חף מפשע ביקורת סרט

Linnocent Movie Review

תמונת כתבדניאל עמיר על "חף מפשע":
"קומדיית אקשן יצירתית ברגישות צרפתית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Linnocent
משחק לואי גארל, רושדי זם במאי/ת לואי גארל  
זר
ביקורת סרט לחף מפשע מאת דניאל עמיר | כתב מדור "שובר מסך" וכתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"קצבי וחד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נדמה שמאז שג'ון מקליין פילס את דרכו מבניין ה"נאקטומי פלאזה", קומדיית אקשן הפכה לאחד מהז'אנרים הפופולריים ביותר בהוליווד. תוסיפו לקדירה את השילוב של One-liners וגיבורי על שמארוול עושה כה טוב (ולפעמים פחות) ואת סרטי נטפליקס מסוג "הודעה אדומה" ונדמה שסרטי אקשן קומיים הם בכל מקום. עם הכמות באה האדישות, אבל מדי פעם מגיע סרט בסגנון שקשה להתעלם ממנו. "חף מפשע" ("L’innocent"), סרטו החדש של הבמאי-שחקן-תסריטאי לואי גארל (הוא ממלא את כל שלושת התפקידים כאן), שמגיע אלינו לאחר פרמיירה בפסטיבל קאן בשנה שעברה וסיבוב ניצחון בטקס פרסי ה"סזאר", הוא הדוגמה המוצלחת לכך."חף מפשע" עוקב אחר אבל (גארל), עובד אקווריום נוירוטי, שמתקשה להתגבר על מות אשתו מספר שנים לפני כן. חששותיו מתגברים כשאמו האקסצנטרית סילבי (אנוק גרינברג), מורה לתיאטרון בבתי סוהר, מתאהבת ונישאת לאסיר משוחרר וארכי-פושע לשעבר, מישל (רושדי זם). מימון מסתורי לחנות הפרחים החדשה של סילבי ומישל שולח את אבל וחברתו לעבודה (נעמי מרלן) לשרשרת של הסתבכויות.
מה שמתפרש כעלילה בסיסית מתגלה כמכתב אהבה אמיתי לקולנוע – בין אם בצורה תסריטאית או סגנונית. גארל משתמש בסיפור "קיטשי" זה כדי לשאול שאלות גדולות יותר – מי קובע מה בחברה? האם החוקים נועדו כדי להישבר? ואם כן, מתי?. דווקא דרך ההסתכלות בסאב-טקסט של הז'אנר – אותו סאב-טקסט שנאבד לרוב בתוצרי אקשן/קומדיה – גארל מנסה להוציא אמת אחרת מהדילמות שמוצבות מול הדמויות. האם הייתם מוכנים להפוך לפושעים לרגע כדי לסייע למשפחתכם? האם שוד שווה את האהבה של אהוביכם?אין בכך לרמוז שהבמאי/תסריטאי הופך את הז'אנר הקליל לסמינר מחלקתי בנושא מוסר עכשווי – ההפך: התסריט של גארל מתובל ברגעים חדים מחד או מגוחכים מספיק מאידך, כדי לתת לשחקניו משהו לנעוץ בו שיניים. מלבד הופעה כמעט פרודית של רושדי זם (והמשמעויות שנלוות לתפקיד "הזר המסוכן") והפרנויה החיננית של גארל (שמצליח להעביר רגש רב דרך הבעת פנים אדישה לחלוטין), מי שגונבת את ההצגה – ולא בהפתעה יתרה – היא כוכבת "דיוקן של נערה עולה באש" ו-"טאר", נעמי מרלן. הטייק היצירתי שלה על סטריאוטיפ ה-manic-pixie dream girl הופך אותה ליותר מ"דמות אישה חסרת מעצורים", בייחוד בציוות מלא הכימיה שלה עם גארל (שימו לב לסיקוונס מסוים בקפיטריה).
הסרט גם מעוטר בצילום מרשים, מסוגנן בזום איטי ושוטים רחבי ידיים, שמראים את אהבתו של גארל לסרטיו של היצ'קוק (השם "ורטיגו" יעלה לא פעם לראשם של חובבי הקולנוע במהלך הצפייה) או לניאו-נואר של שנות ה-70 ("שלום לנצח" של רוברט אלטמן כהשפעה ברורה), אך בעיקר מראה את חיבתו למדיום המצולם."חף מפשע" אולי נראה זניח בהתבוננות ראשונה (מסע הפרסום שלו גם לא עושה איתו חסד), אך למשך 99 דקות הוא מספק סיפור סוחף, קומדיה, אקשן וגם מחשבה או שניים שלא ציפיתם לחזור עמה הביתה. עבורי זה יותר ממספיק.
חף מפשע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Neomi Levyגיל: 5028/10/2023 13:03:51
7/10אייקון ציון
אהבתי את הסרט, נחמד, איפה אני יכולה לאתר את המוזיקה שליוותה את הסרט?
שם: אילתגיל: 6728/08/2023 23:22:36
9/10אייקון ציון
סרט מתוחכם,סיפור שהולך מתפתל ומסתבך.השחקן הראשי הוא גם הבמאי,וגם אחד מבין הכותבים.משחק טוב מאוד של כולם.
שם: עומרגיל: 4128/07/2023 15:45:42
8/10אייקון ציון
סרט קליל והעלילה מעניינת. עוסק בזוגיות, הורות, פשע. שעה וחצי של כיף.
קישורים
חץ חף מפשע (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט