שמונה הרים ביקורת סרט

The Eight Mountains Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "שמונה הרים":
"סרט מרתק על חברות ועל האדם מול הטבע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Eight Mountains
משחק אניישקה גרוחובסקה, מאצ'יי שטור, גז'גוז' דמייצקי, יסמינה פולאק, מגנוס קרפר במאי/ת פליקס ואן חרונינגן, שרלוט פאנדרמירש  
זר
ביקורת סרט לשמונה הרים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"כובש ומהפנט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטים רבים נעשו על האדם מול הטבע ועל מה קורה כשצריך לשרוד בתנאים קשים. סרטי טיפוס הרים מהווים דוגמה לסוג זה של סרטים. ב""אוורסט" משלחת מנסה להגיע מעבר לקצה גבול היכולת האנושית, ב"בסרור מסוכן" הגיבורים נלחמים על חייהם מול קבוצת שודדים וב"ההר" שני אחים מטפסים במעלה האלפים. "שמונה הרים" אמנם אינו סרט העוסק אך ורק בטיפוס הרים, אך חלק גדול ממנו מצולם ומתרחש באלפים האיטלקים שם פועלים גיבוריו שאף אחד מהם מרחיק לנפאל באיזשהו שלב כדי למצוא את עצמו.צמד הבמאים הבלגים פליקס ואן כרונינגן ושרלוט פאנדרמירש קראו את ספרו של האיטלקי פאולו קונייטי והחליטו להעבירו למסך. התוצאה מרתקת מכיוון שמדובר בעיבוד בהחלט לא שגרתי למה שמכונה "סרט טבע". יש כאן התמודדות של האדם מול הטבע וגם מול עצמו וחברו הטוב (אולי-האלטר אגו שלו?).
בשנת 1984 ,פייטרו בן ה-11 מגיע עם אמו מטורינו לעיירה גרנה באלפים האיטלקיים. שם הם פוגשים את ברונו נטול ההורים - הילד האחרון שנשאר במקום. ברונו ופייטרו מתיידדים ומבלים בסצנות שקצת מזכירות את "קירבה" של לוקאס דונט, אך ללא הרמזים ההומו-ארוטיים. ברונו מודיע לפייטרו שאביו של פייטרו הציע לאמץ אותו כדי להעניק לו חיים טובים בעיר ופייטרו שמוקסם מההרים מוחה בפני הוריו.20 שנה עוברות. פייטרו מתרחק יותר ויותר מאביו ולא מתקרב להרים ואז ידיעה מצערת מחזירו אותו לאותה עיירה שכוחת אל. הוא וברונו נפגשים שוב ומחליטים להקים בית על ראש ההר. בחורה נכנסת לתמונה כשאחד מהם מתאהב בה ואז השני. בחלק זה של הסרט הצופה מרגיש כאילו שהוא ממש בתוך אותו חלק של ההרים, הצילומים עוצרי נשימה ושני איתני הטבע - פייטרו וברונו - עוסקים בסיזיפיות באתגרים שהחיים מציבים בפניהם. השתיקות רבות והסרט הולך וחודר לנפשו של הצופה. בשלב זה הסרט מוסיף עוד ממד כשאחד הגיבורים מגיע לנפאל ומחפש שם מזור לנפשו. השנים יעברו וברונו ופייטרו יפגשו שוב ,אך בנסיבות פחות שמחות.
שם הסרט לקוח מהאמונה הבודהיסטית בקיום תשע פסגות של הרים, כשההר הגבוה ביותר נמצא במרכז ושמונת ההרים האחרים מקיפים אותו. האם ברונו ופייטרו מצליחים לכבוש את אותם הרים? האם מי מהם מצליח להעפיל לפסגת ההר התשיעי במרכז?בעזרת בימוי מהוקצע, פס קול נוגה ומשחק מצוין של שני השחקנים הראשיים הסרט מצליח, למרות אורכו, לעניין ברובו ולהפנט את הצופה שנשאב לתוך ההוד וההדר של הטבע באלפים ובנפאל. "שמונה הרים" הינו סרט שמתבונן פנימה וגם החוצה ובעיקר שואל שאלות. התשובות, כמו בחיים, לא תמיד ברורות אבל לפי גיבורי הסרט צריך לנסות ולמצוא אותן, גם אם משלמים מחיר גבוה.
שמונה הרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5216/12/2023 10:16:32
8/10אייקון ציון
איכותי ועדיין יש תחושה שחסר משהו. גולת הכותרת היא ,הנופים המהפנטים שלא מאפשרים להסיר את המבט מהמרקע אפילו לרגע. לזה אפשר להוסיף חברות אמיצה, שנרקמת בין שני ילדים ונמשכת עמוק אל תוך חייהם הבוגרים. שניהם דומים ושונים מבחינות מסויימות. כשמזקקים את כל הסיפור, השאלה המרכזית שעולה היא איך נכון לחיות את החיים ומה עושה אותנו מאושרים. הסרט עצמו טוב אבל ציפיתי לקצת יותר. גם היה מקום לקצר על חשבון סצנות מיותרות,למרות שאין הרבה כאלה.
שם: עומרגיל: 4122/09/2023 18:45:25
8/10אייקון ציון
סרט שכולו חברות וטבע. למרות שהוא ארוך מדיי בעיניי, הנופים המושלמים מעבירים את הזמן בהנאה.
שם: אילתגיל: 6709/09/2023 21:47:43
7/10אייקון ציון
סרט מאוד מעניין,על שני חברים מילדות,מרקעים שונים,שתמיד נפגשו בבקתות של ההורים שלהם,בהרים.אחד שאף להישאר,להשקיע ולאתגר את חייו במקום בו גדל והשני הרחיק וטיפס לגבהים ואיתגר עצמו במקומות רחוקים.
קישורים
חץ שמונה הרים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט