6.6/10
עלילה בנאלית ולא עמוקה, דמויות שבלוניות, משחק בינוני. יש סרטים של וודי אלן שאפשר (וכדאי) לוותר עליהם
מותח, מעניין, מרתק וסופר אינטליגנטי... אבל אז מכיע הביום המפגר מטופש הזוי... והורס הכל... משחק רע של הגיבורה... משחק טוב מאד של כל השאר... כל השאר ממש ממש טוב בסרט...העלילה... הדיאלוגים... המחשבות... הפילוסופיה.... אבל אז מגיע הסוף המטופש... נו טוב... אני חוזר על עצמי...
ראיתי עכשיו (באיחור) את הסרט "איש ללא הגיון" של וודי אלן. סרט מצוין! רוב המבקרים קטלו אותו אבל אל תאמינו. אם תסתכלו על התגובות למאמריהם תראו שרוב הקהל הפשוט כן אהב את הסרט. זה סרט וודי-אלני טיפוסי, עם הניצוץ האינטלקטואלי המתוחכם שיש לכל סרטיו. אז נכון שזה יכול להיראות כמיחזור-עצמי, אך מי שרוצה במנה גדושה של סרט חכם ותרבותי יימצא את מבוקשו כאן. הכי מצחיק אותי מבקרים שאומרים שיש כאן "פילוסופיה בגרוש". אבל זה סרט ולא מאמר אקדמי והעיסוק של הגיבור בפילוסופיה רק בא להצביע על דמותו, הוא לא אמור באמת לפתח רעיונות פילוסופיים עצמאיים. אבל כן יש כאן עיסוק בשאלה הפילוסופית של רצח שרירותי, כמו שידוע לנו מ"החטא ועונשו" של דוסטוייבסקי, וכן מסרטו הישן יותר והמעולה של אלן "פשעים ועברות קלות". וכן יש כאן עיסוק בשאלת המוסר הנבדל-כביכול של האדם שרואה עצמו כנעלה, כפי שהגה אותו לראשונה ניטשה. אבל מעבר לאיכות הרעיונית, הסרט פשוט מהנה לצפייה, אין בו רגע משעמם והעלילה מתפתחת בקצב מתאים ומותח, גם אם לא לגמרי מפתיע. כמו כן, יש שתי תחבולות קולנועיות מעניינות ביותר בסרט. האחת, וויס-אובר של מחשבות הן של הגיבור והן
וודי הלן מצליח לביים ברגישות האופיינית דרמה מעניינת על פרופסור המגיע לאוניברסיטה חדשה , מצליח לרגש את הסביבה הקרובה ומעורב בפרשת רצח על מנת להביא את עצמו לריגושים חדשים. שאפו לוודי הלן על הדרמה המעניינת , הקולחת והטובה. אני נהניתי
כלכך ציפיתי והתאכזבתי. שחקנים טובים, עלילה לא מסובכת אבל הרבה פילוסופיה (בגרוש?) זה לא הסרט הכי טוב של וודי אלן אם תשאלו אותי. די צפוי ועדיין הוא הדהד לנו בראש כמה ימים טובים אחרי בשל השאלה המוסרית שבו.
סרט טוב. סיפור טוב. מעט איטי בהתחלה. מורכב כמעט אך ורק מדיאלוגים. מצולם היטב.
סרט נחמד, אך לא הרבה יותר.
ככה. נחמד. לא יותר מזה. אפשר לראות, כמו שאומרים. כל ההגדרות האלה. הסרט "עשוי טוב". לא נפילה. אבל גם לא איזה שגשוג מרגש של משהו. אחד מהסתמיים של וודי אלן.
סרט מעניין ומעולה!! ותודה לאתר סרט על הכרטיסים!!!
הסרט מעניין והעלילה מקורית, אך הוא נמרח ולא סוחף יותר מדי. השחקנית מעולה.
סרט די מוצלח. ליהוק פשוט מצוין. יומרני לעיתים, אבל מדבר לחובבי וודי אלן.
יצירת מופת נוספת של אחד מגדולי יוצרי הסרטים בזמנינו ..וודי אלן במיטבו ! רוצו לראות !
מאכזב מאוד. לא מתקרב ברמה לסרטים אחרים של וודי אלן. מוודי אלן אפשר ומותר לצפות להרבה יותר. מסופר על פרופסור לפילוסופיה, משמים ומשועמם, שמהגג בפני תלמידיו המעריצים הגיגים, שגם הוא שמשועמם מחייו מתייחס אליהם כאל זיבולי שכל. האהבה של אחת המרצות כמו גם של אחת התלמידות שלו, תוך שהן מוצאות אותו משום מה כדמות מרתקת, לא מצליחות להפיח רוח חיים בחייו של הפרופסור, וגם לא בסרט, אבל צעד אחד שהוא עושה כן מכניס אקשן לחייו ואמור להכניס מתח לעלילה. מכאן ועד סוף הסרט אני מסוקרן קלות לדעת איזו מהאפשרויות לסיים את הסרט וודי אלן בחר. זה אמור להיות מותח, אבל לא ממש נקשרתי אל הדמויות ולכן לא ממש היה אכפת לי איזו מחמשת האפשרויות לסיים את הסרט וודי אלן בחר. בסופו של דבר הסקרנות הקלה שלי סופקה, וגיליתי איזו מהן וודי אלן בחר. מכיוון שלא נקשרתי רגשית לדמויות לא ממש הייתי מתוח. המשחק טוב, אבל הדמויות לא יצרו אצלי הזדהות רגשית, במידה רבה בגלל שהן נשארו שטוחות, כמו בסיפורים/סרטים קצרים, כשאין בסרט שום דבר חוץ מהעלילה הראשית
הסרט היה נחמד מאוד, קצת צפוי אבל בסך הכול סרט יפה
בסך הכל נהניתי! וודי אלן טיפוסי, בחורה צעירה, פרופסור כריזמטי וכו''.. חקירת הרצח על ידי הדמויות הרימה את הסרט. שאלות פילוסופיות מעניינות. גרם לי להרהר בכל מיני משפטים שנאמרו במהלך הסרט וקישורם למעשיו של הפרופסור, במיוחד על הפנס! לא אגיד שזה סרט השנה, אבל בהחלט חביב. תודה לאתר סרט על הכרטיסים :)
תודה על הכרטיסים. נהנתי מהסרט שהוא וודי אלן טיפוסי
סרט טוב המעלה נקודות למחשבה הנוגע בערכים מוסריים שכל אחד מאתנו יכול למצוא בצורה כזו או אחרת בחייו . מומלץ גם אם לא הכי מעולה של וודי אלן. אבל מדברת כאן מעריצה מכורה של מיסטר אלן
קודם כל, תודה רבה לאתר סרט על הכרטיסים. הופתעתי ממש. מומלץ לחובבי הסרטים של וודי אלן. סרט קלאסי שלו. משחק טוב של השחקנים. סה"כ היה נחמד, הסרט היה מעט איטי אבל גם זה אופייני לוודי אלן :)
סרט קלאסי של וודי אלן לחובבי הז''אנר. קצת איטי, קצת צפוי - אבל מסר חשוב על הדרך החלקלקה במידרון הרוע. ממש לא MUST לצפות בו ...
מעורר מחשבה על היגיון בריא.... ההיגיון שמנחה אותנו בחיינו מוביל אותנו לקבל החלטות. הסרט ממחיש לנו כיצד זה משפיע על חיינו. לדעתי סרט טוב .