היפה והחיה ביקורת סרט

Beauty and the Beast 2017 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "היפה והחיה":
"לא מגיע לקרסולי המקור, אך כמוצר בידורי הוא סביר בהחלט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Beauty and the Beast 2017
משחק אמה ווטסון, דן סטיבנס, יואן מקגרגור, לוק אוונס, אמה תומפסון, איאן מקלן, קווין קליין במאי/ת ביל קונדון  
מוזיקלי
ביקורת סרט להיפה והחיה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נוסטלגיה סינתטית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחד מסרטי האנימציה המוזיקליים הגדולים בכל הזמנים הוא "היפה והחיה" (1991) מבית היוצר של אולפני דיסני. ההחלטה לייצר לו רימייק עם אותם השירים רק עם שחקנים בני אנוש והמון אנימציה ממוחשבת עוררה בי פרץ נוסטלגיה בלתי נשלט ואיתה גם חשש גדול. הייתה בי תקווה שביל קונדון, במאי שאני מחבב את סרטיו: "אלים ומפלצות", "קינסי" והמחזמר "נערות החלומות", יצליח לעמוד במשימה הגדולה שמוטלת על כתפיו. התוצאה מבדרת, אך כמי שגדל על המקור וצפה בסרט עשרות בפעמים בוידאו וב-DVD, אין תחליף לסרט הקסום ההוא.אמה ווטסון, בוגרת סרטי "הארי פוטר" חביבה לחלוטין עם נוכחות של כוכבת קולנוע, אך כזמרת הקול שלה נטול אופי ועומק. איך אפשר בכלל להשוות את קולה לזה של פייג' אוהרה שדיבבה את בל במקור. אמה תומפסון היא שחקנית מעולה לכל הדעות, אך היא נכשלת כזמרת בעלת אופי כאשר היא מבצעת את שיר הנושא של הסרט. אין מה להשוות לקולה המלא נוכחות וחום אימהי של אנג'לה לנסברי האגדית. ואכן כל הסרט הזה הרגיש כמו משהו חיוור שמנסה להתקרב למקור אבל נמצא מרחק שנות אור ממנו. הסצנה הבלתי נשכחת בו הצמד רוקד פשוט חיוורת ולא מרהיבה כמו המקור.
גם הניסיונות המוערכים והנכונים פוליטית ליצור דמויות אפרו-אמריקאיות ודמויות של גייז כדי להתאים את המוצר לשנת 2017 מרשימים מבחינה חברתית, אך מרגישים מאולצים מבחינה קולנועית ועלילתית. אבל עם כל השינויים האסתטיים השונים, הסרט מנסה לשחזר כמעט באופן מדויק ושרירותי את המקור אחד לאחד בתוספת כמה שירים חדשים ומיותרים לחלוטין. מה שהזכיר לי את גרסתו של הבמאי גאס ואן סנט ל"פסיכו".כאן נשאלת השאלה למה לחדש אם אין שום אמירה חדשה או ניסיון מעניין ליצור רובד נוסף לסיפור ולדמויות? הסרטים "מליפיסנט", "מראה, מראה" ו"ספר הג'ונגל", הניסיונות הקודמים של דיסני לסרטי לייב-אקשן, העניקו פרספקטיבה חדשה ליצירות הקלאסיות. "היפה והחיה" לא עושה זאת, אבל הוא בהחלט עמוס באנימציה שבעיני קצת כעורה.
אולי לקהל הרחב, שזקוק לאסקפיזם באופן נואש לאור המצב הפוליטי האיום בארה"ב וברחבי העולם, הנוסטלגיה המזויפת הזאת שמטרתה היחידה היא לגלגל מאות מיליונים לחשבון הבנק של אולפני דיסני היא מספקת. אני קיוויתי להרבה יותר.
היפה והחיה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הודגיל: 2427/04/2018 22:04:57
10/10אייקון ציון
סרט רומנטי מהאגדה רומנטית יפה של רימייק חבל שלא זכה באוסקר על הפסקול הטוב ביותר ועל השיר הטוב ביותר כמו סרט המצויר של דיסני אבל אמה ווטסון קצת לא כל כך מתאימה לתפקיד של בל היפה בקיצור מאוד מוסיקלי ומאוד רומנטי ממליץ באהבה
שם: Eyal Peryגיל: 2901/12/2017 23:13:48
7/10אייקון ציון
סה''''כ עיבוד טוב לסיפור עם שחקנית ידועה מהארי פוטר, הסרט כן סחף וכן החזיר אותנו אחורה בזמן בקטע טוב. בפן השלילי - הדמות של החיה לא היתה מספיק חייתית, בערך שני שירים יותר מידי והקטעים ה''מפחידים'' של הסרט יותר מידי עודנו.
שם: Mגיל: 5730/07/2017 22:17:05
8/10אייקון ציון
פחות טוב מהמצוייר (אחד מהמושלמים של דיסני) בהרבה. עדיין בהחלט מהנה ושווה צפיה. הרמיוני כרגיל עוברת נפלא...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט