ויקינגים: ביקורת עונת הסיום''

Viknigs Series Review

תמונת כתבמתן נסטל על "ויקינגים: ביקורת עונת הסיום''":
"עונת סיום מפתיעה ומוצלחת שמספקת סגירת מעגל מרגשת"
פוסטר Viknigs
משחק טראוויס פימל  קת'רין ויניק  קלייב סטנדן  ג'סלין גיסלין  גוסטאף סטארסגארד  
הרפתקאות
ביקורת סדרה לויקינגים: ביקורת עונת הסיום'' מאת מתן נסטל | כתב קולנוע
ציון המבקר
"אפוס מבריק"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
5.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי קצת פחות משנה שלמה של המתנה, הסדרה המצליחה ביותר בהיסטוריה של ערוץ ההיסטוריה הגיעה לסיומה עם חלקו השני של העונה השישית שעלה ב-30 לדצמבר בנטפליקס וסיפק סיום מסעיר ומוצלח לסדרה. למי שטרם זכה להכיר, "ויקינגים" היא אפוס עלילתי היסטורי שמציג את התפתחותם של יורדי הים מארצות סקנדינביה, המבוססת בחלקה על אירועים אמיתיים בתרבות הנורדית. הסדרה נכתבה על ידי מייקל הריסט ועלתה לשידור ב-2013, כאשר העונה הנוכחית חותמת 89 פרקים על פני 8 שנים. במקביל ל"משחקי הכס", "ויקינגים" הצליחה לשבות את תשומת לב הציבור ברחבי העולם ובפרט בקרב חובבי הז'אנר, הרבה מכך תודות ובזכות השחקן האוסטרלי תכול העיניים, טרוויס פימל המשחק את הדמות ההיסטורית השנויה במחלוקת רגנאר לודברוק, אחד מגיבורי התרבות הנורדית הנודעים ביותר. הסדרה מתמקדת בראשיתה של האימפריה הוויקינגית החל מסוף המאה השמינית עם שושלת רגנאר לודברוק, אחיו רולו, פלוקי הנגר הגאון בונה הספינות וחמשת בניו של רגנאר (ביורן צד הברזל, אובה, הויטסרק, סיגורד עין הנחש ואיוור נטול העצמות) כאשר התפתחות העלילה רצופה בקרבות עזים, בבגידות, במאבקי השלטון הפנימיים, ביצירתיות מחשבתית, בגילויי ארצות הצפון ובייחודית הוויקינגים שהפכה לסמל של גבורה ועוצמה, עד לעצם היום הזה.
חמש העונות הראשונות של הסדרה התמקדו בהתפתחות הוויקינגים מהשלב הראשון בו הנורדים הצפוניים, הפראיים, עובדי האלילים והלא מאוחדים, חיו בשלווה תחת מנהיג חמדן ורודף בצע שבעיקר דואג לעצמו ומולו ניצב איכר מבריק ושאפתן המשתוקק לחקור את העולם, לבזוז אוצרות אבודים ולמצות את הפוטנציאל האגור באדם. רגנאר, המנהיג הדגול שהופך לימים מאיכר פשוט למלך הוויקינגים. השתלשלות האירועים בעונה השישית והאחרונה מביאה לצופים, בשונה משאר העונות, רצף דרמות ואירועים היסטוריים ועלילתיים מאד דומיננטי, שמשאיר את הקהל נפעם. עשרת הפרקים נפתחו בסערה עם אחד האירועים המרגשים ביותר של הסדרה ואחד הקרבות העקובים מדם והנוסטלגיים ביותר שהיו עד כה. אובה, אחד מחמשת ילדיו של רגנאר, יחד עם טורבי אשתו לוחמת המגן, החליטו לנדוד מאיסלנד המסתורית והריקה לעבר עולמות חדשים ונוספים (גילויי גרינלנד ו-וינלנד) וגונהילד, עלמת המגן החזקה בעולם שלקחה על עצמה החלטה אמיצה ביותר המיוחסת ליחידי סגולה. במקביל, קבוצת הנודדים גילתה ארץ חדשה ודמות מעניינת ומרתקת ביותר שכבר נשכחה.
בתוך שלל אירועים אלו, אייבר והויטסק שחוזרים לעיר, מצליחים בדרך פלא לשכנע את הוויקינגים לצאת מאזור הנוחות שאליו הורגלו בתקופה האחרונה ולפשוט על אנגליה, וזאת לאחר תקופה ארוכה של מלחמות פנים על שלטון הבירה הנורווגית. אלפרד הגדול, מלך ווסקס האנגלי גם הוא מחליט בצעד מחושב מחד ופזיז ואמיץ מאידך, לבצע מהלך אסטרטגי לא צפוי בהמתנתו לבואם של הנורדים יורדי הספינות במערכה, אולי האחרונה, מול שני בניו של רגנאר לודברוק. הקרב האחרון על אדמת אנגליה הגיע ואיתו גם הדמעות, האומץ, ההיסטוריה והדרמה. חלקו האחרון של העונה בו הצופים גילו את התשובות לשאלות האם פלוקי עוד בחיים, איך יסתיים הקרב הגדול בין הרוסים לוויקינגים, אלו ארצות חדשות יתגלו ואיך העונה והסדרה יסתיימו, ענה על כל הציפיות וסיפק סגירות מעגל, תשובות לשאלות הרבות וצילומי נוף מדהימים ואותנטיים. יוצר הסדרה הצליח להפנט את הצופים בסיומת מנצחת, מפתיעה, עצובה, יש שיגידו שמחה ובעיקר רווית מחשבות ותהיות על איך עידן הוויקינגים המשיך וכמה ייצמדו האירועים הבאים לאמת ההיסטורית. הקשר שנוצר בין הצופים הרבים לבין מספר דמויות בסדרה, היה מאוד אישי ורגשי. דמויות כמו רגנאר, לאגרתה, פלוקי, רולו, ביורן, אייוור, אובה, טורבי ועוד, הצליחו באמצעות משחק אדיר לחדור ללבבות של רבים, ואני מביניהם. בעונה השישית וולהלה, היכלו של האל אודין ומקום מושבם המכובד של הלוחמים האמיצים שמתו כגיבורים בשדה הקרב, קיבל בזרועות פתוחות עוד כמה דמויות ובכך, מגיעה לסיומה סאגת הוויקינגים, לעת עתה. כעת נאלץ להמתין בנשימה עצורה לסדרת הבת "ויקינגים ולהלה" אשר תתחולל 100 שנים לאחר הסדרה, כאשר יוצר וכותב "ויקינגים", מייקל הריסט, ימשיך להוות חלק מהותי ממנה בתור מפיק על.
ויקינגים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: igalגיל: 3824/09/2013 21:32:35
9/10אייקון ציון
משובח ועשויי היטב....שחזורים של צורת מחייה והתנהגות ומנהגים מעולים...התאמה היסטורית מרשימה !! מקווה שתצא עונה נוספת לתענוג הזה.
קישורים
חץ ויקינגים (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות הרפתקאות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט