חדשות קולנוע וסרטים

Seret לסופ"ש: מרתון "אינדיאנה ג'ונס", "ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר" ועוד

מדור Seret לסופ"ש
Seret לסופש:  מרתון אינדיאנה ג'ונס, ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר ועוד
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יאיר הוכנר, עורך מדור ביקורות הקולנוע ומבקר הקולנוע הראשי של אתר סרט מזה 20 שנה, ממליץ על הסרטים והסדרות שכדאי לראות באולמות הקולנוע וגם בטלוויזיה בבית, והפעם: מרתון סרטי "אינדיאנה ג'ונס" בדיסני+ לכבוד צאת הסרט החדש, זוכה דוקאביב "ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר" על סולנית "המכשפות", הסרט התיעודי "פוליקר: הילד שבי" על הזמר הנערץ, הסדרה החדשה של נטפליקס "גלאם"עם קים קטרל וההרשמה המוקדמת לרכישת כרטיסים לפסטיבל הקולנוע ירושלים
ענבל פרלמוטר – אם זה נגמר (בסינמטקים וב-yes דוקו)

מיועד: לחובבי סרטים תיעודיים על מוזיקאים אובדניים. 5 כוכבים

יצירתן התיעודית של שרון לוזון ואביגיל שפרבר, שקטפה בצדק רב את פרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב 2023, היא קולנוע הופך קרביים, קורע לב, מסעיר, מרגש ולעיתים גם מלא חיוך בזמן הצפייה בחומרי ארכיון ישנים. הסרט מתאר את סיפור חייה של ענבל פרלמוטר, המייסדת והסולנית של להקת "המכשפות". הנוכחות הקוסמית של ענבל והכישרון הבלתי נדלה שלה הפך אותה לאגדה עוד בחייה.

היא פרצה לתודעה עם הלהקה שהביאה קול נשי חדש במוזיקה המקומית. משוחררת, ובועטת היא שברה מוסכמות גם בנוגע לפתיחות לגבי מיניות לסבית וביסקסואלית. הסרט משתמש ביומניה האישיים, ציורים מקוריים שלה וקטעי ארכיון נדירים, המרכיבים יחדיו את סיפורה של דמות אייקונית ישראלית. מומלץ מאוד לצפות בקולנוע על גבי מסך גדול כדי לחוות את היצירה הקולנועית המעולה הזאת באופן שהיא ראויה לו.



פוליקר: הילד שבי (yes דוקו)

מיועד: למעריצי יהודה פוליקר ומוזיקה ישראלית ויוונית. 4 כוכבים

סרטה התיעודי של אתי אנטה-שגב, שפתח את פסטיבל דוקאביב 2023, לוקח אותנו למסע מרגש לתוך ליבו של אחד המוזיקאים הגדולים ביותר הקיימים בישראל מזה 40 שנה – יהודה פוליקר. בשיחה אינטימית בין היוצרת, שהיא גם חברה קרובה של פוליקר, היא מצליחה לקלף מהמוזיקאי השומר מאוד על הפרטיות שלו את כל ההגנות האפשריות וזה נענה בשמחה לאתגר ולוקח את הצופים למסע מצחיק, עצוב ומאוד מרגש בתוך הלב השרוט והכל כך מיוחד שלו.

מהיציאה מהארון, מערכת היחסים עם ההורים, בני הזוג והמאהבים. המוות שהכה באנשים הכי קרובים לו, דעותיו הפוליטיות, וגם עיניים מסתוריות שעוקבות אחריו בשלל מקומות ואביזרים אותם הוא אוהב לתעד. אחרי הסרט הזה המסתורין סביב המוזיקאי האגדי קצת מתפוגג ובעיקר הופך את האמן האדיר לקצת יותר נגיש ואפילו יותר אהוב – משימה מאוד קשה כי גם ככה הוא אחד המוזיקאים הכי נערצים בישראל.

מרתון סרטי אינדיאנה ג'ונס (דיסני פלוס)

מיועד: למעריצי אינדיאנה ג'ונס וכאלו שעדיין לא גילו אותו. 5 כוכבים

ארבעת הסרטים הראשונים בסדרה המיתולוגית שיצרו ג'ורג' לוקאס וסטיבן ספילברג שגם ביים את ארבעתם הגיעו לדיסני פלוס וזאת הזדמנות טובה להיזכר בסרטי הפעולה וההרפתקאות הנוסטלגיים בכיכובו של הריסון פורד רגע לפני שהולכים לסרט החמישי והאחרון שיצא ממש הסופשבוע בקולנוע, שביים ג'יימס מנגולד ("לוגן", "פורד נגד פרארי") - "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל".

שלושת הסרטים הראשונים הן קלאסיקות אמיתיות, כאשר "שודדי התיבה האבודה" ו"המקדש הארור" הן יצירות מופת לחלוטין. הסרט השלישי מבדר מאוד ומשתתפים בו ריבר פיניקס המגלם את האינדיאנה הצעיר ואילו שון קונרי מגלם את אביו של הארכיאולוג. הסרט הרביעי בסדרה הוא סוג של פספוס, אבל עדיין מבדר. הסרט החמישי שעלה בקולנוע מהנה ובעיקר ממתק נוסטלגי. ביקורת מלאה עליו תוכלו לקרוא במדור הביקורות.



גלאם (נטפליקס)

מיועד: למעריצי בטי המכוערת וקים קטרל. 3 כוכבים

על סמך צפייה בפרק הראשון השאירו את המוח בצד והתכוננו לממתק מלא בסוכר. מדובר על הקומדיה האופנתית החדשה של ג'ורדון נרדינו בכיכובה של מיס בני כאשר לצידה דיווה ענקית מהחיים, קים קטרל ("סקס והעיר הגדולה") כדוגמנית על שהקימה אימפריית איפור ועכשיו מנסה להמציא את עצמה מחדש. היא עושה זאת בעזרתו של הומו צעיר, אופנתי, מוחצן ונשי, מה שמערער את כל הסובבים אותה בחברת התמרוקים. הפרק הראשון, כאמור, צפוי ועטוף בשלל ניירות ורודים כאשר הוא טובל בנהרות של שוקולד, מרציפן, מרשמלו וקאסט מאוד מגוון ופוטוגני.



פסטיבל הקולנוע ירושלים

מכירת הכרטיסים לפסטיבל הקולנוע בירושלים החלה! השנה הפסטיבל יחגוג 40 וסרט הפתיחה הוא "גולדה", דרמה תקופתית עשויה היטב ומשוחקת נפלא על ידי כל צוות השחקנים, אבל במיוחד הלן מירן בתפקיד הראשי שגם תגיע לטקס הפתיחה ביחד עם לייב שרייבר המגלם את הנרי קיסינג'ר. הסרט מתאר את ההתרחשויות מאחורי הקלעים בתקופת מלחמת יום הכיפורים. נצלו את הסופשבוע ורכשו כבר עכשיו כרטיסים לפני שייגמרו. פרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים באתר הרשמי של הפסטיבל
יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט