הפרה ז'קלין ביקורת סרט

La Vache Movie Review

תמונת כתבלירון אברהם על "הפרה ז'קלין":
"לאוהבי ההומור הפשוט והפשטני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La Vache
משחק פטסה בוימד, למבר ווילסון, ג'מל דבוז במאי/ת מוחמד חמידי  
זר
ביקורת סרט להפרה ז'קלין מאת לירון אברהם | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"בורקס צרפתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פתאח בולעבס הוא עובד אדמות אלג'יראי, המתגורר בכפר בולעיון יחד עם אשתו נעימה וזוג בנותיו, אך גם עם פרה משובחת העונה לשם ז'קלין. בולעבס אוהב את ז'קלין כשם שהייתה בתו השלישית, מטפח אותה וחולק איתה את שעל ליבו. בעקבות התמדתו, הוא מקבל מכתב מרגש המודיע על הזמנתו לתערוכה החקלאית בפריז, בירת צרפת, השלטת באלג'יריה באותם הימים. לאחר מגבית ותרומות מגברי היישוב, פתאח יוצא באנייה אל יעדו הנכסף – זכייה בתחרות והבאת כבוד למשפחתו ולמולדתו."הפרה ז'קלין" הוא סרט בורקס צרפתי, המזכיר במידת מה את "חגיגה בסנוקר". עם הומור די רדוד, משפטים כמו "אני רגיש מדי בשביל ערבי" ותזכורת חוזרת ונשנית שלכל המוסלמים קוראים מוחמד, צקצוק בלשון הוא כמעט בלתי נמנע. שוב חוזר מוטיב האנדרדוג הפרימיטיבי שעולה לכותרות בשל ובאמצעות טיפשותו, וזוכה באהבת הקהל הנצחית.
כמובן שתושבי הכפר עוקבים אחריו בדריכות בטלוויזיה היחידה בכפר כולו. הדמויות מעוררות הרחמים בכפר, לעומת הנאורים הנמצאים בפריז, מקוממות. ההתנשאות המונצחת בסרט מנסה כביכול להעביר את התחושות של האלג'יראים האומללים אך בעיני, לא משיגה את מטרתה, מלבד זעם כלפי יוצריו - ההומור כמעט ומצחיק על גבם וחשבונם של אותם המסכנים שנקלעו למציאות הזו.ואם יש אדם אחד שעלי להסיר את כובעי בפניו, זהו השחקן הראשי, פטסה בוימד. בוימד, שחקן צרפתי מנוסה בן 46, נכנס לנעליו הכפריות של פתאח וצועד בהן בגאון. משחקו אמיתי וכן, ואי אפשר שלא לחבב אותו. כמו כן, אורכו של הסרט, שסוף סוף יורד מ-100 פלוס הדקות המקובלות כיום, מאפשר לצופה להסתדר מבלי להציץ במסך הסמארטפון.
אולי זו רק אני, שלא הסתדרה עם "הפרה ז'קלין". בחוויית הצפייה בו היה משהו שמזכיר צפייה בליצן יום הולדת כשאתה כבר בוגר. וכשהאולם געה בצחוק, רטנתי בדממה והעדפתי שהמסך כבר ירד.
הפרה ז'קלין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילתגיל: 6504/06/2022 15:16:49
9/10אייקון ציון
סיפור מלא הומור,אופטימיות,אהבה,פערגון,אהדה. סיפור על גאווה של חוואי צרפתי מהגר על היותו חקלאי,אוהב אדם,שיוצא למסע רגלי, והפתיחות שבו למפגשים עם הרבה צרפתים לאורך הדרך.הקשר ההדוק למשפחתו.סרט כיף.
שם: zehavaגיל: 5406/10/2017 01:28:04
10/10אייקון ציון
אל, פשוט, אל תחמיצו הזדמנות לסרט שסוחט ממך דמעות מכל הסוגים מתחילתו עד סופו עד שמאהבים כליל בדמות המטופשת פרימיטיבית וקסומה שיש....אח, כמה כייף שיש קולנוע כזה.
שם: אורגגיל: 7421/09/2017 18:43:14
7/10אייקון ציון
קצת שעמם בהתחלה אבל אחר כך הפך לסרט חביב ובהחלט כדאי לחכות לסוף הצפוי. השחקן הראשי הוא מאותו זן של קומיקאים שכובשים את לבך.
קישורים
חץ הפרה ז'קלין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט