוזיאון המטרופוליטן ביחד עם אמו בכדי לראות את הציור האגדי- החוחית. אך פיגוע טרוריסטי במוזיאון הורג את אמו וגורם לו לרוץ בפחד מהמוזיאון עם 'החוחית' בידו. מכאן הסרט עוקב במשך שעתיים וחצי אחרי מסע התבגרותו של תיאו שנהפך מילד לנער ומנער לבוגר כשבמהלך כל המסע הוא נרדף בצלו של אותו פיגוע והציור המבוקש.

טביעת האצבע של ג'ון קראולי ("ברוקלין") האירי מורגשת בסרט הזה שבו הוא מתבקש ליצור עולם אמנותי ואפל בהתאם לאישיותו של תיאו. הקאסט נפלא - לצד ג'פרי רייט, לוק וילסון וניקול קידמן הוותיקים בולטים אויקס פגלי שסוחב את רוב הסרט על גבו ופין וולפארד ("דברים מוזרים") הנהדר שנטמע כמעט לחלוטין בדמותו של החבר האוקראיני של תיאו.

הקרנה נוספת: יום ראשון 20.10 בשעה 18:00 באודיטוריום.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט