להתראות גרמניה ביקורת סרט

Bye Bye Germany Movie Review

תמונת כתבלירון אברהם על "להתראות גרמניה":
"לא עוד סרט שואה. מצחיק ולא מדכא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bye Bye Germany
משחק מוריץ בלייבטראו, אנטיה טראו, מארק איווניר במאי/ת סם גרברסקי  
זר
ביקורת סרט ללהתראות גרמניה מאת לירון אברהם | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"לא טיפוסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שוב ניצבת לה הכתובת "מבוסס על סיפור אמיתי" על מסך הקולנוע. ושוב, אני מתפלצת, שהרי מתי כבר הקולנוענים יבינו שזו לא הדרך לקנות את הקהל ואת אמינותו. אך מיד לאחר מכן, מהבהבת השורה הבאה: "וגם מה שלא מדויק, נכון בכל זאת". האולם צוחק קצת, והסרט מתחיל.דויד ברמן (מוריץ בלייבטראו; "מינכן", "אדם בן כלב"), שרד את מחנה ההשמדה ועכשיו נמצא במחנה עקורים בפרנקפורט. הוא רוצה להשיב למשפחתו את שמה הטוב מלפני המלחמה, ולפתוח מחדש את חנות כלי המיטה הנודעת שלו. יחד עם חמישה עקורים נוספים, הם מוכרים בדרכים שונות ומשונות סחורה, ומרוויחים כסף, שאיתו כמהים כולם לעזוב לאמריקה. במקביל, נחקר ברמן על ידי קצינה אמריקאית (אנטיה טראו; "קרימינל", "האישה בזהב") בחשד לשיתוף פעולה עם הנאצים.
העלילה נעה בין בין החקירה למה שמסופר בה, תוך התפתחות העסק ותפניותיו. לאורך הסרט כולו מדדה "מותק", כלבו כרות הרגל אך החמוד של בנו של ברמן, כמין דימוי למה שנלקח מהיהודים, אך לעולם לא יפריע להם לקום ולהמשיך לצעוד.מעבר להיותו סרט שואה, במלוא מובן המילה, "להתראות גרמניה" היא קומדיה שבאמת מצחיקה, מבלי להידרדר להומור מטופש או לא ראוי. זו הפעם הראשונה, מבחינתי לפחות, בה אנו חוזים בזווית מחנות העקורים שאחרי המלחמה, ולאו דווקא נמצאים "בתוך" מחנות הריכוז וההשמדה עצמם. הזווית הייחודית מגלמת בתוכה את קסמו של הסרט, ומאפשרת לצופה להתקרב ולהתרחק כרצונו מהנופך הטרגי של השואה, וגם לצחוק מהבדיחות מבלי לחוש אשמה.
101 דקותיו של הסרט מתאימות בדיוק, המקצב נכון והזמן חולף ביעף. השחקנים, שאינם מפורסמים מאוד, עושים עבודה נפלאה בהכנסת הצופה אל תוך הסיפור. אמנם, יש שיאמרו שהסטראוטיפ של היהודים כשקרנים ועסקנים מפוקפקים נשמר, אך זהו לא מוסר ההשכל של הסרט. אפשר לעשות סרט שידבר על השואה, גם לא יהיה כבד, גם ישעשע, וגם צופיו (היהודים!) ייצאו ממנו בתחושה טובה. והשם ישמור, הוא גם יכול סרט טוב מאוד.
להתראות גרמניה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איריסגיל: 5822/07/2017 22:29:26
9/10אייקון ציון
כדאי כדאי ושוב - כדאי קצת עצוב - קצת מצחיק וחוזר חלילה, יהודים הנמצאים במחנה אונרא, עד שיקבלו רשיונות הגירה, תיכף אחרי מלחמת העולם השניה, ובינתיים "מסתדרים" לאט לאט נגול סיפורו של כל אחד ואחד מהם, סיפורים שבחלקם לא יאמנו, ובכל זאת. נאמר, בתחילת הסרט, כי הוא מבוסס על מה שהיה באמת. והחיים - הרי לא יאמנו. לכו.
שם: שלומיגיל: 6811/07/2017 19:59:07
9/10אייקון ציון
סרט דרמה בו משולבים סצנות קומיות ודרמטיות, מספר על סוף מלחמת העולם השנייה, בסרט משולבים גם אלמנטים אישיים שעבר בשואה, כל אחד מהגיבורים בסרט, בתקופת המלחמה. סרט נוגע ללב, מומלץ לצפייה.
שם: איגורגיל: 3608/07/2017 18:42:04
1/10אייקון ציון
סרט פשוט גרוע. לא מצחיק ולא מעניין. מעיין שילוב ביזארי בין סרט שואה לקומדיה, שפשוט לא עובד
קישורים
חץ להתראות גרמניה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט