חדשות קולנוע וסרטים

עמדו במשימה: חמשת עיבודי הלייב-אקשן הטובים של דיסני

עמדו במשימה: חמשת עיבודי הלייב-אקשן הטובים של דיסני
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד "בת הים הקטנה", החוליה האחרונה בשרשרת עיבודי הלייב-אקשן מהעשור האחרון של דיסני לקלאסיקות האנימציה שלהם, בחרנו את חמשת העיבודים שעשו את זה הכי טוב - והצליחו לעמוד כסרט מוצלח בפני עצמם ולא לבייש את המקור האהוב
5. סינדרלה (2015)

הגרסה המחודשת של "סינדרלה" מעוררת לחיים את האגדה הקלאסית האהובה יחד עם ויזואליה קסומה, הופעות כובשות ומגע של מודרניות. העיבוד בלייב-אקשן בבימויו של קנת בראנה טווה סיפור מוכר עם כמה טוויסטים מרעננים. לילי ג'יימס מציגה תצוגת משחק מהימנה לדמותה של סינדרלה ומשכנעת בטוב הלב, החוסן והחוזק הפנימי של הדמות. התמימות והחן האמיתיים שלה חסרי מאמץ על המסך. ריצ'רד מאדן מקסים באותה מידה כמו הנסיך קיט, ומעניק תחושה של כנות ורצון לאהבה אמיתית. הכימיה בין השניים מורגשת היטב, מה שהופך את הרומנטיקה הפורחת שלהם ליותר אמינה ולבבית.

מבחינה ויזואלית, "סינדרלה" היא חגיגה לעיניים. הסרט מציג עיצובי תלבושות מפוארים של סנדי פאוול, שהקפידה על הפרטים הקטנים. השמלה הכחולה האייקונית, במיוחד, זוכה גם בסרט זה להפוך ליצירה מדהימה. עיצוב ההפקה והצילום משפרים עוד יותר את האסתטיקה של הסרט, ומעבירים את הצופים לעולם מלא בארמונות עוצרי נשימה, נופים שופעים ומרכיבי אגדה נוצצים. התסריט דבק היטב בפעימות המוכרות של האגדה המקורית תוך שהוא מזרים כמה רגישויות מודרניות ובוחן נושאים של חוסן, אדיבות והישארות נאמנה לעצמך. דמויות המשנה בסרט מביאות גם הן עומק וקסם לסיפור כאשר לתפקיד האם החורגת ליידי טרמיין, לוהקה קייט בלאנשט אשר מעניקה לדמות שילוב של רשעות, אלגנטיות, ערמומיות ומגע של פגיעות. זהו עיבוד קסום ומחמם לב שתופס בהצלחה את מהות האגדה הקלאסית ומהווה עדות לכוחו המתמשך לסיפורה של סינדרלה.



4. אלאדין (2019)

העיבוד המחודש לקלאסיקה המופלאה של דיסני "אלאדין" משנת 1992 זכה בשנת 2019 לגרסה מחודשת ורעננה בבימויו של גאי ריצ'י, אשר יצר עולם ויזואלי שכולו חגיגה לעיניים. הסטים המפוארים, התלבושות הצבעוניות ועיצוב ההפקה העשיר שמר על נאמנותו לרוח היצירה המקורית וברא עולם תוסס וסוחף בהשראת התרבות הערבית. שילוב האלמנטים הקסומים של הנפשת ה-CGI תרמו היטב ליצירת העולם המיסטי, בין אם בתוך מערת הקסמים או על גבי המרבד המעופף.

הבחירה בשחקן די אלמוני לתפקיד אלאדין (מנה מסעוד) הובילה לאלאדין נאמן למקור, כאשר מסעוד תופס בצורה מושלמת את הכריזמה, הקסם והשנינות של הדמות. התיאור שלו לוכד את המהות של "יהלום בלתי מלוטש", את השובבות אך גם את טוב הלב. נעמי סקוט מציגה הופעה כובשת בתור הנסיכה יסמין, מפגינה כוח, אינטליגנציה ורצון להשמיע את קולה. הכימיה בין שני השחקנים מהימנה ויוצרת קשר ממגנט. אחד המרכיבים הבולטים של הסרט היא גם ההופעה המהפנטת של וויל סמית' בתור הג'יני הגדול מהחיים. סמית' מביא את הכריזמה שלו והתזמון הקומי לתפקיד תוך שהוא נותן כבוד לגילום האייקוני של רובין וויליאמס שגילם את דמות הג'יני בסרט המקור. הפרשנות של סמית' מוסיפה טוויסט רענן ומחדירה לסרט אנרגיה והומור. הסרט זכה להצלחה פנומנלית בקופות עם הכנסות של יותר ממיליארד דולר. זוהי הרפתקה נמרצת ומשעשעת שעושה כבוד לקלאסיקת האנימציה האהובה תוך הצגת אלמנטים חדשים וצוות שחקנים נהדר. עם ביצועים דינמיים, ויזואליות מסנוורת ונאמברים מוזיקליים קליטים, הסרט לוכד את הקסם של לילות ערב הקסומים.



3. היפה והחיה (2017)

עיבוד הלייב-אקשן של דיסני ל"היפה והחיה" לוקח את הקהל למסע שובה לב מלא קסם, ויזואליה מסנוורת והופעות מחממות לב. בבימויו של ביל קונדון, הסרט מצית את הדמיון מחדש לקלאסיקת האנימציה האהובה ושומר בהצלחה על הקסם הנצחי של המקור תוך הוספת שכבות חדשות של עומק ועלילות משנה. בלב הסרט עומדת דמותה של בל (אמה ווטסון, סרטי "הארי פוטר"), צעירה חכמה ועצמאית המשתוקקת להרפתקה וקבלה. ווטסון מביאה למסך פרספקטיבה רעננה ומעצימה לדמות, בעלת אינטליגנציה, כוח וחמלה. ההופעה הכובשת שלה לוכדת את תמצית רוחה של בל.

האסתטיקה הוויזואלית של הסרט קסומה ומרהיבה כאחד החל מעיצוב הפקתי מפואר ומרשים, התלבושות המורכבות והסטים עוצרי הנשימה אשר מעבירים לצופים היטב את תחושת העולם הקסום. כל סצנה בסרט מעוצבת בקפידה ולוכדת את היופי והפאר של המקור אך מעל לכל, המוזיקה משחקת תפקיד מרכזי בקסמו של הסרט, כשהשירים האייקוניים מהקלאסיקה המצוירת עובדו מחדש בזהירות ובדיוק. כמו גם תוספת של שירים חדשים, כמו "Evermore", שירו של החיה , אשר מוסיף עומק ותהודה רגשית לנרטיב.

דן סטיבנס מציג כאן הופעה נוקבת בתור החיה, אשר עובר מסע מטלטל ורגשי החל מכעס ובדידות לפגיעות וגאולה. מילה טובה יש לייחס גם לדמות הנבל בסרט, הלא הוא גסטון, שאל נעליו נכנס לוק אוונס אשר מגלם את הנרקיסיזם והיהירות של הדמות עם כשרון קומי מענג ונפלא. "היפה והחיה" משמר את ערכי הסרט המקורי ושומר על הקסם המוזיקלי תוך שהוא מפיח חיים חדשים בסיפור האהוב. באמצעות בניית עולם קסום ועשיר, הופעות כובשות והשקפה נוסטלגית אך רעננה של הסיפור, הסרט לוכד את מהות הסרט המקורי ברגישות מודרנית.



2. ספר הג'ונגל (2016)

עיבוד עוצר נשימה ומלהיב לסיפור הקלאסי של רודיארד קיפלינג. הסרט, בבימויו של ג'ון פאברו, מאזן במומחיות אפקטים חזותיים מדהימים, עלילה כובשת וביצועים בלתי נשכחים אשר יוצרים חוויה קולנועית סוחפת. ניל סת'י מהמם בהופעת הבכורה שלו בתור מוגלי ומשדר קסם טבעי וכישרון רב, במיוחד לאור העובדה שרוב האינטראקציות שלו היו עם דמויות CGI.
"ספר הג'ונגל" משלב בצורה חלקה אלמנטים חיים ואנימציית CGI אשר יוצרים עולם שופע וסוחף. דמויות החיות המפורטות והריאליסטיות להפליא, שהתעוררו לחיים על ידי אפקטים חזותיים פורצי דרך, הן עדות להישגים הטכניים של הסרט. הדמויות מהסרט המקורי זכו לליהוקים נהדרים דוגמת ביל מארי אשר מספק אתנחתא קומית וקסם רב בתור הדוב חסר הדאגות, באלו. את הפנתר המלכותי והחכם באגירה מדבב בן קינגסלי ולתפקיד הנמר האימתני והכריזמטי שירחאן העניק את קולו אידריס אלבה.

התסריט מאזן בהצלחה בין האלמנטים הקלאסיים בסיפורו של קיפלינג לבין רגישויות מודרניות. הוא מעמיק במסע הגילוי העצמי של מוגלי ובנושאים המורכבים של זהות, שייכות והאיזון העדין בין האדם לטבע. הדיאלוג מרתק ומצליח ללכוד הן את קלילות הלב והן את הנימות הפילוסופיות העמוקות יותר של הסיפור המקורי. הקצב של הסרט משאיר את הקהל מעורב לאורך כל הדרך, כאשר כל מפגש ומכשול שנתקל בהם מוגלי מוסיפים מתח וריגוש לנרטיב. השילוב החלק של סטים פרקטיים ונופי CGI מוסיף שכבה נוספת של אותנטיות לוויזואליה, ויוצר חוויה סוחפת באמת.

1. קרואלה (2021)

"קרואלה" בבימויו של קרייג גילספי מחזיר אותנו לשנים הראשונות של קרואלה דה ויל וחוקר את האירועים שעיצבו אותה לדמות המזוהה והכה האייקונית של דיסני המבוססת על הדמות מספרה של דודי סמית', מחברת "101 דלמטים". אחד ההיבטים הבולטים של הסרט הוא ההופעה המבריקה של אמה סטון בתפקיד הראשי. סטון מחייה ללא מאמץ את דמותה המורכבת של קרואלה, מאזנת את רשעותה עם היותה רכה ופגיעה, ומספקת נקודת מבט רעננה על מקורותיה של הרשעית. הכריזמה והאנרגיה שלה שולטים במסך ושובים את הקהל.

ההישג הגדול ביותר של הסרט טמון בעיצוב ההפקה ובעבודת התלבושות יוצאת הדופן שלו. העלילה מתרחשת בלונדון של שנות ה-70 באווירה התוססת של התקופה ומשוחזרת להפליא, וכל סצנה היא חגיגה ויזואלית לעיניים. התלבושות לוכדות את תמצית הרוח המרדנית של קרואלה ומשמשות ככוח מניע מאחורי הנרטיב של הסרט. הסרט גם מתהדר בקו עלילה מרתק שבוחן את המורכבות של זהות, יצירתיות ואמביציה. העלילה חוקרת בחוכמה את הדואליות בתוך קרואלה, כשהיא נלחמת בשדים הפנימיים שלה תוך חתירה להכרה בעולם האופנה המושחת. התסריט יוצר איזון עדין בין הומור, דרמה ואלמנטים אפלים יותר.

הפריקוול של "קרואלה" שובה לב ומסוגנן ומפיח חיים חדשים ברשעית האייקונית. עם הוויזואליה המהפנטת, הביצועים המדהימים והנרטיב מעורר המחשבה, הסרט מבדיל את עצמו בהצלחה מהקלאסיקה המצוירת תוך כיבוד מורשתה. יש לציין כי "קרואלה" הוא אחד מסרטי דיסני האפלים ביותר. הוא מתאר את המציאות הקשה של העולם של ימינו – מבודי שיימינג ועד לתחרותיות האכזרית ויחסי הכוחות בעולם האופנה. בכך הוא מצליח לייצר אמירה נוקבת וביקורתית במטרה להעביר מסר חשוב, בעיקר עבור בני הדור הצעיר.

אור טילינגר דה קרבליו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט