חדשות קולנוע וסרטים

לא עוד יום חול: כל מה שצריך לדעת על "חולית 2"

לא עוד יום חול: כל מה שצריך לדעת על חולית 2
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי כמעט שנתיים וחצי של ציפייה, ''חולית 2'' של הבמאי דניס וילנב מגיע היום אל בתי הקולנוע. רותם שרון מתזכר אתכם על מה שקרה בסרט הקודם ועם כל הפרטים החשובים מאחורי הקלעים של הסרט החדש
זהו, זה קורה – אחרי כמעט שנתיים וחצי של ציפייה, ''חולית 2'' יגיע היום (27.2) אל בתי הקולנוע בישראל, במה שמסתמן כבר עכשיו כאחת מיצירות הקולנוע הטובות של השנה כולה ואולי אפילו של השנים האחרונות כן, ההכרזה הבומבסטית הזאת מגיעה מידי לא מעט מבקרי קולנוע וקהל אשר חזה בסרט בהקרנות שונות טרום בכורה ואם לשפוט לפי הרף שהציב הסרט הראשון וסרטיו הקודמים של הבמאי דני וילנב ("בלייד ראנר 2049", "המפגש"), שהתמחה בסרטי מדע בדיוני מתוחכמים ומורכבים, אולי לא מדובר בהצהרה מופרזת מדי. בתור מי שישב מהופנט לאורך כל הסרט הראשון, אין לי ספק בכלל שאנחנו עומדים בפני מחזה אמנותי וקולנועי שלא נראה בכל יום.

קצת כמו בפוקר, על פי כל הדיווחים דני וילנב – השווה ואפילו העלה את ההימור על מה שעבד לו טוב כל כך גם בסרט הקודם. ההתרחקות המאסיבית מהסרט המקורי של דיוויד לינץ' מ-1984, והצלילה העמוקה יותר לעבר היקום המופלא שהמציא פרק הרברט אי שם בספרו המונומנטלי בשנות ה-60, אמורות להשתלם עבור כולם.



אז למי שהספיק לשכוח עם כל מה שעברנו בשנים האחרונות, מדובר בהמשך ישיר לעלילת הסרט האחרון שאותה נתקצר כעת. סיפורו של פול אטריידס (טימותי שאלאמה שמככב במקביל בקולנוע ב"וונקה"), נסיך מבריק וצעיר, המגלה שעליו לטוס לכוכב הלכת המסוכן ביותר ביקום כדי להבטיח את עתיד משפחתו ואנשיו. כאשר מנהיגי האימפריה שמים את עינם וידם על הכוכב, מתחיל קרב על השליטה הבלעדית במשאב היקר ביותר ביקום המכונה תבלין. בית אטראידיס נופלים קורבן לבית הארקונן האכזריים שכמעט מצליחים לחסל את כל בני המשפחה ולוחמיהם. הסרט הראשון מסתיים כאשר פול ואמו, ג'סיקה (רבקה פרגוסון), מצליחים לברוח למדבריות אראקיס. הם פוגשים לוחמים משבט הדררים המקומיים, ואת מנהיגם סטילגאר ואת צ'אני אחייניתו, לוחמת ללא חת שהופיעה בחלומותיו של פול.

לצידו של שאלאמה, משחקים כמובן גם זנדאיה ("אופוריה"), אחת ממנהיגות שבט הדררים, ג'וש ברולין בתור גורני האלק הלוחם האימתני, רבקה פרגוסון ואוסקר אייזק בתור הוריו של פול, סטלאן סקארגארד בתור הברון הארקונן, הנבל הראשי בסרט ולצידם גם מופיעים דייב בטיסטה, בתור אחיינו של הארקונן, חוויאר בארדם בתור מנהיג הדררים וג'ייסון מומואה כדנקן איידהו, אחד ממדריכיו של פול ואיש הלוחמה הראשי של בית אטראידיס. הסרט השני בסדרה יעסוק במסעו הרוחני של פול, שמצטרף לדררים לאחר שקיבל את ייעודו בתור המוא'דיב, במטרה למלא את רצון אביו – הבאת שלום לאראקיס, תוך שהוא מנסה למנוע את העתיד הנוראי שחזה – מלחמת קודש בשמו שמתפשטת ברחבי היקום. אל הקאסט, הגם ככה רבגוני ועשיר, יצטרפו כעת גם אוסטין באטלר ("אלביס") וכריסטופר ווקן.



כמו בכל סרט מלחמה שיוצא בימים אלו בישראל, קשה להתעלם ברוח התקופה בהבדלה הברורה בין טוב לרע, בין מה נכון ומעל הכל – מה צריך להקריב בשביל שיהיה טוב יותר. אולם סביר להניח, לפי הביקורת שיאיר הוכנר פרסם היום באתר, שיהיו גם רבים שימצאו השוואה שלא תישא חן בעיני ישראלים עם תמות של "שחיתות פוליטית, פודנמדלטיזם דתי ובניית מיתוס של משיח כדי להשתמש בה לצרכים פוליטיים תוך ניצול שכבות מוחלשות ומאמינות" או ישוו את הדררים הילידים לפלסטינים ואת בת הארקונן הכובשים ל"ציונים האכזריים", כפי שכבר החלו לעשות ברשת.

וילנב, שאינו מתבייש או חושש לרדת לרזולוציות שהן מעבר ללחימה מדממת ופיצוצים, רתם לידו את אנשי המקצוע הטובים ביותר שיכול היה למצוא, כאלו שגם ליוו אותו בסרט הקודם. התסריטאי אריק רות', שכתב עם וילנב את הסרט הקודם ולאחרונה גם את ''רוצחי פרח הירח'' עם סקורסזה אמון על התסריט. דיוויד פטרסון, הבלשן הראשי של ''משחקי הכס'' הצטרף בתור האחראי על השפות, גרייג פרייז'ר, הצלם הראשי של הסרט הראשון ואולי אחת הדמויות היותר חשובות מאחורי הקלעים, חזר לצוות, כאשר קרייג מאזין, המפיק והכותב של "צ'רנוביל" ו"האחרונים מבינינו" לקח גם הוא חלק בכתיבה. ועם זה לא מספיק, אז את הפסקול יצר גם הפעם המלחין הענק האנס זימר, שעליו באמת כבר נגמרו המילים והסופרלטיבים.

ואם כל זה לא מספיק בשביל לגרום לכם ללכת לסרט (כמובן לצפות ב-IMAX), אז חשוב שתדעו שאת היקום הקולנועי צפויה להשלים השנה סדרה בשם ''חולית: האחיות'', אשר תעלה ב-HBO MAX, ותהווה פריקוול לסדרת הסרטים. בקאסט ישחקו אמילי ווטסון (צ'רנוביל) ואוליביה וויליאמס ("הכתר"). עלילת הסדרה עתידה להתמקד בקורותיהן של "בנות גשרית", אסכולה פוליטית עתיקה ומיסטית שבנותיה עוברות אימון גופני ורוחני על מנת להשיג כוחות ויכולות על-אנושיים.
רותם שרון - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט