חדשות קולנוע וסרטים

פורסים את השטיח האדום בחיפה עם הסרטים המועמדים לאוסקר 2024

מאת:
פורסים את השטיח האדום בחיפה עם הסרטים המועמדים לאוסקר 2024
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לראות לפני כולם - הקרנות טרום בכורה של הסרטים החדשים ביותר, כולל סרטים המועמדים לפרסי אוסקר 2024. עוד בתכנית: קולנוע ישראלי איכותי כולל מפגשים עם יוצרים, סרטים מפסטיבל הסרטים חיפה, סרטי צ'ארלי צ'פלין וחגיגת סרטים מכל העולם: קולנוע יפני מפסטיבל אקיו-נו, קולנוע אוסטרי וקולנוע איטלקי
המרוץ לאוסקר החל וזה הזמן לראות בהקרנות טרום בכורה את הסרטים המועמדים

נשארים לחג – הסרט החדש של הבמאי אלכסנדר פיין אשר מועמד עם לא פחות מחמש מועמדויות לתחרות: הסרט הטוב ביותר, השחקן, שחקן המשנה, שחקנית המשנה, התסריט והעריכה. הסרט עוסק בפרופסור בפנימייה מובחרת בניו-אינגלנד, אשר נאלץ להישאר בקמפוס במהלך חופשת חג המולד כדי לשמור על קומץ תלמידים שאין להם לאן ללכת. בנסיבות הגורל, נוצר קשר ייחודי בין הפרופסור, תלמיד מבריק עם קשיי התנהגות, והטבחית הראשית של בית הספר שאיבדה לאחרונה בן במלחמה.

אנטומיה של נפילה - סרטה עטור השבחים של הבמאית הצרפתייה המוערכת ז'וסטין טרייה היה הזוכה הגדול בפסטיבל קאן האחרון, כשקטף את פרס דקל הזהב היוקרתי. הסרט הפך לאחד מהסרטים המדוברים של השנה והוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה. הסרט זכה בחמש מועמדויות: הסרט הטוב ביותר, הבימוי, השחקנית, התסריט והעריכה. העלילה מתמקדת בסופרת מצליחה שבן זוגה מוצא את מותו בנפילה מחלון ביתם. החקירה שוללת את האפשרות שמדובר בתאונה, מה שמותיר אחת משתי אפשרויות: או שהוא שם קץ לחייו, או שזוגתו דחפה אותו אל מותו.



נפוליאון - אפוס רחב יריעה מלא בסצנות אקשן ראוותניות המתאר את עלייתו ונפילתו רבת התהפוכות של קיסר צרפת האייקוני נפוליאון בונפרטה, בגילומו של זוכה האוסקר חואקין פניקס. העשייה הקולנועית רחבת ההיקף בניצוחו של הבמאי האגדי רידלי סקוט, מביאה את הסרט להיות מועמד לאוסקר בשלוש מועמדויות. הסרט מציג את מסעו הבלתי פוסק של בונפרטה לשלטון דרך הפריזמה של מערכת היחסים הממכרת וההפכפכה שלו עם אהבתו האמיתית היחידה, ג'וזפין, ומציג את הטקטיקות הצבאיות והפוליטיות בעלות החזון שלו מול כמה מסצנות הקרב המרהיבות והדינמיות ביותר שצולמו אי פעם.

ימים מושלמים - סרטו החדש של אמן הקולנוע וים ונדרס, שאחראי ליצירות מופת כגון "פריז, טקסס", "מלאכים בשמי ברלין" ו"פינה", הוא דרמה חכמה, יפה ומרגשת - כזו שלוקחת את הרגעים הקטנים והפשוטים של החיים, ומראה לנו אותם בשיא יופיים. הסרט, שמתרחש ברחובות ובפארקים המרהיבים של טוקיו, הוקרן במסגרת התחרות הרשמית בפסטיבל קאן – וזכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר, לקול תשואות הקהל. הסרט מועמד לפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר.

לפרטים נוספים>> לחצו כאן

קולנוע ישראלי

גם החודש מוצג בסינמטק מיטב הקולנוע הישראלי, סרטים חדשים, קולנוע תיעודי, והזדמנות מיוחדת לפגוש יוצרים ולשוחח עימם על הבחירות האומנותיות שנעשו בסרט, מה הוביל אותם לעסוק בנושא ומה המחשבות שלהם על החיים. פותחים את החודש עם הסרט החדש והמדובר "המנצחים", שהוא למעשה מיוזיקל מקורי המשלב 14 שירים שנכתבו על ידי רן שם טוב, בן זיידמן ודניאל מרקוביץ. הסרט מציג את ישראל של 1967, על רקע ימי האופוריה התוססים שלאחר הניצחון במלחמת ששת הימים ומביא את סיפורם של שני זוגות חברים מקיבוץ נצר סירני, שהמלחמה והניצחון בה ישנו את חייהם ללא היכר. זהו סיפורם של אלו שהפסידו בניצחון. כשבוע לאחר הקרנת הבכורה בפסטיבל חיפה, השחקן ידין גלמן נפצע קשה בשבעה באוקטובר בקרב על הגנת קיבוץ בארי. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי אלירן פלד.

הסרט החדש "חידת שושני", זוכה פרס הסרט התיעודי הטוב בשנת 2023 של פורום מבקרי ומבקרות הקולנוע בישראל ,עוסק התעלומה מיהו האיש הידוע בכינוי "מר שושני". הוא היה נווד נצחי, מטורף וגאון, שלימד את גדולי העולם כאלי ויזל והפילוסוף הנודע עמנואל לוינס. בלי משפחה ובלי חברים, ללא קורת גג, מרושל ומחליף שמות וזהויות, הוא הפך למיתוס - יש אפילו הטוענים שלא היה אלא אגדה. כיצד רכש את הידע האינסופי שלו? מהיכן סכום הכסף העצום שהשאיר אחריו? מה הייתה תפיסת עולמו? ולמה הסתיר את עצמו? מר שושני הוא אחת החידות הלא פתורות של המאה העשרים. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי מיכאל גרינשפן.



בנוסף, יוצג הסרט המרגש "לחיות כאילו יש מחר". הסרט הוא למעשה יומן מחלה חשוף ונוגע שכתבו הוריה של נעם רוזנבוים בת ה-22 בפייסבוק קיבץ המונים. אלפי זרים נשאבו למסע המטלטל של נעם המבריקה, שחלתה בסרטן נדיר אך לא עצרה לרגע וכבשה את העולם. כשמתה, הגיעה הקהילה הגדולה לנחם את ההורים. הפגישות המצמררות עם מי שהכירו את בתם מובילות לתגליות מופלאות, מסייעות להתמודד עם האובדן ומציגות שאלות והרהורים על משמעות הקיום. לאחר ההקרנה ייערך שיח קהל עם הוריה של נעם, ספיר רוזנבוים ותמר שוורץ ויוצרת הסרט, דבורית שרגל.

לסיום יוקרן הסרט שמילא אולם ויוקרן בהקרנה נוספת בחודש מרץ "מאסטר-סיס", סרט מרגש העוסק בקשר בין אחיות. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית נגה סטולר. עוד בתוכנית הקולנוע הישראלי: "לרוץ על החול" אשר זכה בפרס סרט הביכורים ובפרס התסריט בפסטיבל הסרטים חיפה 2023, "ילדים של אף אחד" ו"חסד מופלא" עותק משוחזר של סרטו האחרון של עמוס גוטמן.

לפרטים נוספים>> לחצו כאן

צארלי צ'פלין, חוזר למסך הגדול במהלך חודש פברואר!

סינמטק חיפה מזמין את הצופים למפגש במסגרת "מועדון הסרט המופרע" שיוקדש לשחקן, הבמאי והמלחין האהוב, צ'ארלי צ'פלין, להקרנות של שלושה מסרטיו: "הקרקס", "אורות הכרך" ורסטורציה חדשה לחלוטין לסרט "אישה מפריז". לפרטים נוספים>> לחצו כאן

חגיגת סרטים מכל העולם - חודש פברואר בינלאומי עם קולנוע יפני מפסטיבל אקי-נו, קולנוע אוסטרי וקולנוע איטלקי
קולנוע יפני מפסטיבל אקי-נו: תעשיית הקולנוע היפני היא אחת מהגדולות והפורות בעולם, המשוקללת כחמישית בגודלה. מוזמנים להצטרף ולחוות את קסם הקולנוע המרתק של המזרח עם מיטב הסרטים היפנים: הסרט המרגש "טופו טאקנו", עותק רסטורציה בהקרנה חד פעמית של הסרט "עוברים" והסרט "ימים מושלמים" אשר מועמד לפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר. לפרטים נוספים>> לחצו כאן



שבוע הקולנוע האוסטרי: סינמטק חיפה בשיתוף עם פורום התרבות האוסטרי מציג את המהדורה התשיעית של שבוע הקולנוע האוסטרי בישראל עם מיטב הקולנוע האוסטרי העכשווי. הבחירה השנה סובבת סביב נושאים גדולים וקלאסיים בקולנוע ובחיים, כמו אהבה, חברות וסולידריות, אך גם כוח הרסני, הדחקה ומוות תוך היכרות עם דמויות יוצאות דופן המספרות את סיפורן.

בסרט "השלג הראשון של הקיץ "של הבמאי כריס רייבר, בכיכובם של השחקנים עטורי הפרסים אלכסנדר פרן וורנה אלטנברגר, אהבה גדולה מנסה להתגבר על כל המכשולים בדרכה. הדרמה, דמוית אגדה מוזרה, משלבת נגיעות של הקסם בסגנון הסרט "אמלי", עם האבסורד של "דליקטסן" והאסתטיקה של ווס אנדרסון. סרט הביכורים של כריס רייבר הוא חגיגה מרשימה, מרירה-מתוקה ושובבה של אהבה והאמונה שבכוחה, אפילו, להאיץ את חילוף העונות. "

יער" של אליזבת שראנג עוקב אחר תושבת עיר העוברת משבר קיומי, ונמלטת אל כפר ילדותה. תוך שימוש בדימויים של שיטוט בין צמרות עצים, אגמים בודדים ושדות ערפילים, הסרט בוחן את נושאי הבריחה והניסיון להמצאה עצמית מחודשת, התמודדות עם צלקות ישנות וחדשות, הדחקה וביטחון, חברות וסולידריות. בסרט "אלמה ואוסקר" הבמאי דיטר ברנר עוקב אחר שתי דמויות מרגשות, מורכבות, ויוצאות דופן, שני אייקונים של עולם האמנות הווינאי של תחילת המאה ה-20: המלחינה אלמה מאהלר והצייר אוסקר קוקושקה. מה שמתחיל כרומן אהבה סוער בין השניים, הופך יותר ויותר לדרמה קודרת של כוח הרסני.

כריסטיאן קרונס ופלוריאן וייגנסאמר הם יוצרי סדרה של סרטים דוקומנטריים המחויבת למאבק בשכחה ובהדחקת העבר. סרטם האחרון "חיי ילד" מספק במה לניצול השואה דניאל חנוך. הסרט מאיר את התפניות הגורליות של סיפור חיים והישרדות ייחודי, על ילדות והתבגרות בתקופה שבה לא היה מקום לכך. ב"-מי מפחד מהעיר של היטלר? בית ועבר בתוכנו", הבמאי גונטר שווייגר מחפש מענה לשאלה כיצד ניתן להתמודד עם היסטוריה מודחקת. הוא מצייר דיוקן מורכב של עיר שעדיין סובלת מן המשקעים שהותיר אחריו. לפרטים נוספים>> לחצו כאן

ימי ראשון בניחוח איטלקי: פותחים את השבוע עם סרטים איטלקיים, בואו להתאהב בקולנוע האיטלקי עם סרטים חדשים לצד קלאסיקות משובחות וביניהם: "נס במילאנו", "צ'או רומא", "לה סטרדה", "אהבנו כל כך". לפרטים נוספים>> לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ המנצחים (עמוד סרט)
חץ נפוליאון (עמוד סרט)
חץ נשארים לחג (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט