אלופי החיים ביקורת סרט

Campeonex Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אלופי החיים":
"סרט המשך מאולץ שלעיתים מצליח קצת לרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Campeonex
משחק חסוס וידאל, אליסה איפוליטו, סרג'יו אולמו, חואן מרגלו במאי/ת חאבייר פסר  
זר
ביקורת סרט לאלופי החיים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"ככה ככה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
מדד פופולריות
3.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות30.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ב-2018 יצא לאקרנים הסרט הספרדי "אלופים", שהביא את סיפורם של בעלי מוגבלויות ומאמנם הסורר שכנגד כל הסיכויים מצליחים להגיע עד לצמרת במשחק הכדורסל. הסרט, שהיה שילוב בין "נקמת היורמים" לבין התבנית הקלאסית של סרט ספורט, מאוד הצליח ואף נעשתה לו גרסה אמריקאית עם וודי הרלסון בתפקיד המאמן. לפני שנה יצא בספרד סרט ההמשך, "אלופי החיים", והפך לשובר קופות היסטרי וכעת הוא מגיע אלינו.הסרט מתחיל בגמר אליפות הכדורסל לבעלי מוגבלויות שבסיומו אף שמיודעינו זוכים במשחק הם נפסלים מכיוון שאחד השחקנים מהקבוצה (שהוא אצן מהולל, דבר שיבוא לידי ביטוי בסיום הסרט) גונב את כל המדליות שהוא וחבריו אמורים היו לקבל. כך נגמרת התהילה של האלופים, המאמן עוזב והעתיד נראה לוט בערפל.
עברו שנתיים והמנהל הבלתי נלאה של הקבוצה מנסה לגייס מאמן חדש. לתמונה נכנסת בחורה חסרת ניסיון, שבכלל חשבה שהיא באה לאמן קבוצת כדור יד. היא נחשבת כבעלת מזל רע (כדי שאנו הצופים נזהה אותה במחנה של החלכאים והנדכאים), ובכלל אין לה ניסיון. מגלמת אותה השחקנית הצעירה והמוכשרת אליסה איפוליטו.מכאן מתחיל מסע מוכר עוד מימי "האחים בלוז" של "אנחנו מרכיבים את הקבוצה מחדש" שבו המאמנת החדשה מנסה להרכיב מחדש את האלופים, כולל הבחור שדפק להם את האליפות ושכביכול כולם שונאים. כל החבר'ה הטובים חוזרים - הבחורה עם תסמונת דאון, הבחור הביישן, הבחור הגבוה והמגמגם ועוד.
התוספת לקבוצה הוא בחור הסובל מניוון שרירים הנמצא בכיסא גלגלים חשמלי שהוא (ממש במקרה) אלוף גיימינג ואחותו שמטפלת בו רק רוצה שהוא יישאר בחדרו ולא ייצא אל העולם. המסר הפשטני ברור - יש לשלב את בעלי המוגבלויות כמה שיותר בעולם ה"רגיל" בשם האחווה והרוח ספורטיבית. הכוונה כאן טובה והסרט מצליח לזעוק את זעקת האחר והשונה שרוצה שיתייחסו אליו כמו כולם.העלילה מתנקזת לאליפות הגיימינג שמשולבת באתלטיקה קלה, תחרות שאת סיומה אפשר לנחש למרחוק ושבה כל אחד מחברי הקבוצה ייתן את כולו למען הניצחון. "אלופי החיים" הוא סרט המשך סביר שלא מצליח לשחזר את איכויות היצירה המקורית עם עלילה מאולצת שממחזרת את הסרט הראשון ללא בושה. עם זאת הסרט מרגש לעיתים וסיומו סוחף. אפשר להנות ממנו אם באים עם ציפיות נמוכות כי לא מדובר ביצירה מתוחכמת. בהחלט אפשר להבין מדוע הוא הפך ללהיט אדיר בספרד.
אלופי החיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברברה סימוןגיל: 7020/03/2024 23:07:30
7/10אייקון ציון
סרט חביב אבל ארוך מדי. גם כן לא בדיוק קומדיה. כנראה לא סרט פופולרי כי הייתי לבדי באולם אחרי שאיש אחת יצאה באמצע. כתוביות באנגלית זה פלוס גדול.
שם: עומרגיל: 4119/03/2024 01:13:34
9/10אייקון ציון
הרעיון מזכיר קצת את הסרט סיפורו של אלוף שרץ במקביל, רק שהפעם מדובר בחבורה של בעלי מוגבלויות, שכל דמות יותר צבעונית מהשנייה וששואפים לזכות בתחרות עם מאמנת צעירה ומוכשרת שסוחפת אותם. אין רגע דל בסרט הזה ולמרות שהוא ארוך, הזמן עובר מהר. עם זאת, אפשר היה לקצר.
קישורים
חץ אלופי החיים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט