המשחק שהופץ לראשונה בארצות הברית בפברואר 2000 וזכה להצלחה הופך לסרט קולנוע. חברת פוקס המאה ה- 20 רכשה את זכויות ההסרטה של משחק המחשב הפופולארי ומתכוונת להפיק סרט (לא אנימציה). נכון לעכשיו אין במאי לפרוייקט והסרט נראה כי אם יקרום עור וגידים, ייצא אי שם ב- 2012.
עד שנת 2007 נמכרו יותר מ-70 מיליון עותקים (כולל חבילות התוספות השונות). המשחק זכה בפרסים רבים כולל פרס המשחק הטוב ביותר לשנת 2000 של מגזין גיימספוט. כבר בשנת 2002, הפך "הסימס" למשחק הנמכר ביותר בהיסטוריה.
[*]
המשחק מאפשר לשחקן שליטה מוחלטת בניהול כל תחומי החיים של הדמויות וכן בקביעת היעדים אליהן הן תשאפנה. האמצעי ההכרחי לכך הוא בניית אזור המחיה של הדמויות, ארגון זמנן (קביעת סדר יום) והחלטה על הפעולות שעליהן לעשות על מנת להגשים את שאיפותיהן.
הרעיון למשחק זה נולד במוחו של ויל רייט בשנת 1991 לאחר שכל ביתו ורכושו נשרפו. בזמן שבנה בית חדש, רייט התחיל לחשוב על משחק שמדמה את החיים. הוא האמין שביכולתו לתכנת ולעצב משחק כזה- בית בובות דיגיטלי, כפי שהגדיר אותו.
[*]
בשנת 1993 פנה רייט לחברת "Maxis" והציע להם את הרעיון. הרעיון נדחה בשל חוסר אמונם של אנשי החברה במוצר. בשנת 1995 חברת EA Games (שהפכה ב-1997 לחברת האם של "Maxis") הציעה לרייט להמשיך לפתח את המשחק.
כאמור, בשנת 2000 יצא המשחק וזכה להצלחה מטורפת, ב- 2004 יצא "סימס 2" והשנה יצא, אוטוטו, "סימס 3".