מרי פופינס חוזרת ביקורת סרט

Mary Poppins Returns Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מרי פופינס חוזרת":
"מחווה אוהבת ליצירה קלאסית, סנטימנטלי אך במידה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mary Poppins Returns
משחק אמילי בלאנט, מריל סטריפ, קולין פירת', לין מנואל מירנדה, ג'ולי וולטרס במאי/ת רוב מרשל  
מוזיקלי
ביקורת סרט למרי פופינס חוזרת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נוסטלגיה קסומה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חלפו 54 שנים מאז הביקור הראשון של מרי פופינס בבתי הקולנוע ברחבי העולם. הסרט הקלאסי שביים רוברט סטיבנסון הפך את ג'ולי אנדרוז, שחקנית בריטית אנונימית ולא מוכרת, לכוכבת קולנוע שאף זכתה בפרס אוסקר על תפקידה כאומנת בעלת הכוחות הקסומים. הסרט היה להצלחה מסחרית עצומה והוקרן במשך שנים רבות בבתי הקולנוע. אפילו אני בהיותי ילד בשנות השמונים צפיתי בו בבית הקולנוע. כמובן רבים רכשו אותו בווידאו ו-DVD וצפו בו בטלוויזיה. כך שמיליוני ילדים גדלו על מעלליה של האומנת הבריטית, גם אם הם לא היו ילדים בשנת 1964. נראה שפשוט חיכינו לגברת המעופפת כדי שזאת תאכיל אותנו בכפית אחת של סוכר כדי להקל על המציאות העכשווית הלא פשוטה שבה אנחנו חיים.התסריטאי הבריטי דיוויד מגי, שבין סרטיו ניתן למצוא את הדרמות הבריטיות "למצוא את ארץ לעולם לא", "מיס פטיגרו" ו"חיי פיי", הוא בחירה צפויה ומכובדת כדי להחזיר אל עולמנו את "מרי פופינס". בעוד שעיבודים קולנועיים רבים מנסים להתאים את החידוש או את סרט ההמשך לרוח התקופה, אולפני דיסני והבמאי המועמד לפרס האוסקר רוב מרשל ("שיקגו") החליטו לא לעשות זאת. הם משחזרים את רוח התקופה שבה יצא הסרט. אכן הפתעה נעימה לצפות בסרט המנסה להישאר נאמן למקור ולא מתעקש להיות עכשווי בכוח. זאת מעלתו העיקרית של סרט ההמשך ולכן הוא גם מצליח לרגש את מעריציו של הסרט המקורי. לעומת זאת האם קהל צעיר שרגיל לשיטפון של צבעים בקצב מסחרר הנזרק אליו מהמסך הגדול יוכל לעמוד בקצב האיטי למדי של הסרט? זאת באמת תהייה מעניינת.
לנעליה של אנדרוז נכנסת בבטחה אמילי בלאנט, שעבדה בעבר עם הבמאי בסרט "אל תוך היער". ההופעה של בלאנט מכובדת למדי והייתי שמח אם היא הייתה פחות קפוצה ויותר משוחררת, אך נראה שאפילו שחקנית בסדר גודל שלה יכולה להיות קצת מתוחה כאשר היא נכנסת לתוך נעליה של אחת הדמויות המוכרות והאהובות בהיסטוריה של הקולנוע. לכן זה לא פלא שמרשל הזמין מספר שחקני חיזוק לתפקידי משנה משעשעים, ביניהם זוכי פרס האוסקר: מריל סטריפ, בהופעת אורח משעשעת בסצנה המרגישה מיותרת לחלוטין וגם קולין פירת' המגלם את מנהל הבנק המרושע. עוד הופעות אורח המספקות נופך של נוסטלגיה ויראת כבוד הם של שני כוכבי קולנוע לשעבר, שניהם בני 93. הראשון הוא השחקן דיק ואן דייק שגילם בסרט המקורי את ברט, מנקה הארובות וידידה של פופינס. השנייה היא אנג'לה לנסברי, אייקון הוליוודי בלתי מעורער עם שלוש מועמדויות לאוסקר.העלילה חוזרת אל הדמויות המקוריות. מייקל, שבסרט המקורי היה ילד, הוא כיום אלמן צעיר ואב לשלושה ילדים צעירים ונמרצים: אנאבל, ג'ורג'י וג'ון. הם עדיין חיים בבית ילדותו יחד עם עוזרת הבית שלהם אלן (ג'ולי וולטרס הנפלאה). מייקל עובד בבנק שאותו ניהל אביו. אחותו ג'יין היא לוחמת לזכויות נשים החיה לבד בדירה משל עצמה אך מבלה יותר זמן עם אחיה וילדיו. מרי פופינס חוזרת אל חייהם של משפחת בנקס כדי לעזור להם למצוא אושר וקסם אחרי האובדן שהם חוו, וכמובן בצל שלל הצרות הכלכליות. לעזרתה מגיע ג'ק, מדליק פנסי רחוב אופטימי וטוב לב בעל כישורי שירה וריקוד מרשימים במיוחד. את ג'ק מגלם זוכה פרס הטוני, לין מנואל מירנדה (המחזה המצליח "המילטון"). מירנדה תורם רבות לסרט בנוכחותו הנונשלנטית ומדובר באדם שזכה בפרס פוליצר, בשני פרסי גראמי, בפרס אמי, בפרס מקארתור ג'ניוס ובשלושה פרסי טוני.
את מייקל וג'יין הבוגרים מגלמים הבריטים המקסימים בן ווישו ואמילי מורטימור המצליחים להעניק לסרט הזה את המשקל הרגשי. השירים הנעימים והחביבים בסרט אולי לא משתווים לשירים הקלאסיים מהסרט המקורי של האחים שרמן אבל הם עדיין רבי חן והביצועים ראויים לחלוטין. "מרי פופינס חוזרת" עם 130 הדקות שלו אולי קצת ארוך מדי, אבל הקסם שלו מעורר געגועים לתמימות של פעם ולעולם פשוט יותר.זהו הקסם האמיתי של הסרט הזה והסוד להצלחתו של הסרט. לפעמים סרט לא נשקל בגלל האיכויות הקולנועיות שלו אלא בגלל הרגשות והתחושות שהוא מעורר ו"מרי פופינס חוזרת" גרם לי לחזור אל הילדות ולהתרגש עד דמעות כמו ילד בן 10 הפוגש לראשונה את האומנת המעופפת. נכון, זאת לא ג'ולי אנדרוז, אבל אמילי בלאנט היא תחליף ראוי והבמאי רוב מרשל מצליח לספק לקהל הצופים חוויה חיננית ראויה לכל המשפחה.
מרי פופינס חוזרת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1730/03/2019 17:04:47
7/10אייקון ציון
לא הסרט הכי טוב שיש, אבל זה עדיין נהדר לראות אותה שוב. ככה אני מתאר את התחושות שלי לגבי הסרט הזה.
שם: Zeevגיל: 6818/03/2019 01:18:55
9/10אייקון ציון
ביקורת מעולה של יאיר הוכנר. סרט נפלא ומרגש. לא ראיתי את הסרט הראשון, ואין לי עניין לראותו מאחר שההשוואה בין הסרטים פגעה בהנאה של לא מעט מבקרים מקצועיים מהסרט המשגע הזה.
שם: doritnaגיל: 6211/02/2019 11:23:45
8/10אייקון ציון
טוב, אז קשה היה לי לא להשוות את הסרט הזה עם הסרט המקורי. למרות זאת נהניתי .הקסם עדיין עובד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט