בקשה מסתורית ביקורת סרט

A Simple Favor Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בקשה מסתורית":
"תסריט ובימוי המשלבים במקצוענות הומור ומתח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Simple Favor
משחק אנה קנדריק, בלייק לייבלי, רופרט פרנד במאי/ת פול פייג  
קומדיה
ביקורת סרט לבקשה מסתורית מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותח ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פול פייג, האיש שמאחורי הלהיטים "מסיבת רווקות", "עצבניות אש" ו"מרגלת" הנפלאים והכישלון הביקורתי והקופתי "מכסחות השדים", חוזר אל עצמו ומזמין אותנו ליהנות מממתק קולנועי קליל שסוגר לנו את הקיץ ויעביר לנו בכיף את החגים המשפחתיים. פייג, הפעם בלי מליסה מקארתי הכוכבת הקבועה שלו, אבל אל דאגה גם הפעם הסרט נשען על צמד כוכבות קולנוע צעירות ומוכשרות שלוהקו בקפידה רבה: אנה קנדריק הידידותית לסביבה וזכורה בעיקר מסרטי "פיץ' פרפקט" ובלייק לייבלי הקרירה והמסתורית, שנראתה לאחרונה בסרט מורט העצבים "מים לא שקטים".הסרט מבוסס על רומן מאת דרסי בל והתסריט שלו נכתב על ידי ג'סיקה שרייזר התסריטאית של המותחן החביב "משחקי חובה". היא גם הייתה מועמדת לשלושה פרסי אמי על כתיבתה לסדרת הטלוויזיה המצליחה "American Horror Story". שרייזר ביימה סרט קולנוע עצמאי בשם "Speak" בכיכובה של קריסטין סטיוארט בשנת 2004 עליו זכתה בפרסים שונים. "בקשה מסתורית" מכיל את כל האלמנטים ששרייזר מצטיינת בהם: יש לתסריט רעננות של יצירה עצמאית והיא משלבת בו בחוכמה רבה עלילת מתח עמוסת תפניות מפתיעות עם הומור סאטירי ושנון במידה.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
באופן מפתיע למדי, הסרט מכיל ארומה צרפתית ונשען כמעט כולו על פסקול המורכב ממיטב הלהיטים הצרפתיים הקלאסיים. הוא גם עורך מחווה ברורה למותחנים הצרפתיים הקלאסיים ביניהם "Les diaboliques" וכמובן לדמות הפאם-פאטאל הקלאסית, הכל כך חביבה לא רק על הקולנוע ההוליוודי אלא בעיקר על הקולנוע הצרפתי. אותה אישה נטולת רסן שתעשה ככל הנדרש כדי להשיג את מה שלדעתה מגיע לה ואין לה בעיה להפעיל את קסמיה על נשים וגברים כאחד. לנעלי האישה הפתיינית נכנסת בלייק לייבלי, המגלמת את אמילי, מנהלת שיווק דורסנית שעובדת אצל מעצב אופנה. היא נשואה לסופר שבעברו פרסם רק רב מכר אחד ומאז מלמד בקולג' המקומי והיא אם לניקי, ילד קטן ומקסים.יום אחד היא פוגשת בהפך המוחלט ממנה, סטפני, בגילומה המושלם של אנה קנדריק. אם חד הורית עם עבר טראומטי שתעשה הכול כדי להיות אמא מושלמת לבנה היחיד מיילס. יש לה בלוג ביוטיוב שבו היא תורמת מהידע שלה בנוגע לשלל משימות היום-יום של עקרות בית. היא זוכה ליחס מזלזל מההורים האחרים בעיירה השלווה שבה היא מתגוררת ובעיקר הופכת לחברה הכי טובה של אמילי, הזקוקה לאוזן קשבת כי קשה לה להיות לכודה בתוך המסגרת של העבודה, הבעל או גידול הילד. כאשר אמילי נעלמת כאילו האדמה בלעה אותה, סטפני מחליטה לחקור לאן חברתה הטובה ביותר נעלמה וחולקת את הידע שלה עם שאר העולם בעזרת הבלוג.
לצד צמד השחקניות ישנו גם הבעל בגילומו של הכוכב העולה הנרי גולדינג, הזכור מהלהיט "עשיר בהפתעה". גם כאן הוא יפה תואר וקל מאוד להתאהב בו. שלושה שחקנים קומיים נפלאים מגלמים את ההורים הקנאים המשמשים כסוג של מקהלה יוונית החוזה את העתיד להתרחש תוך כדי השמעת קולות קנאה וצרות עין: אנדרו ראנלס ("גירלס"), קלי מקורמק ("Killjoys") והסטנדאפיסטית שהפכה לשחקנית אפרנה נאנצ'רלה.פול פייג הוא לא רק במאי שחקניות נפלא, הוא במאי קומדיות נהדר. הוא יודע שהעלילה מזכירה הרבה יותר את "עקרות בית נואשות" או את תכנית הריאליטי, "עקרות בית אמיתיות". נראה שהוא גם לא ממש לוקח ברצינות את סרטי המתח כמו "נעלמת" או "הבחורה על הרכבת" על עלילותיהם הטיפשיות. לעומת הסרטים שציינתי מעלה, פייג יודע שהעלילה של "בקשה מסתורית" מופרכת והוא מזמין אותנו לצחוק איתו. שמחתי לקבל את ההזמנה, וזה גם מה שהופך את הסרט הזה לטוב. פייג רוקח לנו סרט עם פיתולים מופרכים בעלילה, שחקניות שמתלבשות כאילו יצאו זה הרגע מצילומים לגיליון אופנה, גברים סקסיים, וכולם מעוותים ובעלי סודות מחרידים להפליא. איך אפשר שלא להתמוגג מהקומדיה השחורה הזאת?
בקשה מסתורית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1606/04/2019 01:40:52
6/10אייקון ציון
סרט חביב ומבדר. המשחק נהדר, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה הקומית-מותחת, העריכה מצויינת ורוב הדיאלוגים מעניינים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה חסרי אחידות, נמרחים מידי, די שגרתיים, פושרים ובקיצור די בינוניים. הסרט לאורך החצי הראשון מצויין (8/10) אך החצי השני די משעמם (5/10). בקיצור, אפשרי לצפייה. לא חובה בכלל (מגיע לו אפילו 6.5).
שם: ערןגיל: 2815/02/2019 15:12:39
6/10אייקון ציון
נחמד +. יש לכם שעתיים פנויות שבהן אתם רוצים לשים סרט ברקע ותוך כדי להתעסק בטלפון, לאכול ולצאת לעשן? זה הסרט בשבילכם.
שם: יוגב ונונוגיל: 3912/01/2019 02:48:49
7/10אייקון ציון
סרט נחמד, מעט מתח מעט קומי, לא כבד מדי אנה קנדריק מפתיעה ונהדרת, משאירה אבק לבלייק לייבלי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט