כל מה שתרצה ביקורת סרט

Tutto quello che vuoi Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "כל מה שתרצה":
"יצירה קולנועית צנועה ונבונה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tutto quello che vuoi
משחק אנדריאה קרפנזאנו, ג'וליאנו מונטאלדו, דונאטלה פינוקיארו, ארתורו ברוני במאי/ת פרנצ’סקו ברוני  
זר
ביקורת סרט לכל מה שתרצה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מקסים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע90.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די4.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "כל מה שתרצה" פועל בתוך נוסחה מוכרת. בחור צעיר ומובטל שלא החליט בדיוק מה לעשות בחייו בעיר הגדולה, הפעם בבירת איטליה - רומא, מקבל עבודה להוציא קשיש שחולה באלצהיימר לטיולים על בסיס יומי. אפשר לטעון בקלות שזה עוד "מחוברים לחיים". אלא שהבמאי פרנציסקו ברוני משכיל ליצור יצירה מינימליסטית ורגישה ונמנע ממניפולציות זולות.אלסנדרו הצעיר המגולם בחינניות על ידי אנדראה קרפנזנו חובר לג'ורג'יו המשורר המזדקן (היוצר האיטלקי בן ה-88 ג'וליאנו מונטלדו), שלא בדיוק זוכר מה קורה איתו. הוא נפעם מדירתו הצפופה של ג'ורג'יו, אבל די מבואס מהעובדה שהוא הבחור הצעיר צריך לשמש כמעין מטפל לאדם מבוגר. גם שלושת חבריו הפרחחים של אלסנדרו מלגלגים עליו.
העלילה, שנדמית כמעין סיפור אגדה הומאני, מסתבכת כשאלסנדרו מגלה באחד מחדרי דירתו של הקשיש שירה שחרוטה על גבי הקירות, וככל הנראה היא סיפור חייו של המשורר שנשכח. ג'ורג'יו וחבריו משוכנעים שחלק מהשורות מספרות על אוצר בלום שקבר הקשיש בצעירותו, בזמן מלחמת העולם השנייה והם מריחים הזדמנות לעשות קצת כסף.כמו בכל מפגשי זוג מוזר שכאלה, יתרום כל אחד את חלקו וישנה את השני. המשורר נזכר בחדוות הנעורים כשאלסנדרו וחבריו משחקים איתו בפלייסטיישן ובקלפים. אלסנדרו ילמד דרך המבוגר את האהבה לאמנות ויבין שלא הכול בחיים זה כסף וסיפוק מיידי. נשמע די שמאלצי, אבל הסרט משייט מעדנות ואף מנוקד ברגעים של קסם קולנועי - כמו נשיקה בגשם שוטף או שניית הסיום המרגשת.
כמובן שההרפתקה האמיתית היא לא מציאת האוצר, אלא הבנתו של אלסנדרו שהוא יכול להיות "כל מה שהוא ירצה", כפי שחוזר ואומר לו המשורר הקשיש. והנה הצליח הבמאי גם לרגש וגם להנפיק מוסר השכל. "כל מה שתרצה" הוא סרט קטן שמוכיח כמה יופי יש בקולנוע האיטלקי, גם כשהוא עובד על טורים יחסית נמוכים. כמה עוצמה יש בשחקנית שמגלמת את אהובתו של אלסנדרו, כמה חן וחוכמה ניבטים מכל תנועה של גורג'יו. פשוט ומקסים.
כל מה שתרצה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6201/11/2018 13:58:55
9/10אייקון ציון
סרט מקסים,אמיתי,דוגמא לחיים.נערים מרומא שגורלם הוא נשירה ממסגרת הלימודים,שעמום,פשע ואלימות מוקסמים מזקן,שכן,שנהנה מחברתם,ושבדרך אגב מלמד אותם שיעור על החיים,על אמפתיה,על דאגה לזולת ועל כבוד.
שם: גדיגיל: 5819/10/2018 12:58:20
9/10אייקון ציון
קומדיה איטלקית נהדרת צחקתי לעיתים קרובות בהנאה רבה בעיקר בזכותו של כוכב הסרט ג''וליאנו מונטאלדו ששיחק את הזקן החביב והסנילי הצחוק יפה וטוב לבריאות לא לשכוח!
שם: יואב אשלגיל: 5928/09/2018 18:13:49
9/10אייקון ציון
סרט חביב ביותר. מתחיל קצת לאט אבל העלילה מתפתחת יפה מאוד. צילומים יפים של רומא. משחק מעולה גם של הילד וגם של האיש המבוגר. כאמור צילומים יפים באופן כללי ובמוי טוב מאוד. נהננו ומצליחים בחום. סרט מרגש!
קישורים
חץ כל מה שתרצה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט