



"סרט זניח"עלילה בנאלית ולא עמוקה, דמויות שבלוניות, משחק בינוני. יש סרטים של וודי אלן שאפשר (וכדאי) לוותר עליהם
מותח, מעניין, מרתק וסופר אינטליגנטי... אבל אז מכיע הביום המפגר מטופש הזוי... והורס הכל... משחק רע של הגיבורה... משחק טוב מאד של כל השאר... כל השאר ממש ממש טוב בסרט...העלילה... הדיאלוגים... המחשבות... הפילוסופיה.... אבל אז מגיע הסוף המטופש... נו טוב... אני חוזר על עצמי...
ראיתי עכשיו (באיחור) את הסרט "איש ללא הגיון" של וודי אלן. סרט מצוין! רוב המבקרים קטלו אותו אבל אל תאמינו. אם תסתכלו על התגובות למאמריהם תראו שרוב הקהל הפשוט כן אהב את הסרט. זה סרט וודי-אלני טיפוסי, עם הניצוץ האינטלקטואלי המתוחכם שיש לכל סרטיו. אז נכון שזה יכול להיראות כמיחזור-עצמי, אך מי שרוצה במנה גדושה של סרט חכם ותרבותי יימצא את מבוקשו כאן. הכי מצחיק אותי מבקרים שאומרים שיש כאן "פילוסופיה בגרוש". אבל זה סרט ולא מאמר אקדמי והעיסוק של הגיבור בפילוסופיה רק בא להצביע על דמותו, הוא לא אמור באמת לפתח רעיונות פילוסופיים עצמאיים. אבל כן יש כאן עיסוק בשאלה הפילוסופית של רצח שרירותי, כמו שידוע לנו מ"החטא ועונשו" של דוסטוייבסקי, וכן מסרטו הישן יותר והמעולה של אלן "פשעים ועברות קלות". וכן יש כאן עיסוק בשאלת המוסר הנבדל-כביכול של האדם שרואה עצמו כנעלה, כפי שהגה אותו לראשונה ניטשה. אבל מעבר לאיכות הרעיונית, הסרט פשוט מהנה לצפייה, אין בו רגע משעמם והעלילה מתפתחת בקצב מתאים ומותח, גם אם לא לגמרי מפתיע. כמו כן, יש שתי תחבולות קולנועיות מעניינות ביותר בסרט. האחת, וויס-אובר של מחשבות הן של הגיבור והן
וודי הלן מצליח לביים ברגישות האופיינית דרמה מעניינת על פרופסור המגיע לאוניברסיטה חדשה , מצליח לרגש את הסביבה הקרובה ומעורב בפרשת רצח על מנת להביא את עצמו לריגושים חדשים. שאפו לוודי הלן על הדרמה המעניינת , הקולחת והטובה. אני נהניתי
כלכך ציפיתי והתאכזבתי. שחקנים טובים, עלילה לא מסובכת אבל הרבה פילוסופיה (בגרוש?) זה לא הסרט הכי טוב של וודי אלן אם תשאלו אותי. די צפוי ועדיין הוא הדהד לנו בראש כמה ימים טובים אחרי בשל השאלה המוסרית שבו.