חדשות קולנוע וסרטים

אופיר 2023: "7 ברכות" הוא הזוכה הגדול עם 10 זכיות מתוך 12 מועמדויות

אופיר 2023: 7 ברכות הוא הזוכה הגדול עם 10 זכיות מתוך 12 מועמדויות
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטה של איילת מנחמי זכה במרבית הקטגוריות בהן היה מועמד כולל בפרס הסרט הטוב, הבמאית, השחקנית (ריימונד אמסלם) ושחקנית המשנה (תיקי דיין). סרטו של אבי נשר, "גן קופים", יצא לעומתו בידיים ריקות. עורך האתר היה בטקס אופיר ומדווח על כל הרגעים המרגשים, הנאומים והמחאות הפוליטיות והזוכים הגדולים
זה היה צפוי וידוע מראש, אבל גם ראוי מכולם – "7 ברכות" הוא הזוכה הגדול של טקס אופיר 2023 שהתקיים אמש (ראשון) באולם איסט תל אביב לאחר שגרף 10 פסלונים מתוך 12 מועמדויות - לפרס הסרט הטוב ביותר, לבמאית (איילת מנחמי), לשחקנית הראשית (ריימונד אמסלם), לשחקנית המשנה (תיקי דיין), לתסריט ולאיפור, פסקול וליהוק.

הסרט מספר את סיפורה של מארי (ריימונד אמסלם, בתפקיד גדול מהחיים) שנולדה במרוקו והגיעה עם משפחתה לישראל ואז עברה לצרפת וחזרה לארץ הקודש כדי להתחתן. לאחר החתונה היא תנהג כמצוות שבע הברכות ובכל יום תאכל ארוחה חגיגית אצל אחד מקרובי משפחתה. כשכולם נמצאים בדירות צרות מלהכיל את היושבים בהן, סודות ופצעים ישנים עולים וצפים על פני השטח.



(איילת מנחמי זוכה בפרס הבימוי. צילום: ליאור חורש, האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה)

לפני הטקס נדמה היה כי אולי תהיה תחרות צמודה יותר בינו לבין המועמדים הדולקים אחריו – "גן קופים" של אבי נשר ו"החייל הנעלם" של דני רוזנברג בכיכובו של עידו טאקו עם 11 מועמדויות כל אחד, אך "7 ברכות" הותיר להם אבק בכל הקטגוריות, פרט לזו של הצילום אותה הפסיד ל"חייל הנעלם". סרטו של נשר יצא עם אפס פסלונים, מה שמוסיף להתעלמות האקדמיה לאורך השנים מהבמאי האהוב שיצא שוב פעם בידיים ריקות ואפילו לא היה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר. נשר לא טרח להגיע לטקס ומקורות יודעי דבר מסרו כי הוא זועם על האקדמיה ויחסה כלפיו.

בשל העובדה כי הטקס לא שודר בשידור חי באף ערוץ (פרט לאתר mako), הוא היה ללא קטעי קישור ומערכונים, עם הנחייה מועטה וקורקטית של עלמה זק והוקדש רובו ככולו להענקת הפרסים בקטגוריות השונות. הפרס הראשון הוענק לשחקנית המשנה וזכתה בו תיקי דיין הוותיקה, לה זה פרס אופיר ראשון בקריירה לאחר 4 מועמדויות בעבר. "האמת שלא עשיתי הרבה סרטים, אני באה מהתיאטרון בכלל ואני רוצה להגיד תודה לחברי האקדמיה שבחרו בי. בעיניי זו אחלה בחירה", אמרה בנאום הזכייה. דרור קרן לא הגיע לקטוף את פרס שחקן המשנה על הסרט "בית", אותו גם כתב, מאחר ושהה באירופה באותו זמן.

זוכת השנה שעברה לפרס הבימוי והסרט, אורית פוקס רותם ("סינמה סבאיא"), זכתה שנה שנייה ברציפות בפסלון אופיר, הפעם על ליהוק המשפחה המרוקאית בסרט "7 ברכות". לאחר מכן הסרט זכה בפרס התסריט ואמסלם, שגם כתבה אותו וביססה אותו חלקית על חייה, אמרה בנאום הזכייה כי "התודה הכי גדולה היא לנשים שפתחו את סיפורן בפנינו ולשחקנים שהפיחו בטקסט שלנו חיים".

כמובן שהמהפכה המשפטית והקרע במדינה לא פסחו על הטקס. מחוץ לאולם התקיימה הפגנה של מתנגדי הממשלה שבה הזהירו את המפיק משה אדרי שהגיע לאירוע שלא להעביר את הטקס לאריאל. על השטיח האדום התקיימה מחאה, שבה הגיעה השחקנית סמר קופטי עם שמלה ועליה כתמי דם כנגד האלימות בחברה הערבית. שר התרבות והספורט מיקי זוהר מהליכוד בחר שלא להגיע והמנחה עלמה זק פנתה בנאום הפתיחה אליו ואמרה לו: "מיקי מילה שלי, כולם פה הערב כל כך בתחת של עצמם לא יקרה לך כלום".

יו"ר האקדמיה אסף אמיר יצא נגד הממשלה ואמר כי "הם מאיימים להפוך את התקשורת לפודל של התקשורת. אנחנו לא מתכוונים לתת לזה לעבור". יחד עם זאת כשהזכיר את שמו של נתניהו ואדם מהקהל צעק "יימח שמו", התנער אמיר מהאמירה. גם נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין נכח בטקס כחובב קולנוע מושבע והעניק פרס מפעל חיים למנהל קרן הקולנוע הישראלי כתריאל שחורי. "זכרו את חופש הביטוי לוקחים לא מקבלים", ציטט את רעייתו המנוחה נחמה לפני שחילק את הפרס.



(ראובן ריבלין וכתריאל שחורי. צילום: ליאור חורש, האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה)

לאחר מכן הגיע שלב הפרסים המרכזיים, כשרועי ניק זכה בפרס השחקן הראשי על הסרט "בית" והודה לרעייתו השחקנית ליהי קורונובסקי אותה כינה "המלכה שלי". שירה האס העניקה את פרס השחקנית לריימונד אמסלם על "7 ברכות" (שגברה על עצמה בין היתר בסרט "העתיד"). אמסלם אמרה כי "זו הגשמה של חלום שנרקם יחד" ואיחלה לחברה הישראלית לראות את האחר ולא לדעת עוד צער. זהו פרס אופיר 3 לאמסלם שזכתה כשחקנית משנה על "אחותי היפה" ב-2011 ועל "הבית ברחוב פין ב-2021.

בפרס הבימוי זכתה איילת מנחמי עם "7 ברכות", שביצעה קאמבק לאופיר 16 שנה לאחר סרטה האחרון "נודל". "אחרי שנים של שתיקה הגיע הסרט ופער לי את הלב. אני יכולה רק להתפלל שהוא הצליח להזיז משהו אצל רבים מאיתנו שאחרי שנים של עלבון לא מצאו אומץ לבקש סליחה". בפרס הסרט התיעודי זכה "ענבל פרלמוטר, אם זה נגמר" על סולנית להקת "המכשפות" המנוחה ויוצרותיו עלו לבמה עם דגל ישראל ודגל גאווה ואמרו: "אנו מתמודדים מול ממשלה קיצונית שמנסה לקחת את החופש שלנו, אבל היא תגלה שאנחנו כנשים יודעות להילחם ויודעות גם לנצח".



(יוצרות הסרט על ענבל פרלמוטר במחאה על הבמה. צילום: ליאור חורש, האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה)

לאחר שריקות בוז ליו"ר מפעל הפיס בשל מה שנתפס מצד חלק מהקהל כניסיון להשתיק את ההתבטאויות הפוליטיות בטקס ("אל תתעסקו איתם"), הוא העניק את הפרס לסרט הזוכה שהוא, כבר ניחשתם, גם "7 ברכות". רבים מהקהל כבר לא טרחו להישאר לנאום הזכייה ומיהרו לצאת מהאולם בעוד היוצרים נשארו זמן רב לאחר מכן באולם נרגשים ומצטלמים יחד עם הפסלונים ועם האפשרות לייצג את ישראל בטקס האוסקר הקרוב בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר.
רשימת הזוכים המלאה:

הסרט העלילתי: 7 ברכות

הסרט התיעודי: אם זה נגמר- ענבל פרלמוטר

הסרט התיעודי הקצר (מתחת 60 דק'): הרף התחתון

הסרט העלילתי הקצר(מתחת 60 דק'): בצילו של ההר

פרס הבימוי: איילת מנחמי על 7 ברכות

פרס התסריט: אלינור סלע, ריימונד אמסלם על 7 ברכות

פרס השחקנית בתפקיד ראשי: ריימונד אמסלם על 7 ברכות

פרס השחקן בתפקיד ראשי: רועי ניק על בית

פרס השחקנית בתפקיד משנה: תיקי דיין על 7 ברכות

פרס השחקן בתפקיד משנה: דרור קרן על בית

פרס הצילום: דוד סטרז'מייסטר על החייל הנעלם

מוסיקה מקורית: רן שם טוב, דניאל מרקוביץ, בן זיידמן על המנצחים

עריכה: איילת מנחמי על 7 ברכות

עיצוב אומנותי: עידו דולב על הסרט הפילגש

עיצוב תלבושות: מאיה ליבוביץ על הפילגש

איפור: אורלי רונן על 7 ברכות

ליהוק: אורית פוקס רותם על 7 ברכות

פסקול: אביב אלדמע, מיכאל ליגום על 7 ברכות
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ 7 ברכות (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט