כוכב הקופים: המלחמה ביקורת סרט

War of the Planet of the Apes Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כוכב הקופים: המלחמה":
"סרט נעילה מעולה ורב רבדים לטרילוגיה מרשימה וקלאסית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר War of the Planet of the Apes
משחק אנדי סרקיס, ג'ודי גריר, וודי הארלסון במאי/ת מאט ריבס  
מלחמה
ביקורת סרט לכוכב הקופים: המלחמה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נעילה תנ"כית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 1968 יצא לבתי הקולנוע הסרט "כוכב הקופים", שהיה לשובר קופות. בשנות השבעים נוצרו סרטי המשך בכיכובו של רודי מקדואל שגילם את סיזאר. בשנות השמונים המוקדמות נעשו שני סרטי טלוויזיה כושלים מחומרי גלם ישנים. בשנת 2001 העיניים נשאו לכיוונו של טים ברטון שיצר אדפטציה כושלת שסבלה מהתערבות נוקשה של האולפנים. עשור חלף, ובשנת 2011 אולפני "פוקס" החליטו להחזיר לחיים את הקופים, הפעם בצורת פרולוג, סרט מקדים המתאר את ההתרחשויות שהובילו אל אותו סרט קלאסי שנוצר לפני 49 שנה. למשימה נשכר במאי בריטי צעיר ואנונימי, רופרט וויאט. התוצאה הייתה חוויה קולנועית מרשימה והציגה לצופים פריצת דרך טכנולוגית של אנימציית מחשב לצד תסריט רב רבדים עם בימוי מוקפד ומרשים. דרכיהם של אולפני פוקס והבמאי רופרט וויאט נפרדו ולסרט השני והשלישי הובא מאט ריבס ("קלוברפילד"), אחד הבמאים האמריקאים המסקרנים הפועלים כיום בהוליווד. ריבס העלה את הרף גם מבחינה טכנולוגית, אבל גם מבחינה עלילתית ומורכבות הדמויות."כוכב הקופים: המלחמה" הוא הסרט שנועל את הטרילוגיה המצוינת שבנתה עולם דיסטופי מורכב. בסרט הראשון נחשפנו לניסוי שתוצאתו הייתה וירוס, שהעניק לקופים אינטליגנציה אנושית ויכולת למידה ודיבור, אבל גם יצר מגפה שהרגה חלק ניכר מאוכלוסיית בני האדם. בסרט השני נחשפנו לקרב שבו מיעוט אלים אצל הקופים ובני האדם מצליח לגרור את הרוב למלחמת יש ברירה מיותרת ואלימה. בשני הסרטים בתפקיד הראשי הופיע השימפנזה סיזר, שצמח למנהיג הקופים בסרט הראשון. בסרט השני הוא כבר הנהיג את הקופים וניסה למנוע את הקרע בתוך המחנה שלו. שאיפתו היחידה הייתה שבני האדם יתנו לו לחיות בשקט ביערות, אבל בסרט השני הוא היה צריך להתמודד עם קובה סגנו, שהצליח בדרכים ערמומיות ליצור מרד ולגרום לקרב שהמחיר שלו היה כבד.
בסרט השלישי והאחרון בטרילוגיה המעולה הזאת אנחנו מגיעים אל סיזר כאשר הוא מתמודד עם רוחות העבר. קובה רודף אחריו בסיוטים ואילו במציאות הקולונל, בגילומו המבריק של וודי הארלסון, רודף אחריו כאשר מטרה אחת עומדת בפניו: לחסל את כל הקופים. התוצאה היא עימות קטלני עם צבא של בני אדם כאשר הקולונל מודע לכך שאין לבני האדם מה להפסיד. זהו קרב אחרון שיקבע את גורל שני המינים ואת העתיד של הכוכב. סיזר מנסה בכל הסיטואציה האכזרית לשמור על צלם האנוש ולא להפוך לברברי. הוא נלחם בשדים הפנימיים, כאשר השנאה והפחד מכרסמים אותו מבפנים, מה שיהפוך אותו לקובה אויבו מהסרט השני או לקולונל.אנדי סרקיס המגלם את סיזר כבר שלושה סרטים ברציפות ראוי לפרס על משחקו. השילוב שלו עם האנימציה הממוחשבת המרהיבה הופכת את דמותו של סיזר לגיבור הדרמטי המורכב ביותר שנוצר בטרילוגיה הוליוודית מסחרית בשנים האחרונות. מסרט לסרט נראה שנוספים רבדים נוספים לדמותו של סיזר, וסרקיס בכישרונו הרב מצליח להכיל אותם. פניו של השחקן האנגלי כמעט ואינן מוכרות לקהל הרחב, אך הדמות המצמררת של גולום מסרטי "שר הטבעות" הפכה אותו לאייקון קולנועי. השתתפותו בסרטי "כוכב הקופים" מבססת את מעמדו והופכת אותו למומחה מספר אחד בגילום דמויות המונפשות בצורה דיגיטלית. יהיה מסקרן לצפות בגרסה שהוא מביים ל"ספר הג'ונגל".
מלבד הקרב הפותח את הסרט ומזכיר שלל סצנות קרב מסרטי מלחמה המתרחשים בווייטנאם, ההתפתחויות האכזריות שיגיעו בשליש האחרון של הסרט יזכירו לצופים את ההיסטוריה של המאה ה-20 ומחנות עבודה וריכוז. ההתייחסות ההיסטורית הישירה למחנות ממלחמות העולם השנייה מעניקה לסרט ממדים טראגיים כאשר אנחנו נחשפים למעשיהם של בני האדם וכיצד ברגעי קיצון דווקא בני האנוש הם אלו שיוותרו לחלוטין על האנושיות שלהם וייכנעו לפחד ולשנאה. לעומתם הקופים אלו הם שלא יאבדו את אנושיותם וימצאו את הדרך גם בסיטואציה האכזרית להתמודד איתה באצילות ובכבוד.ריבס ושותפו לכתיבת התסריט מרק בומבאק מערבלים בסרט זה ז'אנרים קולנועיים קלאסיים. יש כאן אלמנטים של מערבון בסצנות בהן סיזר יוצא רכוב על סוס, אוחז בנשק ועם שלושה מלווים אל מסע הנקמה. זהו סרט מלחמה כאשר הדגש הוא על "אפוקליפסה עכשיו" ובהחלט ניתן למצוא קווים מקבילים גם פיזית וגם מבחינה פסיכולוגית בין שני הקולונלים שאיבדו את דעתם במלחמה הבלתי נגמרת. וודי הארלסון עושה עבודה מעולה, אבל הוא עדיין לא מרלון ברנדו.אבל מה שהופך את הסרט השלישי והאחרון בסדרה ליצירה בממדים תנ"כיים הוא השימוש במוטיבים כמו עקדת יצחק או משה והארץ המובטחת שיש אליהם התייחסויות מעניינות ומורכבות. זהו ללא ספק סרט הקיץ הכי לא קייצי וקליל שיכול להיות. מדובר ביצירה מורכבת, בעלת רבדים היסטוריים, פסיכולוגים, חברתיים והיא לא עושה הנחות לקהל שרק רוצה לראות סצנות קרב ופעולה. התוצאה תלווה אתכם ימים רבים אחרי שתצפו בסרט. כמה יצירות קולנועיות שכאלו תוכלו לראות על המסך הגדול בקיץ? מי שאהב את שני הסרטים הקודמים בטרילוגיה, יאהב גם את הסרט השלישי והאחרון בסדרת הסרטים המרשימה הזאת.
כוכב הקופים: המלחמה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ניריתגיל: 2825/03/2018 18:53:05
8/10אייקון ציון
סרט ממש טוב עצוב מרגש ועוצמתי קצת נמרח אבל שווה לצפות
שם: מוטי היבשגיל: 7307/12/2017 14:45:44
8/10אייקון ציון
סרט פעולה טוב אפקטים מענינים לא משעמם כמובן כל אחד וטעמו בסוג הסרטים.ממליץ מעוד לחובבי הסרטים מהסוג הזה.
שם: Mגיל: 5806/12/2017 14:43:18
7/10אייקון ציון
נחמד, עובר מהר, לא משעמם. אבל מעבר לזה... לא ממש מתחברים לדמויות או לעלילה. מסביר קצת טוב יותר את המאורעות שקדמו לכוכב הקופים הראשון המיתולוגי (איך בני האדם איבדו "את זה"). אפשר לראות אפשר גם לוותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט